درخواست جمهوری خواهان برای جدایی تگزاس از آمریکا

جمهوری خواهان تگزاس خواستار برگزاری همه پرسی در سال آینده در مورد جدایی این منطقه از آمریکا از سال ۲۰۲۳ شده اند.

 در این درخواست که از طرف کنوانسیون جمهوری خواهان تگزاس تصویب شد، آمده است: «ما از مجلس قانون‌گذاری تگزاس می‌خواهیم در جلسه بعدی خود قانونی مبنی بر برگزاری همه پرسی بین مردم تگزاس درسال ۲۰۲۳ تصویب کند و مشخص شود که مردم این منطقه خواهان استقلال هستند یا خیر.»

به گزارش راشاتودی، در این درخواست نوشته شده است که دولت فدرال آمریکا حقوق تگزاس در مورد خودمختاری محلی را که حق جدایی از آمریکا را برای خود محفوظ می‌دارد، نقض می‌کند.

همچنین در این کنوانسیون که حدود ۵ هزار جمهوری خواه در آن حضور داشتند، نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پیروزی بایدن در این انتخابات را مردود دانستند و با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها نتایج انتخابات ۲۰۲ را قبول ندارند و معتقدند که رئیس جمهور فعلی به طور قانونی انتخاب نشده و منتخب مردم آمریکا نیست.

تگزاس یکی از ۵۰ ایالت آمریکا، با مرکزیت شهر آستین دومین ایالت پرجمعیت این کشور پس از کالیفرنیا و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا پس از آلاسکا است. این ایالت در جنوب آمریکا قرار دارد و دارای مرز بین‌المللی با کشور مکزیک است. هرساله هزاران پناهجو از مرز تگزاس وارد آمریکا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
بسیار بعید( غیر ممکن )است زیرا در قانون اساسی آمریکا مکانیسمی برای جدایی ایالات وجود ندارد و از همه مهم تر طبق حکم دادگاه تگزاس ایالات نمی توانند یکطرفه جدا شوند و حتی اگر تجزیه قانونی بود این لایحه باید ابتدا باید در کمیته استماع مطرح شود و در صورت تایید کمیته استماع به مجلس نمایندگان تگزاس می رود آنجا نیازمند هفتاد وشش رای از مجموع صد و پنجاه صندلی است و پس از آن باید به سنای تگزاس برود و شانزده نماینده به آن رای مثبت دهند و پس از همه ی این موارد قانونی در صورتی که به تصویب سنای تگزاس برسد نیازمند امضای فرماندار است که بسیار بعید و حتی غیر ممکن است ( و این همه در حالی است که تگزاس در سطح ایالتی مانند کالیفرنیا همه پرسی ندارد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
به لطف ونظر خدا صدای شکسته شدن استخوان های امپریالیسم آمریکا شنیده می‌شود انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
امریکا باید تیکه تیکه بشه
آخرین اخبار