رئیس دستگاه قضا:

فرآیند‌ها باید برای خدمت بیشتر به مردم کوتاه شود

رئیس قوه قضاییه گفت: باید اهل خلاقیت باشیم و فرآیند‌ها را کوتاه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد، اما امید مردم به قوه قضاییه بیشتر از گذشته است که این دستاورد مرهون زحمات همکارانم در قوه قضاییه است و باید قدردان آن باشیم.

او می گوید: همه ما یک وظیفه الهی و انسانی داریم که بتوانیم در راستای پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌های الهی، از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما یک جایگاه حقوقی داریم که از این جایگاه می‌توانیم در راستای جلوگیری از انحرافات، کوتاه کردن دست دشمنان و کمک به نیازمندان و مظلومان بهره‌مند شویم، بنابر این باید خداوند متعال را از باب رسیدن به این نعمت شکرگزار باشیم و بدانیم که اگر به وظیفه الهی و انسانی خود عمل نکردیم باید خودمان را ملامت کنیم و مقصر بدانیم چراکه می‌توانستیم جلوی منکری را بگیریم یا حقی را زنده کنیم، اما نکردیم.

به گفته او، لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرایم آسیب‌های اجتماعی باید در جامعه کاهش یابد و میزان جرائم نیز کاهش خواهد یافت.

فرآیند‌ها برای خدمت بیشتر به مردم کوتاه شود

محسنی اژه‌ای گفت: باید اهل خلاقیت باشیم و فرآیند‌ها را کوتاه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

او  می گوید: ۲۵۰ طلبه مستعد، فاضل و درس‌خوان را در استان‌های مختلف نشان کرده‌ایم و تعداد زیادی از این افراد قبل از اینکه دعوت به کار شوند، کار‌های گزینشی آن‌ها انجام شده است و ۲۵ نفر نیز در هفته آینده یا هفته قوه قضاییه وارد مرحله آموزش می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در مسئله کرونا نیز همه دنیا گرفتار شدند، اما ایران جزو برترین کشور‌ها در عرصه مقابله با کرونا است همچنان برخی از کشور‌ها در حوزه کرونا در حال تلفات دادن هستند درحالی‌که این موضوع در کشور ایران مدیریت شده است.

او می گوید: موضوع تورم همانطور که در دیگر کشور‌ها رخ داده است در ایران اسلامی نیز وجود دارد و همانطور که اقشار مختلف درگیر موضوع تورم و گرانی هستند در قوه قضاییه نیز با مشکلات مالی روبرو هستیم، اما در طول این سال‌ها هیچگاه همانند امروز برای رفع مشکلات معیشتی افراد تلاش نشده است.

به گفته محسنی اژه‌ای، نمایندگان مردم در مجلس در هیچ دوره‌ای همانند دوره فعلی برای رفع مشکلات مردم با دولت همراهی نکرده‌اند و تلاش ما این است که بتوانیم قوه قضاییه را تقویت کنیم که این نیز به تقویت دولت و نظام منجر می‌شود.

او گفت: وضعیت استان قم در حوزه مواد مخدر نسبت به گذشته بهتر شده است، اما همچنان نیازمند تلاش و مقابله در این حوزه هستیم.

رئیس دستگاه قضا می گوید: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی شایسته قم نیست؛ برخی از مسائل حقوقی طولانی شده است البته که ممکن است مشکل بخاطر قوه قضاییه نباشد، اما این مجموعه باید پیش قدم شود و به صورت مستمر پیگیری کند تا مشکل رفع شود.

دشمن به دنبال نقاط ضعف قوه قضاییه است

او بر لزوم تکریم مردم و کارکنان قوه قضاییه گفت: متولی باید بیشتر از دیگران حرمت امامزاده را نگه دارد و ما باید نسبت به رفتار، اخلاق، نوع برخورد‌ها و صیانت از مجموعه مواظب و مراقب باشیم و اگر نقصی در مجموعه وجود دارد از روش امر به معروف و نهی از منکر ورود کنیم و فقط به دنبال پیگیری توسط مجموعه‌های نظارتی نباشیم، دیگران به دنبال ضعف گرفتن از قوه قضاییه هستند.

