زنان امنیت کم تری را در فضای مجازی تجربه می‌کنند

طبق مطالعات انجام شده، زنان از اینترنت آزار بیشتری را تجربه می کنند در همین حال انگلستان به دنبال ایجاد قوانینی در ارتباط با این موضوع است.

پس از گزارشی که نشان داد زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر محتوای تبعیض‌آمیز و نفرت‌انگیز می‌گیرند،  آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه، می‌گوید شرکت‌های فناوری باید برای محافظت از زنان در فضای اینترنت بیشتر تلاش کنند.

به گزارش eandt.theiet، این یافته‌ها بخشی از گزارش "ملت آنلاین" (Online Nation) آفکام بود که به زندگی آنلاین مردم در بریتانیا پرداخت. تنها ۴۲ درصد از زنانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که از صحبت آزادانه آنلاین احساس راحتی می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان با سوء استفاده آنلاین یا دیدن محتوای مضر روبرو می‌شوند و همچنین بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می‌گیرند و اذیت می‌شوند.

محتوای ناراحت کننده اغلب به تصویر منفی بدن، رژیم غذایی، محتوای زن ستیزانه و محتوای مربوط به خودآزاری یا خودکشی مربوط می‌شود. به طور کلی، زنان کمتر موافق بودند که مزایای آنلاین بودن بیشتر از خطرات آن است. دیم ملانی داوز، مدیر اجرایی آفکام، گفت: "زنان نسبت به امنیت آنلاین شخصی خود کمتر اطمینان دارند و اثرات منفی محتوای مضر را عمیق‌تر احساس می‌کنند. ما از شرکت‌های فناوری می‌خواهیم که نگرانی‌های ایمنی آنلاین زنان را جدی بگیرند و ایمنی افراد را در برنامه‌های خدمات خود قرار دهند."

زنان در فضای مجازی

نظرسنجی دیگری که توسط Dame Vera Baird، کمیسر قربانیان در انگلستان و ولز انجام شد، نشان داد که ۲۲ درصد از قربانیان سوء استفاده آنلاین گفتند که مشکلات آن‌ها به مدت دو سال با آن‌ها همراه بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که مورد آزار و اذیت سایبری قرار گرفته‌اند. به طور کلی، اکثر قربانیان گفتند که از نحوه واکنش شرکت‌های اینترنتی و پلیس هنگام شکایت از سوء استفاده ناراضی بودند. در بسیاری از موارد، قربانیان دریافتند که پلیس نمی‌داند چه اقدامی جرم است و چه چیزی نیست.

حفاظت از کاربران آنلاین یکی از اولویت‌های قانون فعلی است. انتظار می‌رود بسیاری از این مشکلات توسط لایحه ایمنی آنلاین برطرف شود، که مقررات و الزامات جدیدی را برای شرکت‌های فناوری و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای محافظت از کاربرانشان وضع می‌کند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار