امانت‌دهی کتاب‌های کانون به کودکان و نوجوانان در سفر

از امروز اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند از دیگر کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور کتاب به امانت بگیرند.

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: از امروز اعضاء کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کشور می‌توانند با استفاده از شماره ملی خود از بیش از هزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب امانت بگیرند و در سفر از آن ها استفاده کنند.

او گفت: این طرح با هدف تشویق کودکان به مطالعه کتاب، به ویژه در هنگام سفر یا روز‌های تابستان که برخی از کودکان و نوجوانان به شهر زادگاه خود یا والدین خود می‌روند کلید خورده است تا اعضاء بتوانند از روز‌های تعطیل و سفر خود نیز برای مطالعه بیشتر و استفاده از خدمات فرهنگی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

حمیدی گفت: پیشتر هر عضو کانون تنها می‌توانست از کتابخانه‌های مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کند، اما از امروز با راه‌اندازی مرحله دوم سامانه مدیریت مراکز، هر عضو می‌تواند در هر نقطه از کشور کتاب امانت بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: اعضاء باید کتاب‌ها را پس از مطالعه به همان کتابخانه‌ای که از آن امانت گرفته‌اند تحویل دهند.

او گفت: سابقه مراکز و کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ۵۷ سال قبل و این مراکز شامل ثابت، سیار شهری و روستایی و کتابخانه‌های پستی است.

حمیدی گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند برای ثبت نام در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir مراجعه کنند و به مدت یک سال علاوه بر امانت کتاب از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن نیز استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.