آسیب شناسی؛ از ابتذال ویدیوی پسر اینستاگرامی تا هنجارشکنی نوجوانان شیرازی

هنوز ترکش ویدیوهای سخیف و جنسی پسر کم سن و سال در فضای مجازی از بین نرفته بود که حضور تعدادی نوجوان هنجارشکن در شیراز باز هم حاشیه ساز شد.

هفته گذشته بود که ویدیوهای پسرکم سن و سال در کنار دو دختر نوجوان که آن‌ها را با عنوان خانمی‌ها و ملکه‌هایش صدا می‌کرد در اینستاگرام حسابی جنجال به پا کرد و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. ویدیوهای این پیج به قدری قبح شکنانه و خارج از عرف بود که منجر به یک خشم عمومی شد. مردم اعتراض خود را در سامانه فارس من  با ثبت کمپینی که مطالبه اش برخورد با سوء‌استفاده جنسی از نوجوانان برای کسب درآمد بود نشان دادند و حالا با اینکه تب خبری پسر جنجالی اینستاگرام با دخالت پلیس فتا فروکش کرده اما امضاهای کمپین هنوز هم در حال افزایش است و این نشان می‌دهد که مردم، پدرها و مادرها نگرانند. نگران نوجوانان و فرزندانشان.


بیشتربخوانید


هنوز ترکش ویدیوهای سخیف و جنسی پسر کم سن و سال در فضای مجازی از بین نرفته بود که حضور تعدادی نوجوان با شکل و شمایل عجیب و هنجارشکنانه در شیراز باز هم حاشیه ساز و جنجال آفرین شد.

بحث حقوقی و قانونی این ماجرا و ضرورت برخورد قهری با چنین پدیده‌هایی سرجای خود، اما باید دید این ماجراها از کجا آب می‌خورد؟ چه می‌شود که کودکی که تازه قدم به  نوجوانی گذاشته  با وقاحت جلوی دوربین می‌ایستد و از رابطه نامتعارف همزمان با دو دختر می‌گوید و اتفاقاً از همین اباحه گری و بالا رفتن فالوئرها کسب درآمد می‌کند آن هم میلیونی؟! چه می‌شود که تعدادی نوجوان از دختر و پسر، سعی می‌کنند گوی سبقت را در هنجارشکنی ظاهری از هم بربابید و با علم به این هنجار شکنی با ظاهری زننده در یک مکان عمومی حاضر شوند. از ظاهر پدیده پسر اینستاگرامی و نوجوانان شیرازی فراتر رفتیم و در تحلیلی روانشناسانه و گفت و گو با «مهدی مسلمی فر»؛ روانشناس و مشاور در این پدیده‌های اجتماعی عمیق شدیم.

*یک هفته از وایرال شدن ویدیوهای خارج از عرف پسرنوجوان در اینستاگرام می‌گذرد و کمپینی که در فارس من در اعتراض به این پدیده ثبت شد همچنان در حال حمایت است. به عنوان اولین موضوع بفرمایید از منظر روانشناسی چرا این ویدیوها منجر به یک خشم عمومی و اعتراض عمومی در همه خانواده ها شد. از خانواده‌های مذهبی تا غیر مذهبی! مطالبه همه، برخورد با این نوع هنجارشکنی بود!

یکی از دلایلش این است که ما در روانشناسی اخلاقی و رشد اخلاقی بحثی را داریم به نام فاعلیت اخلاقی؛ فاعلیت اخلاقی یعنی اینکه مهم است یک رفتار اجتماعی مهم از جانب چه کسی انجام شده است! اگر رفتارها و صحبت‌های این پسربچه توسط فردی خارجی یا حتی فردی میانسال ایرانی انجام می‌شد متفاوت بود از اینکه از یک نوجوان ایرانی سر زده است. فاعل این پدیده یک کودک است که در مرحله سن بلوغ قرار دارد. برای همین موضوع مورد توجه و توبیخ قرار می‌گیرد و وایرال می‌شود.

تصاویری از حضور هنجارشکنانه برخی از نوجوانان در شیراز که در دو روز گذشته جنجال برانگیز شد

پارک چمران شیراز

*بلوغ زودرس و زنگ هشدار

*اثر چنین ویدیوهایی در فضای مجازی چه خواهد بود؟

این پدیده و این دست ویدیوهای هنجار شکن مثل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر که باعث بلوغ زودرس می‌شود، خطرناک است و می‌تواند پیامدهای اجتماعی متعددی داشته باشد. از همه مهم‌تر اینکه یک زنگ هشدار است برای ما و نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی که در گذشته بیشتر در حوزه بزرگسال مورد بررسی قرار می‌دادیم الان به سمت سنین پایین‌تر آمده است. همان طور که در ماجرای نوجوانان شیرازی و ظاهر آنها و ارتباطشان هم این موضوع قابل بررسی است.

ببینید نسل جدید وقتی دسترسی آزاد به اطلاعات دارند، این دسترسی آزاد چالش‌ها و ارزش‌های طبقه قبل و نسل قبل را به چالش می‌کشد. در هر جامعه‌ای همین طور است. حالا تکلیف ما چیست؟ باید با نوجوانت صحبت کنی که چرا این را می‌پذیری؟ چرا نمی‌پذیری؟ چرا این بد است و چرا بد نیست؟ اگر والدین ما مجهز باشند به استدلال‌های محکم، منطقی می‌توانند کمک کنند به نهادینه شدن ارزش‌ها در ذهن فرزندانشان.

تصاویری از سه نوجوان اینستاگرامی

*وقتی رسانه‌ها مقصرند/ اندر مصائب تولیداتی مثل شهرک کلیله و دمنه

الان ما باید نگران باشیم نسبت به اینکه بخشی از آسیب‌های اجتماعی دوره نوجوانی در جامعه از فرهنگ رسانه عمومی ما ناشی می‌شود. شما ببینید الان فرهنگ رسانه عمومی ما به نقطه‌ای رسیده که خانم برومند سریالی می‌سازد که در آن مواردی مثل عشق آتشین، رابطه‌های خارج از چهارچوب و ... را مطرح می‌کند که این موارد هیچ ربطی به موضوع هویت یابی برای کودکان و نوجوان ندارد. از رسانه‌های ما بگیرید تا مدارس ما که در بعضی از موارد مثلاً مدیر مدرسه فرهنگ ریاکارانه دارد. ممکن است خودش ماهواره ببیند اما با دانش آموز صحبت می‌کند که چرا نباید ماهواره دید! وقتی نوجوان با این ارزش‌های متضاد مواجه می‌شود و این تناقض‌ها را می‌بیند دچار بحران می‌شود.

*بعد از کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، موبایل و تلفن همراه و فضای مجازی در دسترس بسیاری از نوجوانان و حتی کودکان ما قرار گرفت و اصلاً دور از ذهن نیست که بسیاری از نوجوان‌های ما ویدیوهای این پسربچه را دیده باشند و یا شاید او را دنبال کرده باشند. پدر و مادرها در مواجهه با چنین پدیده‌هایی در فضای مجازی  باید چه کنند؟

رسانه‌های عمومی می‌توانند نقش روشنگری داشته باشند. رسانه‌ها با همین مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و روانکاوی چنین شخصیت‌هایی باید نشان دهند که این افراد دچار اختلال سلوک هستند. یعنی در گذشته و کودکی‌شان مشکلاتی وجود دارد. قطعاً افراد حاضر در این ویدیو در دوره کودکی هنجارشکن بودند و وقتی شرایط زندگی آنها بازنمایی شود و نقابی که زده می‌شود برداشته می‌شود، پشت صحنه به ما نشان می‌دهد که این فرد و دخترانی که در کنار او هستند خانواده مناسبی نداشته و ندارند. در ادامه، این اختلال سلوک و نشانه‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*حذف دنیای مجازی! آری یا نه

در کنار روشن کردن موارد موردی مثل ویدیوی این نوجوان، ما باید نظارت روی کودک و نوجوانمان داشته باشیم. وسایل الکترونیک را در اختیار نوجوان قرار می‌دهیم و او را رها می‌کنیم. در دنیای امروز خیلی نمی‌توان به حذف دنیای مجازی فکر کرد. همین حالا کودک و نوجوان از طریق بازی‌های اینترنی آنلاین می‌تواند ارتباط برقرار کند با افراد مختلف. باید فرهنگ استفاده از وسایل الکترونیک را به بچه‌هایمان آموزش دهیم.

*پدر! مادر! سواد الکترونیکت کو؟

پدر و مادرها باید سواد الکترونیکی خودشان را بالا ببرند. پدر و مادری که نمی‌تواند تنظیمات یک اپلیکیشن را انجام بدهد طبیعتاً نمی‌تواند قدرت نظارتی یا کنترلی بر روی فرزند خودش در دنیای مجازی داشته باشد. پس درکنار پیشگیری باید به بهداشت عمومی روانشناسی در فضای مجازی فکر کنیم و این بهداشت عمومی را ارتقا دهیم.

*از جوکر تا نوجوان هنجارشکن اینستاگرامی

*حالا  به طور خاص به موضوع روانشناسی این پسر نوجوان و ویدیوهای هنجارشکنانه اش بپردازیم. بعد ازدیدن این ویدیوها همه خانواده‌ها نگران شدند و برایشان سؤال پیش آمده که چه می‌شود یک کودک تازه نوجوان شده اینقدر بی پرده و عریان از روابط جنسی و مثلث عشقی حرف می زند؟ این رفتار از کجا ناشی می‌شود؟ از طرفی حضور آزادانه برخی از دختران و پسران نوجوان در بلوار چمران شیراز نشان می‌دهد قبح روابط نامتعارف بین این افراد شکسته شده. شما چه تحلیل روانشناسانه ای از این ماجراها دارید دارید؟

من در دو بخش رفتارهای نوجوان اینستاگرامی را ریشه یابی می‌کنم. از ماجرای این نوجوان به طور خاص و موردی شروع می‌کنیم تا به نتایج دقیق‌تر و قابل تعمیم تری در دوره نوجوانی برسیم. لارنس کلبرگ روانشناس برجسته‌ای هست که در حوزه رشد اخلاقی کودک و نوجوان کار کرده است. او در یکی از مراحل رشد اخلاقی کودک ونوجوان موضوع رعایت اخلاق از روی رعایت رسوم و قواعد جمعی برای همرنگ شدن با جماعت را مطرح می‌کند و اسمش را می‌گذارد گرایش «پسر خوب دختر خوب» این گرایش یعنی چه؟ یعنی دختر نوجوان، پسر نوجوان برای اجتناب از پذیرفته نشدن و برای اینکه نکند یک وقت در ساختاری پذیرش کامل برایش وجود نداشته باشد ممکن است برای پیوستن به جمعی و گروهی به هنجارها و رفتارهای جمعی و اجتماعی تن بدهد که ممکن است با آنچه در کودکی آموخته است، متضاد باشد.

قضیه را بهتر توضیح دهم. ببینید در سن ۱۴ سالگی هویت در حال شکل گیری است، نوجوان می‌خواهد ببیند چه کسی است؟ تا الان مثلاً می‌گفته من بهرام پسر علی هستم. الان در دوران نوجوانی می‌خواهد هویت مستقلی را برای خودش تعریف کند. در همین دوره ابهام هویت، فرد وارد مرحله اجتماعی شدن می‌شود. حالا برای آنکه از طرف گروهی مورد تأیید و پذیرش واقع شود تا هویت یابی‌اش شکل بگیرد، سعی می‌کند الگوبرداری کند. در این مرحله است که می‌بینید نوجوان‌ها عکس یک سلبریتی، مثلاً بازیکن فوتبال یا خواننده یا یک بازیگر یا یک نویسنده را روی دیوار می‌زنند و با این شخصیت‌ها همزاد پنداری کرده و الگوسازی می‌کنند.

اما نکته اینجاست که این الگوسازی همیشه به صورت مستقیم انجام نمی‌شود. گاهی به شکل برعکس اتفاق می افتد. با این پیش زمینه ذهنی در نوجوان که من می‌خواهم چیزی باشم که دیگری نیست و بقیه نیستند. حالا در ادامه می‌گوییم که چه کسانی و چه گروهی این هویت یابی را به صورت برعکس و از طریق رفتارهای ضداجتماعی بودن انجام می‌دهند. اگر این حس در نوجوانی ادامه پیدا کند، درمان و چاره جویی نشود در بزرگسالی می‌تواند یک شخصیت ضد اجتماعی را شکل دهد. مثل آنچه در فیلم جوکر می‌بینیم.

*ریشه ضد اجتماعی شدن کجاست؟/ ملکه‌های ویدیو از کجا می‌آیند؟

*با توجه به توضیحات شما و بررسی رفتارهای این نوجوان در فضای مجازی می‌توان گفت او هم دقیقاً هویت یابی را از طریق رفتارهای ضد اجتماعی انجام می‌دهد، ریشه این ضداجتماعی شدن کجاست؟ یا به بیانی دیگر در همه نوجوانان نیازمندی به توجه وجود دارد. چه اتفاقی می افتد که بعضی از نوجوانان به صورت سالم و کارآمد با مشکلات دوران نوجوانی سازگاری پیدا می‌کنند و بعضی به صورت ناسالم و ناکارآمد؟

این موضوع بر می‌گردد به پیش از دوره نوجوانی. اگر قرار باشد در دوره کودکی و پیش از نوجوانی تأمین شدگی عاطفی نداشته باشیم یعنی مشکلاتی را در دوران کودکی داشته باشیم که نتوانستیم از آن عبور کنیم؛ مشکلاتی مثل طلاق، سوگ، مشاهده خیانت پدرو مادر و خیلی از مسایلی که این تأمین شدگی را مخدوش کند فرد در دوره نوجوانی دچار چالش می‌شود.
چنانچه در یکی از پست‌های پیج این پسر بچه می‌بینیم که نوجوان ایستاده است و از مادری که ندارد گلایه می‌کند و می‌گوید که من هنوز هم بدون تو احساس تنهایی می‌کنم. پس ما در این پرونده با نوجوان یا کودک نوجون شده‌ای طرف هستیم که احساس تنهایی از دست دادن مادر یا فقدان مادری را دارد و این ضعف در جایگاه مادری تبدیل می‌شود به دو فرشته، یا به قول خودش دو ملکه که در ویدیوها کنارش دیده می‌شوند. این ضعف دوران کودکی تبدیل می‌شود به یک رفتار اغراق شده و افراطی برای تأمین جنبه‌هایی که از روان عاطفی مادر برایش تأمین نشده است. حالا ما نمی‌دانیم دلیل این فقدان مادری چه بوده است. اما وقتی این کودک نوجوان شده به اینها اشاره می‌کند و از آن طرف کلمات اغراق شده‌ای مثل سلطان، ملکه و کلماتی که ادبیات قدرت را نشان می‌دهد به کار می‌برد، به ما هشدار می‌دهد که در دوران کودکی این نوجوان، عقده حقارت و کمبودهایی وجود داشته است.

*همه مشکلات با بستن پیج حل می‌شود؟

*آنچه در این میان اهمیت پیدا می‌کند این است که ما چطور باید ساختارهای خانواده یا بنیان‌های خانواده را تقویت کنیم که چنین اتفاقاتی برای کودک و نوجوانمان نیفتد؟

خیلی‌ها نوشته بودند ما دوست داریم پدر و مادر این کودک و دختران حاضر در ویدیوهایش را ببینیم. اصلاً باید سؤال کنیم که آیا پدر و مادری در کار است؟ آیا اصلاً اگر هم در کار باشد آن والد جایگاه پدری یا مادری داشته است؟ ببینید ما با مشاهده این پدیده‌ها معمولاً به طرف حذف نشانه می‌رویم، می گوییم پیج این پسربچه باید بسته شود. درست! باید بسته شود، چون آسیب زننده است. اما این فقط یک مرحله است. اینطور نیست که اگر این پیج بسته شود همه مشکلات حل می‌شود و خیالمان راحت شود و همه چیز گل و بلبل می‌شود. مسئله آنجاست که این پسر بچه و پدیده‌هایی از این دست در فضای مجازی، یک فرد یا یک نفر نیستند. به عبارتی این ویدیوها بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی جامعه است که در فضای مجازی خودش را نشان می‌دهد. راه را اشتباه نرویم. تحلیل‌های ما نباید یک سویه باشد. فقط فضای مجازی عامل این گونه آسیب‌ها نیست. این‌ها آسیب‌های اجتماعی هستند که در جامعه وجود دارد و فضای مجازی ابزاری می‌شود برای انتشار آنها.

آن چیزی که باید اصلاح شود ساختارهایی هست که خانواده آسیب پذیر درست می‌کند. ما باید به این مسائل به صورت ریشه‌ای نگاه کنیم و نباید جزیی نگر باشیم. ما در این پدیده فقط با چند نوجوان طرف نیستیم. این یک تفکر است و شما نشانه‌های این تفکر را در ابزار و ادوات و استودیو و دوربین پهبادی می‌بینی و مشخص می‌شود که در پشت صحنه این ویدیوها یک شبکه ماجرا را کنترل می‌کند و این نشان می‌دهد این کودک نوجوان شده، یک مجری است، یک فرد آسیب دیده، فریب خورده، که به عنوان یک بازیگر در این میان ایفای نقش می‌کند.

پشه

* ادبیات  محصولات رسانه‌ای!

ما باید واقعیت‌ها را ببینیم. چون ندیدن این پدیده‌ها باعث می‌شود حرکت‌های اجتماعی شکل نگیرد. همین الان که این مسئله وایرال شد باعث شد وحدت رویه‌ای شکل بگیرد و همه مطالبه کنند و پلیس فتا دخالت کند.

بنابراین اگر موضوع را به صورت فردی ببینیم باعث می‌شود از کل غافل شویم. از تأثیر تولید محصولات فرهنگی در کشور غافل می‌شویم. ما از مدرسه موش‌ها داریم می‌رسیم به اثر جدید خانم برومند با این ادبیات رکیک و تکیه‌های کلام‌هایی که بین بچه‌های ما رایج می‌کند.

ابتذال در شیراز

*از ابتذال  ویدیوی پسراینستاگرامی تا نوجوانان بلوار چمران شیراز

* در پرداختن به ماجرای این نوجوان اینستاگرامی، موضوع مهم دیگر توجه به زیرساخت‌های روانشناسی است. اینکه نیاز نوجوان به دیده شدن چطور در خانواده ما و جامعه باید تأمین شود؟ نوجوان ما قرار است سراغ چه تریبونی برود که بتواند عرض اندام کند و هویت اجتماعی خودش را شکل بدهد؟ ماجرای خیابان چمران و نوجوان‌هایی که همه با ظاهرهای عجیب و غریب در آن ظاهر شده بودند، اهمیت این الگویابی، میل به دیده شدن و رفتار کردن برخلاف هنجارهای اجتماعی را نشان می‌دهد.

ببینید ما در روانشناسی مراحل رشد مرحله‌ای را داریم که به آن دوره سخت کوشی در برابر حقارت یا دوره مدرسه و اجتماعی شدن اولیه گفته می‌شود که در ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی اتفاق می افتد.در این دوره، دنیای اجتماعی کودک از خانواه فراتر می‌رود و او با مدرسه و اجتماعی که از جنس خودش و خانواده‌اش نیست مواجه می‌شود.

این دوره آغاز آموزش الگوهایی است که پیش نیاز بزرگسالی است. در این دوره بچه‌ها مواجه می‌شوند با اینکه ضعیف هستند یا قوی هستند، باهوش هستند یا نه. یک جور مقایسه عمومی و اجتماعی بین بچه‌ها خارج از فضای خانواده اتفاق می افتد. برای همین به آن می گوییم دوره سخت کوشی در برابر احساس حقارت. در این دوره کودک باید از طریق یادگیری و تلاش، شایستگی خودش را در جامعه ثابت کند و در مقایسه با دیگران این احساس ارزشمندی را در خودش ایجاد کند. اگر به هر دلیلی نتواند این کار را انجام دهد دچار احساس حقارت می‌شود و این می‌تواند یکی از ویژگی‌های مخرب این سن و سال و دوران مدرسه باشد که ممکن است کودکی تصور کند که من بیرون از محیط خانه یک فضای ناامنی را تجربه می‌کنم که بی کفایت هستم و این بی کفایتی‌ها در او احساس گناه و حقارت ایجاد می‌کند و این احساس در او ممکن است باقی بماند.

معمولاً افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند و روابط هنجارشکنانه برقرار می‌کنند کسانی هستند که در این مرحله دچار مشکل بودند. در موردکودک اینستاگرامی با مجموع شواهدی که در این پرونده وجود دارد این احتمال به شدت حاکم هست. در نتیجه می‌توان گفت بذرهای هویتی که در نوباوگی کاشته می‌شود، در طول مرحله‌های بعدی در نوجوانی اگر به یکپارچگی و یک سری معیارهای ارزشمند نرسد، دائم فرد احساس سردرگمی و بی هویتی می‌کند که می‌تواند این بی هویتی را در قالب شکستن هنجارها جبران کند.یعنی فرد به جای تقویت احساس ارزشمندی هنجارها و قوانین را می‌شکند. شورش می‌کند و تمایل پیدا می‌کند به ضد اجتماعی شدن و قیام. با رفتارهای غیر عرف و هنجار شکنانه سعی می‌کند برای خودش هویتی درست وپا می‌کند که از این احساس سردرگمی خارج شود. رفتار این پسر، ماجرای مادرش، ادبیاتی که به کار می‌برد، خالکوبی هایی که دارد مدام نشان می‌دهد که می‌خواهد هویت برای خودش ایجاد کند. انفکاک بین خودش و جامعه خودش را نشان می‌دهد.

کلیله و دمنه

تغذیه روانشناسی کودکان ما از رسانه‌ها

*حالا چرا این پدیده‌ها اینقدر مهم است؟ چرا نباید در برابر ویدیوهای این چنینی و بازنشرشان در فضای مجازی سکوت کنیم یا روشنفکرانه عمل کنیم. بگوییم خوب آسیب هست دیگر!

 ببینید اگر این آسیب‌ها قرار باشد ادامه پیدا کند و با آن مواجه و برخورد نشود می‌تواند فردی را حاکم کند در جامعه‌ای که نیاز به قدرت و دیده شدن دارد.

ما نسلی را داریم که الان بدون هیچ قانون و ضابطه از طریق رسانه‌ها تغذیه روانشناسی می‌شوند. الان بچه‌های ما از دختر کفشدوزکی الگو می‌گیرند. متاسفانه این الگوها الگوهای کارشناسی شده و ضابطه مندی نیست، بلکه الگوهای در دسترس است. این الگوها قدرتشان خیلی بیشتر از معلمی که است که در زمستان سر صف برای بچه‌ها باید و نباید تعریف می‌کند.

بازیگر فیلم سینمایی، سریال‌هایی که پخش می‌شود، این محتواها شاکله غذای روانشناختی و موقعیت‌های آینده بچه‌های ما را شکل می‌دهد. پس در این نسل، در این فضا و جامعه، زمینه اینکه افراد به این گونه موارد گرایش پیدا کنند هست. حالا می‌خواهد یک ترامپ هنجار شکن در آمریکا باشد یا بازیکن هنجار شکن. هنجار شکنی می‌تواند به یک ارزش تبدیل شود برای کسانی که نیاز دارند در برابر احساس حقارت و هویت اجتماعی پیدا نشده ملجأ و تعریفی برای خودشان پیدا کنند. پس از کنار هیچ یک از این آسیب‌ها نباید به راحتی گذشت. باید به فرزندانمان کمک کنیم که دوران هویت یابی را به سلامت بگذرانند. ظاهر متفاوت نوجوان‌های خیابان چمران شیراز را هم می‌توان با همه این تحلیل‌های روانشناسی بررسی کرد و بیش از پیش به اهمیت فضای مجازی و کنترل فرزندانمان در این فضا توجه کنیم.

