محاکمه ۲ نظامی سابق آلمانی متهم به سرکردگی مزدوران در یمن

۲ سرباز سابق آلمانی برای سرکردگی ۱۵۰ نیروی مزدور با هدف مقابله با انصارالله یمن و تحت حمایت مالی عربستان محاکمه شدند.

 این دو تبعه آلمانی با نام‌های اختصاری «آدولف گِ.» و «آخیم آ.» متهم هستند برخلاف قوانین بین المللی و با هدف کسب درآمد از خزانه عربستان، در جنگ داخلی یمن، مداخله کرده اند.

به گزارش درگاه خبری ناو (Nau) سوئیس، این دو در حال راه اندازی گروهی از مزدوران بودند که تعدادشان تا ۱۵۰ تن را شامل می‌شد. پس از افشای این طرح و تشکیل یک جامعه تروریستی، این دو متهم در مقابل دادگاه ایالت (بادن-وورتمبرگ) شهر اشتوتگارت حاضر شدند. این دو، اکتبر سال گذشته بازداشت شده بودند. بازجویی‌ها نشان داد که این دو مرد، در آغاز سال ۲۰۲۱ تصمیم داشتند قوایی از مزدوران به فرماندهی خودشان تشکیل دهند.

به گفته دادستانی فدرال آلمان، پیام‌های یک پیشگو که آن‌ها به عنوان دستورالعمل‌های الزام آور در نظرشان می‌گرفتند، این دو را تشویق به راه اندازی این گروه کرده بود. حتی میزان دستمزد ماهانه هر عضو نیز در حدود ۴۰ هزار یورو در نظر گرفته شده بود. یگان شبه نظامی این دو نظامی سابق وزارت دفاع فدرال آلمان، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیرو داشت که به ویژه، از اعضای سابق وزارت دفاع یا ماموران پلیس سابق آلمان بودند.

دادستانی آلمان گفت: این افراد حتی روی این مساله نیز حساب می‌کردند که در جنگ یمن، غیر نظامیان، کشته و زخمی خواهند شد. این دو متهم، افزون بر این، با تشکیل قوای مزدوران خود، احتمالاً بر آن بودند، مذاکرات صلح را به «حوثی»‌ها و دولت یمنِ تحت الحمایه عربستان، تحمیل کنند. بر طبق برنامه‌های ادعایی متهمان، این طرح ترجیحاً باید توسط عربستان سعودی تامین مالی شود. یکی از متهمان، از قرار معلوم سرسختانه، اما بی نتیجه، در تلاش بود با مراکز و دوایر حکومتی در عربستان، ارتباط برقرار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار