رییس سازمان بسیج عشایر؛

۴۶ درصد گوشت قرمز کشور از طریق دام عشایر تامین می‌شود

سردار سعیدی با اشاره به نقش عشایر در تولید محصولات دامی و تامین امنیت غذایی کشور گفت: ۴۶ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از طریق دام عشایر تامین می‌شود.

سردار سعیدی رییس سازمان بسیج عشایر در آیین برگزاری رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور با عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی چهارمحال و بختیاری که در استقبال از کنگره ملی ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری آغاز شد گفت: در بیشتر کشورها، تامین امنیت غذایی از اهداف کلان و محوری امنیت و قدرت ملی است و کشور‌های سلطه‌گر و سلطه‌جو از حربه و سلاح مواد غذایی به عنوان حربه سیاسی استفاده می‌کنند و از کشور‌های که دارای ناپایداری در تامین مواد غذایی هستند، باج‌خواهی می‌کنند.

 تامین امنیت غذایی در کشور جایگاه ویژه و خاص دارد و باید برای تامین امنیت غذایی کشور مانند تامین امنیت در مرز‌ها جانفشانی، ایثارگری و فدارکاری کرد.

جامعه عشایری نیز در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهم و اثرگذار دارند و عشایر و روستاییان، نماد نقش‌آفرینی و اقتصاد مقاومتی در کشور هستند که این امر در تامین امنیت پایدار کشور اثرگذار است.

 حضور گروه‌های جهادی در مناطق سخت‌گذر منشا تقویت فرهنگ و روحیه جهادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حضور نیرو‌های جهادی در راستای خدمت‌رسانی به محرومان سرلوحه کار همه مسوولان قرار گیرد چرا که این گروه‌های جهادی در سخت گذرترین مناطق کشور بین محرومان به عنوان صاحبان واقعی انقلاب و نظام، حاضر می‌شوند تا زمینه رشد، پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم و از سستی و بی‌حالی جلوگیری شود.

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی از سال ۹۸ در کشور آغاز شد و میزبانی این کنگره ملی به چهارمحال وبختیاری داده شد و اواخر خرداماه ماه سالجاری این کنگره در استان برگزار خواهد شد.

جامعه عشایری ۳۳۲ شهید زن، ۸۵۰ شهید دانش‌‍‌آموز، ۱۷۳ شهید فرهنگی، ۵۳ شهید مدافع حرم در سطح کشور را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.