منبع : فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دست بچه موبایل با اینترنت ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
خوشم میاد موافقان اینا یکی از یکی بی سوادترن و تو متن شون هزار غلط املایی وجود داره. شما خدا نیستی!!!! خدا محدوده حجاب رو تعریف کرده و مزخرفات شما دستو خدا رو تغییر نمیده. بدبختها حتی ادم حسابی های یهود تو عروسیهاشون زنونه مردونه جداست و عروس پوشیده اس. برو سرچ کن. بعد شماها بی اخلاقی رو تبلیغ کن.
Iran (Islamic Republic of)
DlANA
۱۷:۳۹ ۰۸ تير ۱۴۰۱
والا من ترکیه رفتم اینطوری بی حجاب نیستند اینا بیشتر از کشور های خارج بی حیا و بی حجاب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اصلا نبازی به خ چمران شیراز نیست شما هر روز ازساعت ۷ بعدازظهر به بعد سری به میدانها وخیابانهای شلوغ تهران بزنید تا صدها دختر ووسر وخانم وآقا خیلی بدتر از خ چمران ببینید بهد آسیب شناسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
آزاد...!
۰۹:۵۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اونایی که میگید به جای گیر دادن به ۴ تا نوجوان ۱۴ ۱۵ ساله به سراغ تورم و گرانی و رانت خواری و... برید
باید بهتون یه نکته ای رو بگم
همونقدر که اهمیت دادن به گرانی و قشر ضعیف جامعه مهمه
اهمیت به حجاب هم مهمه.
حجاب جدا از امنیتی که برای خانم ها و دخترها به وجود میاره
یک نوع مسئولیت پذیریه. یک نوع گوش دادن به حرف بزرگتره.
اون بزرگتر خداست!
بله همون خدایی که گفته حجاب
گفته رانت خواری ممنوع، کم فروشی ممنوع، سود از یه حدی بیشتر ممنوع.
ولی کسی که از همین نوجوانی حجاب رو که یه امر ساده ست رعایت نکنه و از حکم خدا اطاعت نکنه و بگه من اینطوری دلم میخواد اینطوری راحتترم گرمم نمیشه لذت میبرم، پس فردا که شد مسئول جایی هم میگه به من چه که خدا گفته فلان کارو نکن! من دلم میخواد رانت خواری کنم. دلم میخواد پول بالا بکشم پولدار شم تفریح کنم خوش بگذرونم و لذت ببرم!
حجاب یه تمرین مسئولیت پذیریه
و راجع به اونایی که میگن اکثر رانت خوارها چادری و یقه بسته و ریش گذاشته هستن باید بگم که
کسی که پول مردمو بالا میکشه و ککش نمی گزه
هر چقدرم چادر بپوشه و ریش بزاره و یقه ببنده بهش نمیگیم مسلمون! چون ظاهر و چسبیده (که البته نچسبیده! چون این ظاهری که داره رو به عنوان یک نقاب گذاشته نه عمل به دستور خدا) و باطن و ول کرده.
و آزادی پوشش آزادی روح نمیاره
اصل روحه، نه جسم!
با روح در زنجیر آزادی نمی خواهیم!
ترویج این نوع پوشش برنامه ریزی شده ست
نه تجمع بلوار چمران
غربی ها این سبک پوشش و تفکر و انداختن بین مردم ما
که مردم ایران رو از اصالت تفکر و پوشش شون جدا کنند
باید بهشون بگم که
من زاده ایرانم و آزاده و آزاد
بیگانه پرستیدن ننگ است مرا ننگ
و خواهشا حرمت اون شهیدی که گلوله و چاقو خورد برای غیرت
و اون مادر شهیدی که پسر جوونش رو دو دستی تقدیم اسلام کرد
نگه دارید. ما مدیون شهدا و مادرانشون هستیم
اگه شما اینطوری دارید تو خیابونا میگردید و امنیت دارید صدقه سر همین شهداست و مادر و پدرشون که همچین بچه هایی رو تربیت کردند.
از طرف یک آزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
احسنت همش کامل حرف منم همینه والا از امام حاضر مون خجالت بکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۸ تير ۱۴۰۱
حجاب خوبه ولی اجبار به حجاب نه
و در نهایت باید با کسی که به حجاب اعتقادی نداره چیکار کرد راه حل شما چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
حالا چشم گوش ما دهه شصتی ها باز نشد دولت چه گلی به سرمون زد !؟
هر کس مسئول پوششو رفتار خودشه، جوریکه دیگه لخت مادرزاد نشه و رفتارش به جان مردم خطری نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۰۷ تير ۱۴۰۱
آین وضع جامعه نشان میدهد

قشر مؤمنان و.م.منات همه از قشر مرفه هستند تنها دغدغه آنها حجاب مردم است

و قشر لا ابالی این مدل هم از قشر ثرتمنددهستند و ااصلا با پول بازی میکنند

الان هم ددقیقا این دو گروه بخاطر شکم سیری و.رانت و وی(ه خواری گروه اول ،،،،

و ثروت های نامشروع خانواده‌ای ثروتمند ،،، هر دو گروه شکم سیر را به جان هم افتاده را بهد

و.گویا مشکلات قشر عادی فراموش شده

آره وقتی با سهمیه وارد بهترین دانشگاههای کشور میشوی و یا همان سهمیه وارد بهترین شغل های دولتی میشوی و یا همان سهمیه میخوای ترقی کنی در محیط کار معلومه تو هم راه را بیراه رفتی که همان قشر ثروتمند حور دیگر رفتند پس بهم نپرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
میشه یک متخسس بیاد توضیح بده که اگه به این مساله پرداخته نشه و ریشه یابی نشه در اینده چه خطری جامعه رو تهدید خواهد کرد؟ مثلا ایمان از بین میره دزدی اختلاس زیاد میشه؟ یا نرخ طلاق خیانت بالا میره ؟ یا از اون بدتر ممکنه میل جوانان به ازدواج کم بشه ؟ چی میشه ؟ هرچی بخواد بشه که بدترش شده الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
در کشورهای خلیج فارس اسلام وحجاب بیشتر رعایت میشود باید فکری کرد کنترل فضای مجازی واجب وباید هرچه زودتر انجام شود اگر رها شود فاجعه خواهد بود می‌خواهند جوانان ما را فاسد کنند اگر نمی‌توانند قطع کنن سودش بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بوی اسرائیل به مشامم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
یه سری عقب مونده مرفه بی درد که فکر میکنن این کارا نشونه مدرن بودنه
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۷:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اینا که عادیه
تو شهر ما بچه های زیر 12 سال مو رنگ میکنن بقیه رو اگه ببینین اوضاع خیلی خرابه کاش یک قانونی تو کشور وضع کنن که داشتن حجاب اجباریه حداقل تا یک حدی رعایت کنن مثل بقیه کشور ها اینا فقط اسم خودشون رو گزاشتن مسلمون مثل عجوزه ها تو خیابونا راه میرن ادم وحشت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
فضای مجازی بی صاحاب شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدا رو شکر چادریم....اینهمه فشار آوردین به مملکت از یجا زد بیرون....تازه اولشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
متاسفانه صدا و سیما که نمیتونه افکار این قشر رو اقناع کنه و با برنامه های مسخره کاری میکنه این نوجوون ها به فضای مجازی و ماهواره ها روی میارن.نمونه همین شبکه پویا که تا چند سال پیش یادمه مخاطب بزرگسال هم داشت بخاطر پخش انیمیشن های روز ولی الان کودکان هم میل و رغبتی برای دیدن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این ویدئوهارو بهتره مسئولین هم ببینند و اینقدر مردمو به بچه دار شدن صرف تشویق نکنند!!!
بچه اگر قراره آینده اش این باشه همون بهتر که نباشه... آخه وجود این قبیل بچه ها چه سودی به حال پدر و مادرها و کل مملکت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حالا فکر کن بچه ای که با تشویق مسولین و وعده وام و غیره برخلاف علاقه پدر و مادر به دنیا میاد آخرش چی میشه
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
مساله پیچیده ای هست این موضوع جمعیت باید فکر کرد که اگر نسل ایران پیر شود شاهد نیروی کار کمتر و افراد نیازمند به کمک بیشتری خواهیم بود اگر ما یک کشور پیشرفته مثل ژاپن بودیم میگفتیم با ربات میشه برخی کارها را انجام داد اما حالا که نیستیم نمی شود به فکر آینده نبود
در ضمن جدای از این موضوعات باید به موضوع مهاجرت بخش نخبه و نیروی کار ماهر هم اشاره شود که کشور را تهی از پیشرفت میکند
از طرفی با نبود حداقل امکانات اقتصادی مثل مسکن و شغل ثابت نمیتوانیم برنامه ای برای ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها در دراز مدت داشته باشیم بچه هم بیاد با نبود زیرساخت های درست آموزش و پرورش نمیشود دانش آموزان را تربیت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
یه سوال دارم از اونایی که میگن حجاب ربطی به اختلاس نداره ؟

یه دونه دزد و اختلاسگر گردن کلفت نشون بده که بی حجاب بوده یا ریش نداشته یا رو پیشونیش جای مهر نبوده ؟

