همسر بنیان‌گذار ویکی لیکس:

آمریکا آسانژ را به سمت خودکشی سوق می‌دهد

همسر جولیان آسانژ می‌گوید استرداد وی به آمریکا برابر با حکم اعدام است و مأموران در حال بازرسی او هستند تا مطمئن شوند خودکشی نمی‌کند.

«استلا موریس» همسر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار ویکی‌لیکس به خبرنگاران گفت فشار روانی بر همسرش بسیار زیاد است و او باید چیزی را هضم کند که در واقع حکم اعدامش است. موریس گفت: «آمریکا آسانژ را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.»

به گزارش راشا تودی، همسر آسانژ تأکید کرد که این تنها بحث درمورد سلامت روان یک انسان نیست بلکه «ما داریم در مورد سوق دادن یک انسان به سمت گرفتن جان خودش صحبت می‌کنیم.»

بازرسی بدنی آسانژ بعد از تأیید حکم استرداد

همسر بنیان گذار ویکی لیکس گفت: «آسانژ در همان روزی که پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس استرداد وی به آمریکا را تأیید کرد، مورد بازرسی بدنی قرار گرفته و به سلولی خالی منتقل شده است. وی تمام آخر هفته در آن‌جا مانده، زیرا نگهبانان زندان سلول قبلی او را بازرسی می‌کرده‌اند.»

به گفته همسر بنیان گذار ویکی لیکس: «زندان یک تحقیر همیشگی است، اما آنچه در روز جمعه اتفاق افتاد به طور ویژه‌ای بی‌رحمانه بود.»

موریس می‌گوید نگهبانان به دنبال هر چیزی بودند که توسط یک فرد برای گرفتن جان خود ممکن است استفاده شود. در سلول خالی‌ای که آسانژ در آن قرار داشت، نگهبانان هر ساعت وضعیت او را بررسی می‌کردند تا این‌که روز سه شنبه به او اجازه بازگشت به سلولش داده شد.

بنیانگذار ویکی لیکس در حال حاضر در زندان «بلمارش» در جنوب شرقی لندن به سر می‌برد. وی از سال ۲۰۱۹ در این زندان تحت نظر است. «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس به تازگی حکم استرداد او به آمریکا را امضا کرده است. حکمی که به گفته فعالان حقوق بشر، جان آسانژ را به شدت در معرض خطر قرار داده است. آسانژ به علت افشای جرایم جنگی آمریکا، با ۱۸ اتهام و احتمال ۱۷۵ سال زندان روبه‌رو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار