رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

امسال هدف گذاری درآمدی آذربایجان‌غربی ۳۸۰۰ میلیارد تومان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: هدف گذاری درآمدی این استان در سال جاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر از پیش‌بینی سال گذشته است.

حسین سپهری گفت: سال گذشته سهم درآمد این استان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که امسال حدود ۶۰ درصد رشد دارد البته عملکرد درآمدی سال ۱۴۰۰ استان قابل دفاع نیست و انتقادات زیادی بر نحوه وصول درآمدها وارد است که امسال برای جلوگیری از ادامه این روند، تلاش مضاعفی باید صورت گیرد.

او گفت: آذربایجان غربی دارای ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای است که قابلیت دستیابی به یک استان توسعه یافته را دارد ولی از این ظرفیت‌ها تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: معاف بودن بخش کشاورزی، معادن یا منطقه آزاد از پرداخت مالیات و نقش آن در کمبود درآمد استان، توجیهی بیش نیست و فرار از انجام وظیفه دستگاه‌های متولی درآمد است چون برآورد درآمدی در قانون گنجانده می‌شود، توسط خود اداره مالیاتی محاسبه شده پس باید تلاش برای وصول آن نیز صورت گیرد.

سپهری گفت: سهم درآمد مالیات سال گذشته در این استان ۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان بود که امسال به سه هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان افزایش یافته و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای سایر بخش‌ها محاسبه شده است.

او گفت: جایگاه آذربایجان غربی از لحاظ سهم درآمد مالیاتی رتبه ۱۷ کشور است ولی از لحاظ رشد مالیات دارای رده ۲۹ کشور هستیم و این نشان می‌دهد با توجه به وضعیت استان ملاحظات لازم در نظر گرفته شده و توجیهی برای عدم تحقق آن وجود ندارد.

رییس ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی گفت: تلاش برای رشد درآمد استان می‌تواند به حل مشکلات بخش‌های مختلف کمک کند و بی توجهی در این زمینه، به عقب ماندگی استان خواهد انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.