چاپ کن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عوض تا دلت بخواد انسان های به معنای واقعی انسان داریم که درسته حجاب معنی رو سری ندارن ولی لباس و گفتارشون اتقدر با کمالات که بالاترین درجات علمی و ورزشی فرهنی و انسانی دنیا دست یافتن هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
به این میگن مغالطه ۱۹:۱۹ عزیز
این که برخی از افراد اختلاس گر اون ویژگی های ظاهری رو برای خودشون مهیا می کردن نشون دهنده منافق بودن اونهاست نه مشکل داشتن ریش و حجاب
تو هر لباس و ظاهری ممکنه هر جور آدمی باشه
مثلا تو همین قشر بی حجاب درسته که یه عده شون باطنا ویژگی های خوبی دارن، اما تعداد زیادیشون هم ممکنه پر از شیشه خرده باشن. چرا از این زاویه هم اشاره نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
والا ما هر چي اختلاس گر و دزد ديديم همه رفتن كانادا لخت مادرزادن
....چادر و محاسن يه پوششه وگرنه اون آدما كه چادري و حزباللهي نبودن
چه ميشه كرد؟همه ميدونن ريش و چادر نشونه ي وجاهت و نجابته
Iran (Islamic Republic of)
MTM88
۰۱:۲۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اونا فقط اینو گذاشتن سرشون که روپوش بزارن رو کاراشون مگرنه تو اگه اسم خودت رو بزاری درسخون و هیچ درس نخونی درس خون نیستی همونطور که اینا اسم خودشون رو گذاشتن مسلمون و به احکام اصلی اهمیت نمی دن
Lithuania
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آسیب ها رو شناختین؟ باریکلا
حالا برین به فکر نون سفره مردم باشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از کمپ آلبانی چه خبر گرمه هوای اونجا
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حجاب زن، نشان دهنده ایمان و اعتقاد قلبی او به خداوند و روز قیامت است. پوشش او نمایشی از غیرت پدر، برادر و شوهر اوست. چادر او نشانه عشق و علاقه اش به فرهنگ ملی و تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار نگرفتن است. حجاب نشان دهنده عدم کمبود شخصیت زن است، (زیرا یکی از علل بد حجابی و آرایش و نازوعشوه برخی از زنان، جلب توجه دیگران است، تا از این طریق نگاه ها را متوجه خود سازند و خود را مطرح نمایند. زیرا اغلب این زنان فاقد بسیاری از ارزشهای اساسی مانند علم، تقوا، اخلاق و...هستند، و نمی توانند بواسطه این امور ارزشمند، کمال و برتری خود را ابراز کنند. پس سعی میکنند به کمک اندام و چهره ظاهری خود، به گونه ای که دور از شان و منزلت والای انسانی است، خود را برجسته و دارای فضیلت و برتری، نشان دهند و کمبود روحی و شخصیتی شان را جبران کنند، در حالی که اینها سرابی بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این جرف های شما دوره اش تمام شده، تمام گفته های شما به صورت عملی طی سال های گذشته بر جامعه مورد آزمون قرار گرفته و نا کار آمدی آن به اثبات رسیده و جوانان این ناکار آمدی رو میبینن نمیشه که بهشون دروغ گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چه متن زیبایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
نه آقاجون تجربه نشون داده آمار ازدواج دختر های چادری بسیار بیشتر از دخترای بی حجاب است.