محسنی اژه‌ای می گوید: مردم امروز مشکلاتی دارد که برخی از این مشکلات به قوه قضاییه بر می‌گردد و ممکن است شیوه برخورد‌های مردم غیرمتعارف و غیرقابل انتظار باشد که در این راستا باید صبر و حوصله خود را در مقابل ناملایمتی‌ها افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر مسولان هر از چند گاهی با لباس مبدل بیایند به ارگانها وسازمانهایی که ارباب رجوع باِلا دارند مراجعه و از مردم سوال کنند می فهمند چه قدر راه حل برای کوتاه تر وآسان تر کردن امور هست که حاضر نیستند آن کارها را انجام دهند مگر دستوری باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
یکی از بدترین جاهایی که برای رسیدگی مراجعه می کنید، قوه قضاییه هست
حتی اگر پرونده مشخص، مدارک کامل و حق با شما باشد؛ بین ۱تا ۲ سال دوندگی دارید
هیچ تعهدی هم به تسریع و تسهیل در این امر نیست
متاسفانه خود حکم اجرایی در بهترین حالت و با یک فرایند عجیب؛ حدود یکی دو ماه طول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای اژه ای سلام علیکم.
همه میدونن که وقتی جرمی مثل آدم ربایی بخواد رخ بده ، شخص آدم ربا تا بتونه سعی میکنه هیچ مدرکی از خود بجا نذاره ! الان که این اتفاق ناخوشایند بر سر من آمده و من به عنوان شاکی از آدم ربا ، هیچ گونه مدرکی ندارم و در حالیکه چشمانم بستن و بردن و هزار جنایت به سرم آوردن، چطور میتونم ثابت کنم این جرم رو ؟ مگر نه اینکه بازپرس بایستی در نبود دلیل و شاهد ، از من قسامه یا قسم بگیره ؟ پس چرا ازم قسم نگرفتن و آدم ربا را منع تعقیب کردن؟ اگه اینطور قانون شل باشه که اکثر جنایتکاران میدونن چه باید بکنند تا تبرئه شوند .من نسخه پزشکی قانونی مبنی بر ضرب و جرح بردم و چند شاهد ، اما شاهدها لحظه ی ربودن من توسط آدم رباها نبودن و حدود یک ساعت بعد این اتفاق افتاد، منم چون حقوقم از بین رفته و بخوام مقابل به مثل کنم که این خودش یک راهیست برای گسترش جنایت ، لطفا پیگیری کنید و نذارین این جا حقم از بین بره چون ممکنه بدنبال تقابل به مثل بیفتم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای اژه ای سلام علیکم.
همه میدونن که وقتی جرمی مثل آدم ربایی بخواد رخ بده ، شخص آدم ربا تا بتونه سعی میکنه هیچ مدرکی از خود بجا نذاره ! الان که این اتفاق ناخوشایند بر سر من آمده و من به عنوان شاکی از آدم ربا ، هیچ گونه مدرکی ندارم و در حالیکه چشمانم بستن و بردن و هزار جنایت به سرم آوردن، چطور میتونم ثابت کنم این جرم رو ؟ مگر نه اینکه بازپرس بایستی در نبود دلیل و شاهد ، از من قسامه یا قسم بگیره ؟ پس چرا ازم قسم نگرفتن و آدم ربا را منع تعقیب کردن؟ اگه اینطور قانون شل باشه که اکثر جنایتکاران میدونن چه باید بکنند تا تبرئه شوند .من نسخه پزشکی قانونی مبنی بر ضرب و جرح بردم و چند شاهد ، اما شاهدها لحظه ی ربودن من توسط آدم رباها نبودن و حدود یک ساعت بعد این اتفاق افتاد، منم چون حقوقم از بین رفته و بخوام مقابل به مثل کنم که این خودش یک راهیست برای گسترش جنایت ، لطفا پیگیری کنید و نذارین این جا حقم از بین بره چون ممکنه بدنبال تقابل به مثل بیفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای اژه ای لطفا حرف نزنید و عمل کنید و اول از همه بستر رشوه و فساد و ظلم را از زیرمجموعه ی خود جمع کنید تا جامعه اصلاح بشه .به عنوان مثال اگر قاضی فاسد باشه اهل رشوه و خیانت و ظلم باشه ، هیچ وقت ملت درست نخواهند شد.صنفان من امتی اذا صلحا صلحت امتی و اذا فسدا فسدت امتی .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه بعضی قضات اصول قضایی و آداب قضاوت رو رعایت نمی‌کنند و خود را از خدا بالاتر می‌دانند به شاکی و متهم با یک تفکر و دید نگاه می‌کنند و حتی به شاکی و کسی که حقش پایمال شده با اهانت و خشونت صحبت می‌کنندکه این شخص به درد هر کاری میخوره الا قضاوت که خدا میدونه چه زیر میزی ای گرفته اند که حاضرند با مظلوم با اهانت و توهین و خشونت صحبت کنند و دستگاه بازرسی هم که به ندرت وارد عمل میشه چون هیچ وقت کارمند خودشو تخریب نمیخواد بکنه . ان شاالله که ریشه ی فساد و ظلم کنده بشه و آه مظلومین دامن بعضی ظالمان رو بگیره
-
کرم زاده
۲۲:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
الان 77 سال نمیتونم حقم را از کلاهبردار بگیرم به عناوینی 15 تا پرونده باز شده به عناوینی هم قضات حقم را ضایع میکنند فقط حرف میزنید بصئرت آشکار برخی قضات از کلاهبداران حمایت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
باید از اداره ثبت واسناد شروع کرد که واقعا گندش رو درآورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دیروز یک سر رفتم روستاییان اشک از چشمام سرازیر شد در مسیر که می رفتیم تمام زمینهای کشاورزی و زمینهای حاصلخیز با فنس قسمت بندی شده بودن و با ویلا ساخته بودن با در حال احداث بودند در آن منطقه که جز بهترین و حاصلخیزترین زمین‌ها بودن برای صدها سال این زمین‌ها کود حیوانی خورده بودند تا به اینجا رسیده بود لودر داشت خاک برداری می کرد برای ساخت و ساز البته کار این منطقه نیست در نبود نظارت و برخورد قاطع تمام کشور دارد به این سو می رود تازه اگر همین بیایند و خراب کنند دیگه زمین مناسب کشاورزی که نیست تلی از آوار و نوخاله ساختمانی تبدیل شده است.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام . دو تا دانش آموز سر شغل پدر بحث می کنند . معلم می گوید چه شده یکی می گوید شغل پدر من مهمتر است او می گوید شغل پدر من . معلم می گوید چطور این یکی می گوید پدر من نماینده مجلس است و قانون وضع می کند دیگری می گوید پدر من پاسبان است و 5 تومان می گیرد هر چه پدر ایشان وضع می کند زیر پا می گذارد و می ... داخلش . حال تو بگو نیرو هایت برای یک پرونده ساده که شاید یک جلسه بیشتر کار نداشته حدود یکسال است معطل کرده اند هنوز رای صادر نشده . آیا کاری از دستت بر می آید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چقدر حرف کلیشه ای و تکراری و در عمل هیچ و هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقای اژه ای ما الان درگیر یک پرونده قضایی هستیم در این مدت یکسال ۷۰ درصد کارهایی که انجام دادیم تکراری بوده و فقط هزینه دادیم مرتب پرونده بین کمیسیونها در حال حرکت عست
در حالیکه یک قاضی و شاید در کمتر از یک هفته میتونست رسیدگی کنه

