مرادی، قداست وزنه برداری ایران را از بین برد/ رئیس با رسانه‌ای مصاحبه کرد که شبانه روز به دنبال تخریب ایران است

رئیس فدراسیون وزنه برداری به خاطر مشکلات زیادی که در این چند هفته گذشته به وجود آورده زیر فشار انتقاد قهرمانان و ملی پوشان قرار گرفته است.

دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه برداری کشورمان در حالی از امروز در گلستان برگزار می‌شود که ملی پوشان معترض هم چنان قصدی برای شرکت در اردوی تمرینات تیم ملی ندارند. اولین مرحله اردوی تمرینات تیم ملی وزنه برداری روز هفتم خرداد در کمپ مجموعه آزادی زیر نظر محمد حسین برخواه شروع شد، یک هفته از آغاز تمرینات نگذشته بود که ناگهان ملی پوشان به شرایط بدی که در محل اردو اعم از وضعیت خوابگاه و تغذیه نامناسب، وجود داشت معترض شده و اعلام کردند به خاطر وضعیت بدی که در است دیگر به تمرینات ادامه نخواهند داد و روز چهارشنبه دوازدهم خرداد محل اردو تیم ملی را ترک کردند.

تهدید به سبک فدراسیون وزنه برداری

مشکل اساسی که اکنون برای وزنه برداری به وجود آمده نبود امکانات نامناسب برای ملی پوشان است. دیروز لیست ۲۳ نفره‌ای از تیم ملی وزنه برداری منتشر شد که علاوه بر وزنه برداران معترض، نام چند ملی پوش جدید هم در آن دیده می‌شود. فدراسیون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اگر ملی پوشانی که به شرایط بد اردو اعتراض داشتند از امروز در تمرینات حضور پیدا نکنند قطعا نفرات جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد و شانس حضور در بازی‌های کشور‌های همبستگی کشور‌های اسلامی که مرداد در قونبه ترکیه برگزار می‌شود و گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که شهریور به میزبانی کلمبیا شروع می‌شود را از دست خواهند داد.

ملی پوشان هم چنان اصرار دارند به تمرینات بر نگردند

تا این لحظه فعلا آن ۱۵ وزنه برداری که به شرایط بد اردو معترض بودند قصدی برای شرکت در مرحله جدید تمرینات تیم ملی ندارند. آن‌ها حتی اواخر شب گذشته با نوشتن بیانیه جدیدی اعلام کردند که هم چنان روی تصمیم خود هستند. آن‌ها در این بیانیه که به صورت مشترک در صفحه‌های شخصی خود منتشر کرده اند، گفتند که شرایط هیچ تغییر نکرده است که بخواهیم به اردوی تیم ملی برگردیم. همچنین آن‌ها از حمید سجادی وزیر ورزش درخواست کردند که علاوه بر فوتبال برای وزنه‌برداری هم وقت بگذارد و به این رشته که در وضعیت نابسامانی قرار دارد رسیدگی کند.

فدراسیون وزنه برداری

مرادی به جای حل مشکل، حاشیه درست کرد

در چند هفته گذشته حواشی زیادی برای تیم ملی وزنه برداری به وجود آمد از صحبت‌های علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری علیه ملی پوشان گرفته تا انتقاد‌های کارشناسان و پیشکسوتان وزنه برداری به شخص رئیس فدراسیون. مرادی در این مدت نه تنها وضعیت اردوی تیم ملی وزنه برداری را سر و سامان نداد، بلکه به مشکلات آن هم اضافه کرد. او ابتدا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «فقط ۲ روز غذا بد بود و من انتظار داشتم که ملی پوشان کمی صبوری پیشه کنند.» این صحبت‌های رئیس فدراسیون علاوه بر کارشناسان و پیشکسوتان با واکنش تند ملی پوشان وزنه برداری هم همراه شد.

یوسفی: فیزیوتراپ تیم ملی، خوابگاه را به خاطر آلودگی ترک کرد

علیرضا یوسفی ملی پوش وزنه برداری که مانند سایر ملی پوشان از وضعیت به وجود آمد معترض بود بعد از ترک اردو به خبرنگار ما گفت: کیفیت پایین غذا فقط برای الان نیست، بلکه در اردو‌های قبلی هم شاهد این مشکلات بودیم. خیلی زشت است که بخواهم این حرف‌ها را بزنم محل اسکان ورزشکاران آنقدر کثیف است که فیزیوتراپ تیم ملی جرات نکرد آنجا بخوابد. تخت‌ها شکسته و رنگ دیوار‌ها کهنه شده است. درب سرویس‌های بهداشتی خراب شده است، آیا این وضعیت باید در شان و شخصیت ورزشکار ملی پوش باشد؟

داودی: با بدن خسته باید عدس پلو بخوریم

همچنین علی داودی نایب قهرمان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در خصوص کیفیت پایین غذا گفت: تمام دغدغه فدراسیون باید این باشد که شرایطی فراهم کند تا فقط ورزشکار تمرکز خودش را روی تمرینات بگذارد نه اینکه چند ماه مانده به آغاز مسابقات گزینشی المپیک، با فدراسیون وارد بحث و درگیری شویم که چرا به ما ماکارونی با سویا می‌دهد. یا اینکه بعد از ۳ جلسه تمرین با بدن‌های خسته و کوفته باید عدس پلو بخوریم. رئیس فدراسیون می‌گوید چرا بچه‌ها وقتی ماهیچه می‌خورند حرفی نمی‌زنند. اصلا بحث این حرف‌ها نیست، ما حداقل امکانات را می‌خواهیم.