این یعنی این که شما شکست خوردید و دیگه نمی تونید با افکار ما بازی کنید.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بیشتر اینا نوچه های مسیح پولینژاد هستن، همون زنیکه روانی مو سیم ظرفشویی
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینا شاید از جایی خط میگیرن برای ایجاد فحشا. دستگیر و بازجویی بشن لطفا. اینستاگرام هم فیلتر بشه باور کنید این دختر پسرهای انگل همه از اینستا یاد میگیرن. یاد شهدا بخیر روحشون شاد، رفتن چه انگل هایی اومدن به جاشون. اینا خون شهدا رو پایمال میکنن برخورد بشه باهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از جایی خط نمیگیرن بلکه خط شون گم کردن وقتی دیدن بعضی از اونهایی که دم از حجاب نماز میزنن تو زرد از اب درامدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۷ تير ۱۴۰۱
حالا اگه يه نماز خون كه معلومم نيس از اول چطور نمازخوني بوده كه توزرد از آب دراومده يه غلطي بكنه، ايراد از اصل نمازه؟ يا اون آدم كه نمازش جوري نبوده كه آدمش كنه
مدوران مغلطه و سفسته تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ای کاش اینقدر که مسئولین به فکر حجاب ۴ تا بچه ۱۵ ساله بودن به فکر اقتصاد این کشور .فقر .گرونی .بودن .همه بخاطر این ۴ تا بچه بیانیه دادن .ولی گرونی امتحان الاهی . شما فقط میتونید امر به معروف داخل مسائلی بکنید که کم هزینه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حداقل چیزی که میتونن جلوشو بگیرن همینه
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۹:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
همین بچه های 15 16 ساله قراره آینده این کشور رو در دستشون بگیرن.. اگر بخوان اینجور تربیت بشن این کشور دیگه نمیتونه روی پای خودش واسته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
حجاب مهم تر از ثروت و... است چون حجاب بعد از مرگ برای تو باقی می ماند و تو را نجات می دهد
ولی ثروت هیچ کاری برایت انحام نمی دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خب ۱۶۳۷ ثروتتو به من بده چون بدردت نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چندتا از اینا رو بفرستن تربیت اصلاح درس عبرتی میشه برای بقیه. اگه هم اعتراضی بهشون بشه سریع دوربین رو درمیارن و فیلم میگیرن و بدست دشمنان میدن. پوشش بعضی از نوجوانان و جوانان حیرت انگیزه دختران حتی با تی شرت میان بیرون و پسران هم لباسایی میپوشنن که بر تن یک دختر قشنگ است نه یک مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دلیل اینگونه اجتماعات برمیگرده به عملکرد دولتها دولت باید گذشته از این که شرایطی جور کند که جوانها دغدغه آینده اش نداشته باشد بدونه در کشوری زندگی میکنه که در آینده کار ومراکز علمی و ورزشی ‌ درستی پیش روش قرار داره وهمچنین ازدواج وتشکیل خانواده به آسونی براش فراهم است بر همین اساس بندرت دنبال بیهوده گری میره .و اما دولت هم با فراهم کردن زندگی اروم باید یه کاری که اساس کار هست هم انجام بده وآن اینه که در بها دادن به افراد چه مسئولیت دارها وچه اشخاص آزاد مثل کارخانه داران وهنرمندان و ورزشکاران دقت کند که بی گدار به اونا بها ندهد هرکسی اومد وچاپلوسی کرد وخواست کلاه سر ملت ودولت بگذاره سریعا خلع کند مسامحه نکند .چون نگاه کنید همه این باصطلح هنجارشکنان معلومه از قشر مرفهین بیدرد هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
یه اسیب شناسی در مورد ربای بانکی هم برید بد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
من از بانک وام گرفتم یک هفته بعد یک ارث کلان بهم رسید بعد یک هفته رفتم وام صد میلیونی که هفته پیش گرفته بودم و هنوز تو حسابم نبود رو پس بدم میگه کل سود سال باید بدی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
هر چند گفتن این حرفها هیچ دردی را دوا نمی کند . اما فقط یک نمونه صدا وسیما است که با بیست کانال نمی تواند . حتی بچه ها را سرگرم کند . !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بله باید بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ای گفتی دمت گرم
بالای 20 تا شبکه که برنامه هاش یک از یک مزخرف تر ، نه جذابیت نه گیرایی ، کلی ش هم فیلم و سریالهای تکراری ، هر روز بدتر از دیروز
جای برنامه های طنزهای شبانه ، سریال هایی مثه نرگس ، زیر تیغ و ... خیلی خالی ه ، حتی سریال های ماه رمضون هم دیگه بدرد نمیخوره
یه خرده به خودتون بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
ترکیه بی هویت که فقط یه عثمانی ها بیشتر نداشته اون همه فیلم تاریخی درست کرده! ما نمی کنیم واقا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به نظر من باید ازاد بزارن هرکس دوست داره حجاب داشته باشه هر کس دوست نداره حجاب نداشته باشه،بعدم اینا بچه هستن یه کاری کزدن دیگه انقدر بزرگش نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
پس مواد مخدر رو هم ازاد کنیم هرکی دوست داشت بکشه هر کی هم دوست نداشت نکشه ... ماسک هم وقتی کرونا زیاد شد بگیم هرکی دوست داشت بزنه هرگی دوست نداشت نزنه چطوره ؟؟؟؟؟ یا اصلا به مسئولین بگین اقازادگی و وعده توخالی ازاد هرکی دوست داشت بگه یا نگه یا حتی ربا هرکی دوست داشت بخوره هرکی دوست نداشت نخوره یا حتی دزدی هرکی دوست داشت بدزده هرکی دوست نداشت ندزده یا قفل در هرکی دوست داشت بزنه هرکی دوست نداشت نزنه.... اینجا حکومت اسلامی است بخاطر اینکه بتوانی از حقوقت یعنی انتخاب حجاب استفاده کنی نمی توانی به حقوق دیگری اسیب بزنی
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۵:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
کلاه ایمنی و ماسک و بقیه چیز هایی که نام بردید جلو خطر میگیره. ولی این حرف شما که میگی حجاب جلو فساد جامعه رو میگیره چرا حتی یک مورد هم نگرفته؟ هم در طول تاریخ هم تمام کشور های مسلمان دنبا نرخ فسادشون چند صد برابر کشور های دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۴:۱۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عقده ای تر از دختران ایرانی وجود نداره .جماعتی که ته دغدغشون ریخت پروپاچه به بیرونه.
یه مشت جماعت هرزه گرد و بی هدف.
حالم بهم خورد انصافن جمع کنین اینارو.
شهدا رفتن جونشونو دادن که این تصاویر مشمعز کننده رو ببینیم؟
ما نخوایم پروپاچه اینا رو ببینیم باید کیو ببینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدا هدایتشون کنه اینا همه آثار غرب زدگی هست که متاسفانه از نظر خودشون کلاس داره این رفتارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شهدا برای هرچی رفته بودن قطعا برای امثال شما نرفتن وقتی اسم شهدا میاری دهنت اب بکش
Iran (Islamic Republic of)
عمو مهدی
۱۸:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آلبانی نفاق انداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
همه مثل دخترایدفامیلتون نیستن.نمیخوای ببینی هم تشریف ببر افغانستان از طالبان لذت ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مگه فقط ایرانه؟ کل دنیا رو به فساد کشیدند. باز ایران خوبه حداقل خود حکومت و نظام آموزشی فساد رو تبلیغ نمی‌کنه و تا جای ممکن جلوگیری می‌کنه و مثل غرب تو مدارس و کودکستانها چیزهایی که اینجا حتی نمیشه نام برد رو تدریس نمی‌کنند. برید ببینید پدر و مادرهای بدبخت آمریکایی چطور به در و دیوار میزنند بلکه بتونند سیستم آموزشی آمریکا رو به پنجاه شصت سال قبل برگردونند تا بجای مفاسد به بچه‌ها دوباره ریاضیات و علوم یاد بدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
لازم نیست کسی رو ببینی فقط چشاتو درویش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
١٩:٣٩ خب همه هم مثل دختراي فاميل شما هرجايي نيستن كه
اگه بنا به رفتن باشه، شما و دختراي فاميلتون برين منطقي تره،خارج از ايران خوراك شما و فاميلاتونه به نظرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تربیت باید اصولی و ریشه دار باشه ما وقتی می‌خواهیم ی ساختمان هم بسازیم باید از پایه محکم باشه تا ساختمان خوبی درست بشه بد حجابی چه ربطی به وضعیت اقتصاد و کشور داره یکمی عاقلانه تر فکر کنید مگر در دوران پدر و مادر های ما وضعیت چه جوری بودخونه ها نه لوله کشی بو د نه گازی در کار بود نه برقی بود مردم با چراغ نفتی خونه هامون گرم میکردنوبوی بد نفت تا صبح تحمل میکردند ابرو سطل سطل به داخل خانه میاوردند درسته گرونی هست ولی خدارو شکر امکانات به خوبی هستولی هیچ کس در شب گشنه نمی‌خوابه واقعا توقعات بیجا خانواده ها باعث شده کنترل از دستشون خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
هیچکس در شب گشنه نمیخوابه؟ کمتر لاف بزن تو اصلا کجا زندگی میکنی؟
فقط زورتون به این چیزای کوچیک میرسه که امر به معروف کنی رعایت کن خون شهدا پایمال میشه؟ نه عزیزم با دزدی های کلان آقایون بیشتر پایمال میشه تا یه چادر سر نکردن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
# تحریم کلیله دمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ماالان ی مدت پول ی شلوهر لی نداریم لنگ هستیم بعد اینا چطور این لباسای گرون قیمت پوشیدن بااین اسکیت ها پس اینا پولدارها هستن یا از طرف کسی بهشون رسیده ک همچی کاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مسئولین محترم این گرانبهای افسار گسیخته مستاجرینی که حکم تخلیه برایشان ارسال شده و کل درامدشان حتی کفاف اجاره را نمی‌دید .کودکان کار و .....هزاران مورد دیگر فبح و هنجارشکنانه نیست واقعا که خودم در کار این مملکت مانده ام
Iran (Islamic Republic of)
عیدو
۱۳:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بعنوان یک مرد جوان استان فارسی هیچ نظری نسبت به این تجمع ندارم.اما این تجمع ازدواج را برای ما جوانان سخت نکرد زیرا این‌ها اکثریت کولی‌های اطراف شیراز هستند ما جوانان با اصالت استان فارس باید مواظب باشیم در طور این خانم‌ها گرفتار نشویم تبریک به مردان بی غیرت این خانم‌ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اگه نظری نداری پس ۵ سطر که نوشتی چیه؟! در ضمن تور نه طور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینا فقط برای منحرف کردن افکار عمومی از گند زدن های حضرت پرپکان هست وگرنه چهار تا بچه دور هم جمع شدن این همه سرو صدا نداشت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اگه اینا بچه هستن احتمالا پدرومادرشون هم عروس و دوماد هستن بدبختا بابا جمع کنید اینا نه گشنه هستن نه بچه فقیر نه بی پول ونه بافرهنگ اینا فقط یک مشت بی پدر و مادر هرزه هستن که افسار گسیخته شدن خاک بر سر پدرومادرشون و فرهنگی که برای بچه هاشون گذاشتن که همه ازشون استفاده کنن تف به شرفشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چطور اخبار های از کاه کوهساز یا دروغ ایران اینترتشرال و بی بی سی و صدای امریکا و من تو منحرف کردن افکار عمومی نیست ؟ ولی اینها هست بسه بخدا مشکل فرهنگی هیچ ربطی به مشکل اقتصادی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شهدا هم اگه بودند قطعا از ازادی وشدی مردم وفاع میکردند مثل اسرا وجانبتزان که الان خیلی هاشون خواستار ازادی ملت هستند این هربه ای برای حکومت کردن شماست وگرنه کشورهای خارجی هم کشته جنگی زیاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شهدا بندگان خدا خودشون زبون داشتن توی وصیت نامه هاشون هر کدوم مطالبشون رو نوشتن شما داری جای شهدا حرف میزنی علاوه بر اون حرفشون رو تحریف هم میکنی؟ حداقل وصیت نامه هاشون رو بخون! رشد و آزادی مردم در بی حجابی و پوشش های عجیب و غریبه؟ پس حیوانات از همه مردم با رشد تر محسوب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اسم شهدا و اسرا و جانبازان را نبر .آنها رفتند تا شما حجابتان را رعایت کنید .چه مزخرفاتی سرهم بندی کرده ای. بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چی نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
نمردیم ومعنی ازادی رو فهمیدیم.برهنگی یعنی ازادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این کشور که پیرو دین اسلام هست و خون داد تا ناموسانشان که همان دختران و زنان هستند در ارامش و بدور از چشم بیگانگان بمانند را با کشورهای فاسد مثل امریکا و اروپایی ها مقایسه میکنی . هدف جنگ برای اونها غارتگری و تجاوز و.. است هدف شهدای ما ایستادگی برای حفظ وطن و ناموس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اگه منظورت از آزادگي، برهنگيه؟ كه قبل انقلاب بود، ملت خون دادن كه مثل حيوون نباشن
شما ميخواي باشي برو جنگل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این ها از سلبریتی های بد حجاب یاد می گیرند یا از فرزندان خارج نشین مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فرافکنی نکن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عزیزم نکنه ترسیدی گندکاری هات لو بره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حجاب ارزش است شهدا برای ارزشها خون دادند زیر پا گذاشتن حجاب' پایمال کردن خون شهداست...
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۲:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شرایط اقتصادی و هزینه های بالای مسکن باعث میشه پدر یا مادر خانواده یک روز کامل پیش بچه هاشون نباشن، وقتی هم میان خونه اینقدر خسته هستن که حوصله ندارن که بچشون چیکار می‌کنه و روزشو چجوری سپری کرده، فقط باید شکمش سیر باشه، خب بچه های این خانواده چجوری باید مثبت تربیت بشن، آرامش باید اول برای پدر و مادر باشه تا به فرزندان انتقال پیدا کنه ، ولی الان میگن شرایط جامعه برای بچه ها سخته، در صورتی که بچه چه میفهمه تحریم چیه، پدر و مادر هستن که دارن زجر میکشن ، پس تا اوضاع اقتصادی بهتر نشه و اخبار کشور بسمت خبرهای خوب نره و خیلی چیزای دیگه....باید منتظر اتفاقات بدتری هم باشیم که دیگه نمیشه جمعش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دنیا دوران دوران است هر که به دوران خودش قرار نیست همه یک دوران باشند ولی خوب حجاب اسلامی از همه بهتر است رعایت کنید تا حرمت‌ داشته باشد ملت با بی حجابی مخالف هستند
حجاب آرمش است
حجاب شرفت است
حجاب از همه بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این بچه ها همه این چیزها رو از اینستاگرام یاد گرفتن ، فیلتر بشه خیلی بهتره این شبکه اجتماعی شیطانی ، یه خوبی داره هزار تا بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
درآمد خیلی ها از اینستاگرام هست حرف الکی نزن هر کس جنبه استفادهش رو باید داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به والله هر چی می کشیم از دست مردم بی فکر و نادان است
شماها مثل خرید تا مسئولین بهتون سوار بشن واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اساسی با توجه به سلیقه نسل حاضر تغییر دهیم ما دهی 40ی نیستیم و اون قوانین رو قبول نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حیا و حجاب ربطی به تفاوت نسل نداره
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۲:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
وقتی هیچ آموزشی نبوده چطوری از چندتا بچه نسل جدید توقع دارید راه درست و برن ؟
ما یاد نگرفتیم چطوری از فضای مجازی استفاده کنیم
یاد نگرفتیم پیروی کردن از مد سودی نداره برامون
یاد نگرفتیم باید قانون مداری کنیم حتی اگه به اون قانون اعتقاد نداشته باشیم
فقط و فقط یسری اعداد و ارقام و جدول رو توی مدرسه کردن تو مغزمون و علاقه هامون و نادیده گرفتن :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تاکی جهل نادانی کجا گفته‌اند اختلاس میلیاردی دزدی دروغ فساد دین را خراب نمیکند ولی اگر جوانی که پوشش آن اختیاریست جامعه را به فساد میکشد جامعه ودیین زمانی به یغما رفت که دروغ گفتند فساد رانت خواری انجام دادند پولهای میلیاردی که میشد با آن تمام مشکلات مملکت رو درست کرد یک عده کردن تو گنی بردند خوردند زمانی فساد شد که حمایت از کارخانه دارها سلب شد تا کی خودمان را به خواب بزنیم آدمهایی بودند سرشان می‌رفت اعتقاداتشان به دین نمی‌رفت کی باعث کم رنگ شدن اعتقادات دینی مردم شد همانهایی که وعده به دین دادند اما در خلوت های خودشان راه خلاف دین رفتند دین بد نبود تا زمانی که خلف وعده بسیاری آقایان زورگو که قدرت پول مردم را به تاراج بردند خدا آخر عاقبت همه ما را به خیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جناب چرا دوغ و ماست رو قاطی میکنید؟ فک میکنید اونی که اختلاس میکنه فقط قانون رو نقض کرده؟ اعتقادات دینی شما بستگی به کار های بنده خدا داره نه خود خدا؟ این واقعا اعتقاداته که شما دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
هیچ کدوم از اینا دلیل هنجارشکنی و بی عفتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دزد دزده حالا می خواد پول و مال و اموال بالا بکشه یا حیا و عفت جامعه اسلامی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مساله اینه اون منکر دروغ که گناه کبیره و کلید همه پلیدی هاست رو مسئولین انجام میدن عیب نداره ولی بی حجابی رو هر چند بنده به شدت قبیح میدونم ولی چون رعیت انجام میدن میشه معضل اصلی
کار ستاد امر به معروف هم اکثرا زوم کردن رو مساله حجاب هست به جای اینکه به منکرات اصلی که مسئولین انجام میدن تکیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
وقتی به خواسته های جوانان کشور توجه نمیشود و هر خواسته آنها زیر سئوال و یا نادیده گرفته میشود . نتیجه اش همینه .
و در ضمن برای امور جوانان مسئولی لازم هست که جوان و کاملا پرانرژی و آگاه به مثال روز باشد.نه پیر مرد 60 ساله که حال بلند شدن از صندلی رو هم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۱:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آب رفته به جوی برنمیگرده هرچقدر نظام تو زمینه نظامی و منطقه عالی عمل کرده به همون اندازه تو زمینه فرهنگی ضعیف عمل کرده اینه نتیجه سخت گیری و اجبار پوشش الان کشوری مثل هند با وجود اینکه توش آزادی پوشش وجود داره هنوزم خیلیاشون لباس سنتی خودشونو میپوشن ولی ما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام تو ایران هم اکثریت با حجب و حیا هستند و لباس مناسب به تن دارند.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۳:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اشتباها مثبت دادم. بدون قوه قهریه هیچ چیز درست نمیشه. شما از خدا و پیامبر و امیرالمومنین که بالاتر نیستید. در زمان پیامبر و حضرت علی قوانین اسلام به شدت اجرا می شده اگر به شما نگفتن دلیل بر نبودش نیست اندکی تحقیق کنید و از منابع اهل سنت هم تحقیق تا بفهمید که پیاده کردن احکام خدای متعال باید با زور همراه باشه در کنارش فرهنگسازی صورت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این نسل را شما پرورش دادید
اون نسلی که می‌رفت روی مین را کی پرورش داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اون نسلی که روی مین میرفت در جنگ جهانی دوم و یا ۲۸ مرداد هم حضور داشتن اما حاضر به جنگیدن نشدن! چیزی باعث شد اون نسل بجنگن عشق به امام بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این نسل را ماهواره و اینستا و پدر و مادرهای کم دغدغه پرورش دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آن نسل را خمینی پرورش داده بود نه شاه وابسته و نوکر غرب شما .فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
13:44احسنت( کاش پاسخها هم علامت لایک داشت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اگه امام خمینی توانست با وجود اون همه تهاجم سینما و … تربیت کنه شما با در دست داشتن اموزش پرورش و صدا سیما از پس یک ماهواره ممنوع شده برنیامدین چرا؟۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عزیزانی که میگن به خانواده هاشون هست یا ربط میدن به اختلاس اول اینکه ربطش به جامعه هست نه خانواده چون در عموم جامعه کار ضد فرهنگی کرده
ثانیا این‌ها فرزندان ما هستند باید مواظبشون باشیم
ثالثا این هم خودش اختلاس هست (اختلاس فرهنگی .دارن فرهنگ اسلامی رو از ما میدوزدند)
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تو فیلم مشخصه اینا یه مشت بچه هستن که گول خوردن یا إغفال شدن ‌شما اگه درد جامعه براتون مهمه سینه ی خود را بخاطر گرانی ها و اختلاس ها چاک دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حجاب هنجار هست ولی اختلاس و رانت و بیکاری و گرانی و ...... هنجار به حساب نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
هردو هنجار هست.ولی مقایسه این دو درست نیست .اگر خودرا مسلمان بنامی حتما از غیرت و شرف هم چیزی میدونی ،حجاب یعنی حفظ خصوصی ترین حریم زندگیت از نگاه حوس آلود دیگران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
می بینم بی حجابا توی انتخابات طرفدار دزدترینها و رانت خوار تربن جناحن، چون تا اینا هستن می تونن همه کار بکنم.... بدون قانون قانون ه و مجرم هم مجرم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این نوع تحلیل ها و گره زدن همه مسائل به اقتصاد اشتباه است با هر تخلفی در جای خود باید برخورد شود کم کاری در یک زمینه توجیهی برای کم کاریهای بعدی نیست ضمنا فرهنگ از اقتصاد مهمتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ماست ها رو نریز تو قیمه ها،حجاب چه ربطی به اختلاس داره آخه عقل کل ، به این دو باید جداگانه رسیدگی‌ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
همه ناهنجاریه ولی قرار نیست به خاطر خوبیهایی که نداریم خوبیهایی که داریم هم از دست بدهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۳:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
با سلام
وقتی جون پول نداره ازدواج کنه یا نمیتونه کار و درآمد داشته باشه یا از داشتن آینده خوب نا امید بشه.
دست به این کار میزنه
یعنی دوس داره توی لحظه زندگی کنه و خوش بگذرونه
یا مثلا از همون جایی که چشمش رو باز میکنه ، تفریح و بازی نمیکنه و بهش از بچگی میگن درس بخون و درس واست خوبه وقتی بزرگ میشه باید توی این جامعه یه کاری داشته باشی میخواد این بازی هاو شیطنت هایی رو که توی بچگی انجام نداده رو به تناسب سن خودش توی نوجوانی بروز بده
جامعه و نظام موجود بی تقصیر نیست اما همه چیز رو تقصیر نظام حاکم در کشور و مسئولین نباید بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
نه کشف حجاب درسته و نه دزدی و اختلاس .خلط مبحث نکن.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۰:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
انقلاب کردیم شهید دادیم که به اینجا برسیم؟؟؟؟؟مسئولان فرهنگی مفت خور جواب بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
فرمانده
۱۹:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
من به عنوان یه دانشجوی ارشد از مسئولان کشور انتظار یک ریشه یابی دقیق و اندیشه درست برای حل این معضل رو خواستارم من جوان در کنار اینهمه دغدغه و مشکلات اکنون اولویت اولم شده درستشدن فرهنگ برباد رفته و در آستانه سقوط اخلاقی و ارزشی جامعه مون. برای من جوان شرایط ازدواج و اشتغال رو که فراهم نکردین حداقل برای این نوجوانان کاری کنین هر کاری کردین صبر کردیم هر اتفاقی افتاد خود رو مسئول شرایط دانستیم و خودمون دست به کار شدیم اما دیگر اینجا این شمایین که باید تو میدان عمل باشین و یه راهکاری پیدا کنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مگه جرم کردن اومدن ورزش کنن دوست دارن جوون هستن و خرافات و جهل کاری ندارن مردم شیراز هم اعتراضی ندارند
پوشش این بچه ها هم ربطی بکسی نداره قضاوتشون کنه به خودشون و خوانوادشون مربوطه شما زرنگید برید اختلاس های چند هزار میلیاردی بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آدمایی مثل تو هرچیز ی رو خرافات می دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ما مردم شیراز به این وضعیت معترض هستیم شما چرا از طرف ما حرف میزنید؟ فقط نظر خودتون رو بگید این کار هم کاملا طراحی شده و با برنامه ریزی هست ورزش فقط بهانه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بله پوششان به کسی ربطی نداره ولی نه در جاهای عمومی چون در این جاها به همه ربط داره دودش به چشم همه میره حالا شما بزرگوار این حرف را میزنه دوست داری ناموست مثل اینا بی حجاب وارد جامعه بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینجا ایرانه لس آنجلس نیست اینهاهم خودشون بچه اند اونایی که بهشون خط دادند قطعا بچه نیستند اگه سرنخشون رابگیری معلوم میشه کیا شستشوی مغزیشون دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دوستانی که میگن بی حجابی نتیجه شست و شوی مغزیه اما اصرار به حجاب اجباری و این نوع مسائل نوعی شست و شوی مغزی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
برخلاف قانون کشور عمل کردن بله جرمه حالا فرقی نمیکنه چه اختلاس باشه چه چیز دیگه ای! بعلاوه ما در یک جامعه زندگی میکنیم پس پوشش همه به هم ربط داره و همه جامعه باید در چارچوب مشخص پوشش داشته باشه با توجه به هر مکان! شما اگر من فردا برهنه جلوی بچه شما بیرون بیام میپذیری و میگی پوشش من به خودم مربوطه؟ اما خارج از حجاب یا بی حجابی این نوجوان ها من نگران سبک پوشش اون ها شدم این لباس ها اصلا متناسب سن نوجوان نیست لباس هایی تماما سیاه و با نماد های شیطان پرستی ربطی هم به خرافه و جهل نداره به روانشناس ها هم مراجعه بکنید بهتون میگن هر سنی یک سبک پوشش خاص داره! اما شما فکر میکنید چون اختلاس میشه دیگه باید با بقیه چیز ها کاری نداشته باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حجاب دستور قرآن و شرع است نه خرافات . حالا تو بی....هستی به ما ربطی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شما آقایید یا خانم .
خانم باشید که باید بیشتر در مورد حجاب مطالعه کنید
ولی آقا باشید اجازه می دهید ناموس خودتان اینطوری بگردد.
البته بعضی آقایان منحرف خیلی هم از این وضع راضی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اگه اختلاس نبود شما ها چی می خواستین بگین هی هر چی می شه می گین اختلاس خوب شد اختلاس کردن تا شما بهونه داشته باشین.هردوی این کار حیوون صفتی چه اختلاس چه بی حیایی وبرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
در طول تاریخ تنها زور نشان دهنده تمکین ملت به قانون است وگرنه این مردم همین هستند تا زور نباشد وضعیت همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جامعه خیلی وقته به سمته دو قطبی شدن رفته حالا یک عده دوست دارند سرشان را در زیر برف کنند و همه چیز را گل و بلبل تصور کنند به خودشان مربوط است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
من هر روز شاهد این رفتار ها و پوشش های نامناسب هستم و نمی دونم در برخورد با آنها چه کنم لطفا نظر بدید چگونه با این افراد برخوردکنیم وچگونه همدیگر را ارشاد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
منفی دهندگان کی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تو گوگل بزنید واجب فراموش شده استاد علی تقوی

