مدیرکل دیپلماسی وزارت امور خارجه:

۵۱ اثر تاریخی به سرقت رفته از کشورمان در نقاط مختلف جهان شناسایی شده است

مدیرکل دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: ۵۱ اثر تاریخی به سرقت رفته از کشورمان که به موزه‌های مختلف جهان انتقال یافته شناسایی شده و تلاش برای انتقال آنها به ایران در دست اقدام است.

علیرضا دلخوش گفت: با تلاش گسترده دستگاه دیپلماسی و بعد از شناسایی آثار به تاراج رفته از سایت های تاریخی در نقاط مختلف جهان اقدامات ویژه‌ای برای بازگرداندن آنها در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

او گفت: هم اکنون بیش از ۵۱ اثر در موزهای مختلف جهان از جمله لندن و پاریس شناسایی شده که تا کنون موفق به بازگشت ۱۸ اثر و مجموعه شده‌ایم.

مدیرکل دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: این وزارتخانه فعالیت گسترده‌ای را در حوزه دیپلماسی کشور جهت بازگرداندن اشیای تاریخی به سرقت رفته از کشور تاکنون انجام داده که یکی از این اقدامات بسیار ارزشمند بازگرداندن آجرهای لعاب دار قلایچی بوکان است.

او می گوید: دستگاه دیپلماسی کشور خود را موظف به حمایت از بازگرداندن آثار تمدن و تاریخ این سرزمین کهن می‌داند و در این راه لحظه‌ای درنگ و کوتاهی نخواهیم کرد.

دلخوش به منظور شرکت در آیین رونمایی از ۵۱ قطعه آجرهای لعابدار تاریخی تپه قلایچی در نمایشگاه بوکان به این شهرستان سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.