خواهشا یکبار بعنوان ارباب رجوع و ناشناس به دادگاهها مراجعه کنید مخصوصا شیراز که فاجعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
توجه توجه
سلام
آقا
امسال مالکها همه دارند می گن یا چند برابر بدهید یا ، ( تخلیه ) ،
حالا ، چرا ؟؟

برای اینکه با آوردن مستاجر جدید ،
1- به پول بیشتر و بیشتری می رسند ..
2- قانون 25 درصدی دولت را خیلی قشنگ و نرم دور می زنند ..!!
3- املاکی ها را هم این وسط ، با این حرکت حمایت می کنن ، و براشون چند برابر درآمد زایی می کنن ، از چند ( معامله اجاره ، و تخلیه ) پول نصیبشان میشه ، و...

مستاجر ،
اما
فقیر و فقیر تر و آواره خیابانها تا کی..؟؟!


الله اعلم
التماس رسیدگی و برخورد جدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
توجه توجه
سلام
آقا
امسال مالکها همه دارند می گن یا چند برابر بدهید یا ، ( تخلیه ) ،
حالا ، چرا ؟؟

برای اینکه با آوردن مستاجر جدید ،
1- به پول بیشتر و بیشتری می رسند ..
2- قانون 25 درصدی دولت را خیلی قشنگ و نرم دور می زنند ..!!
3- املاکی ها را هم این وسط ، با این حرکت حمایت می کنن ، و براشون چند برابر درآمد زایی می کنن ، از چند ( معامله اجاره ، و تخلیه ) پول نصیبشان میشه ، و...

مستاجر ،
اما
فقیر و فقیر تر و آواره خیابانها تا کی..؟؟!