ان شاء ال.. کمکتون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اینقدر این نوع بی حجابیا زیاد شده تو جامعه همه گویاخوابن!!! یا خودشونو به خواب زدن !!! بعد قرنی مسئولین یه زحمتی دادن به خودشون چساشونو باز کردن !!! اونم بگیم ببندید!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
متاسفانه نوجوان های ما هیچ هدف و هویتی ندارن عاشق غرب و سنت هاش شدن به نظرم باید به اینها هویت بدیم البته من کارشناس فرهنگی نیستم فقط نظرمو گفتم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بله دوست عزیز حقیقت رو گفتید.الان سالهاست که هویت ملی و ایرانی و مراسم وآیین های ایرانی و همچنین اسلامی توسط مسئولین نادیده گرفته شده و به فراموشی سپرده میشوند . و مراسمات غربی مثله والینتان و هالوین جا باز کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بیشترین نقش رو خانواده داره چیزی که این بچه ها ندارن
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فرهنگ ایرانی ای که همه اش رو به دین ربط میدن برای بچه خسته شده اینها هم رفتن به سمت غرب گرایی.
باید مناسبات و اداب و رسوم و تاریخ ایرانی رو درکنار دین به بچه یاد بدن تا بچه براش جالب بشه سمت این ها نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
همین مونده کشور بیوفته دست یه مشت بی بند و بار ، آرمان های امام رو فراموش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به نظر منفی دهندگان کشور دست این بی بند و بارها بیفتد گل و بلبل میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
زمانی که با فرهنگ ایرانی و تاریخ ایران دشمنی میکردید، فکر اینجاشو نکردید؟؟؟؟ حجاب در زرتشتیان هم وجود داشته... اما شماها با تاریخ ایران مشکل داشتید و شاید این هم ثمره ی دشمنی با پیشینه ی فرهنگی ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حجاب در همه ادیان وجود داره چون متناسب با حیا و فطرت هست وقتی خانواده ها بچه ها را در معرض تصاویر فاسد قرار میدن نتیجه اش همین هست چند وقت دیگه هم که بدلیل روابط ناسالم جسد یکیشون پیدا میشه تازه میفهمن از چی ضربه خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جامعه عوض شده . افکار عوض شده . اگه بخوای تو این مرحله بمونی نمیشه زندگی کرد . باید قبول کنی . یادتونه ویدئو قدغن بود . یادتونه حتی زن و شوهرها رو هم تو