بیشتر بخوانید


مرادی از قداست وزنه برداری ایران حرف می‌زند

قضیه به همین ختم نشد، اواخر هفته گذشته بود که علی مرادی در کاری بسیار عجیب اقدام به مصاحبه با یکی از رسانه‌های معاند کرد و به جای اینکه به آن‌ها بگوید با شما صحبتی ندارم، شروع به حرف زدن با آن رسانه کرد. بعد از اینکه از علی مرادی پرسیدند چرا این کار را انجام دادید اول گفت نمی‌دانستم با چه فردی دارم صحیت می‌کنم و بعد از آن اعلام کرد با این کار می‌خواستم از قداست وزنه برداری ایران دفاع کنم. مرادی از کدام قداست حرف می‌زند؟ او با کار‌هایی که در این چند هفته گذشته انجام داده قداست وزنه برداری ایران را در دنیا از بین برد.

علی مرادی در کنار وزیر ورزش

رئیس فدراسیون به سرمربی هم رحم نکرد

او حتی طاقت شنیدن انتقاد‌های برخواه سرمربی تیم ملی را هم نداشت و بعد از اینکه دید سرمربی تیم ملی علیه او صحبت کرده است گفت برای اینکه شان و شخصیت سرمربی تیم ملی را حفظ کنم تصمیم گرفتم او را از کارش برکنار کنم. حتی او در جایی گفت اگر ملی پوشان به تمرینات برنگردند قطعا نفرات جدیدی جایگزین آن‌ها خواهند شد. مرادی با این کار‌ها بیشتر به جای اینکه مشکلات را حل کند خواست صورت مسئله را پاک کرده باشد.

علی مرادی در مصاحبه با رسانه معاند گفت: ما سال‌ها برای جوانان مستعد تلاش کردیم. اصراری نیست که ملی پوشان از تیم ملی خط بخورند، اما نمی‌توانیم آن‌ها را به زور نگه داریم. ما، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام تلاشمان را برای حل مشکلات به کار بستیم، اما درست نیست تا ۲ روز غذا خوب نبود بچه‌ها اردو را ترک کنند.

رسانه معاندی که شبانه روز در حال تخریب ایران است

او چگونه به خودش این اجازه را داد تا این مشکلات را با رسانه‌ای در میان بگذارد که شبانه روز در حال تخریب ایران است. این رسانه که وابسته به آل سعود است هیچ موقع دلش برای ایران و ایرانی نسوخته است. همان طور که در پرونده جودو دیدیم این رسانه چه سر و صدایی به راه انداخت و بار‌ها با گزارش‌های منفی خود خواست اذهان عمومی را به سمتی بکشاند که ایران در این پرونده شکست خورده است. حتی بعد از پیروزی حسن یزدانی کشتی گیر کشورمان در مسابقات جهانی نزوژ برابر تیلور آمریکایی خبرنگار این شبکه سعودی خواست با یزدانی صحبت کند که بلافاصله با واکنش پژمان درستکار سرمربی تیم ملی همراه شد و او جلوی صحبت کردن یزدانی با این رسانه را گرفت. حتی این رسانه بیکار ننشست و بعد از مهاجرت پریسا جهانفکریان و یکتا جمالی ۲ ملی پوش وزنه برداری بانوان ایران به سراغ آن‌ها رفت و تا توانست از آن‌ها سوالات منفی علیه وضعیت ورزش و سیاست ایران پرسید.

مرادی قصدی برای اصلاح امور ندارد

حال فردی مانند علی مرادی که خودش را فرزند جمهوری اسلامی می‌داند چطور نمی‌دانسته است که دارد با چه رسانه‌ای صحت می‌کند. او فشار‌های روحی روانی که در این مدت برایش به وجود آمده بود را بهانه کرد تا از زیر فشار مصاحبه با این رسانه سعودی خارج شود. به هر حال رئیس فدراسیون وزنه برداری به دلیل عملکرد ضعیف در چند هفته گذشته تحت فشار زیادی از سوی ملی پوشان، قهرمانان سابق و پیشکسوتان و کارشناسان این رشته قرار گرفته و به نظر می‌رسد مرادی فعلا قصدی برای اصلاح امور مشکلات ندارد.

به هر حال این روز‌ها علی مرادی اصرار عجیبی دارد تا هم چنان در راس فدراسیون وزنه برداری فعالیت کند، البته حکم بازنشستگی او ماه‌ها می‌شود که از سوی حمید سجادی وزیر ورزش امضا شده است، اما او قصد رفتن ندارد و از دی ماه سال گذشته که مدیری بازنشسته به حساب می‌آید تلاش کرده که هم چنان رئیس فدراسیون وزنه برداری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه بازنشسته ای بزار و برو مگه چند سال میخای رییس باشی
بده کار رو دست جوونا
آخرین اخبار