الله اعلم
التماس رسیدگی و برخورد جدی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یک پرونده اعاده به بازگشت به کار تو دیوان عدالت اداری الان یکسال و نیم هست طول کشیده و هیچکس هم جوابگو نیست .اینم شماره پرونده 140031920000218922 که نگید دروغ میگم .مسئولینی که دسترسی دارید چک کنید .مگه یه آدم تو این وضع بد اقتصادی چقدر میتونه دوام بیار حقش رو بگیره.چیزی جز رانت و فساد اداری ما ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
لطفا نهاد های موازی رو هم جمع کنید تا برسر مسولیت کار این گردن ونو اون گردن این نیندازه و بگن بدون اطلاع ما شده
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر زاگرس
۱۴:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
با سلام
اگر کوتاه کردن فرایند عملی شود ، خوب است ولی صرفا به شعار بسنده کردن کافی نیست یک نقشه ی ساختمان داشتم که از اول اسفند تا الان در نظام مهندسی شوشتر هنوز آماده نشده و فقط فرافکنی می کنند وقتی یک نقشه چند ماه طول بکشه چطور باید یک ساختمان ساخت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
فعلا فرایندها برای دزدی از جیب مردم و فشار بر مردم خیلی خوب و با برنامه ریزی و هماهنگی کوتاه شده. البته برای توجیه و فشار حداکثری بر مردم همگی مسئولان از کلمات قشنگ و عوام فریب استفاده می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا با بنگاه ها برخورد نمیکنی چندین برابر سقف دارن اجاره میگیرن؟ /مگه تخلف نیست اینا؟؟؟!!! لابد زیر 3هزارمیلیارد تخلف نیست تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
فقط بلد هستید قشنگ حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
امسال نبوده سفحه خبرگذاری رو باز کنم که حداقل یه خبر خوشی ببینیم یا بشنویم چی به سرمون اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا به وضعیت خودروسازها رسیدگی نمی شود متاسفانه متاسفانه خودرو در کشور شده شاخص قیمت همه چیز از هندوانه گرفته تا لوازم خانگی و اجاره بها چرا این انحصار باید پدر مردم رو در بیاره و هیچ کس نتونسته آزادسازی و واردات رو تا امروز انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
به اعضای باشگاه
۱۱:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام چرا ویدئوهای نسبتا قدیمی رو نمیشه دانلود کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
می خواهید فرایند کوتاه شود ، یک راه حل دارد هزینه هنجار شکنی ، کلاهبرداری ، جعل و تقلب و دزدی و اربده کشی را بالا ببرید قول می دهم راهرو دادسرا ها ظرف یکسال خلوت خلوت شود .
نه اینکه امشب تلویزیون نشان می دهد در عملیات رعد 300تا از ارازل و اوباش دستگیر می‌شوند پس فردا همگی آزاد دارند می چرخند در محل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اکثر اعضا شوراهای حل اختلاف شما از بازنشستگان دستگاهای دیگر هستن و اینقدر سابقه نزد زیرمجموعه شما پیدا کردن که باید دوباره بازنشسته شوند ...از اعمال نفوذ در پرونده ها که دیگه نگم ...ماندگاری بیش از اندازه افراد در یک جا فساد ایجاد می کند لطفا برای این موارد فکری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
حاجی بی زحمت قبل از اینکه برای دیگران نسخه بپیچی برای زیرمجموعه خودتون فکری کنید برخی اوقات برای یک امضاء کارمندان شما چنان قیافه ای می گیرند که اینگار دادگاه بین المللی لاهه است و یک سرباز هم می گذارند دم در و مدام هشدار بازداشت میدن اگر شلوغ کنی اگر نری عقب اگر ساکت نشی اگر خفه خون نگیری ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
پخدا تو همین دنیا نمیزاره آب خوش از گلوی ظالمین پایین بره ان شاالله
Pakistan
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه در بعضی از دادگاههای شهرهای کوچک قاضی کم سن و سال بی تجربه گذاشتید که هیچی حالیش نیست ..اقای ازه ای اول باید قوه قضاییه از هر گونه رشوه و فساد پاک شود متاسفانه بعضی از قضات شما مفسد و رشوه گیر هستند دادگستری رفسنجان رشوه بیداد میکند چرا بازرسی شفاف انجام نمیدهی چرا فقط فقط حرف بدون عمل میزنید ..خودت شخصا گریم کن برو تو دادگاهها ببین چه خبره بعدش حرف بزن
آخرین اخبار