خیابون کمیته میگرفت . یادتونه آستین کوتاه نباید میپوشیدی . یادتونه فقط مانتو مشکی و قهوه ای باید پوشیده میشد . زمونه عوض میشه و خواسته ها هم همین طور

چون نسل جدید مثل پدر و مادرهای ما الکی با چند تاچرت و پرت گول نمیخوره . نسل جدید باور نمیکنه که ...
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۱:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینایی که در چمران جمع شدن قشر مرفه جامعه هستند وگرنه اون بدبخت بیچاره که پول اسکیت نداره بره بخره همه ی اونایی که اومده بودن با بهترین نوع ماشین و اسکیت های گران قیمت اومده بودن و معلوم بود مدت ها کلاس های اسکیت گران قیمت رفته بودند
Norway
بهپور نادری اقلید.فارس
۱۲:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دمت گرم واقعا حرف حق رو خودت میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
پاسخ به کسی که نوشته به دلیل تورم و گرانی: لطفا به لباس و تیپ افراد حاضر در فیلم توجه کنید معلومه چقدر از تورم و گرانی در فقر مطلق بسر میبرن و نیاز به چنین سرگرمیهایی دارن!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
توهین نکن.
چرت و پرت افکار امثال توست که همه چیز را در بی حیایی و بی بند و باری می دانید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از کل رفتارهایی که سابقا برخی ها انجام می دادند که شما هم فرمودید نمی خواهم دفاع کنم (البته اگه اینها حقیقت داشته باشه و واقعا اتفاق می افتاده..!!)
ولی می خواهم بگم که اگر پدر و مادر شما فقط صرفا بخاطر روضه اهل بیتی شدند و اعتقاد به دین زیبای اسلام پیدا کردند، اونا هم اشتباه کردند، و شما هم دارید یه طور دیگه این اشتباه رو تکرار می کنید.

خداروشکر خدا به همه ما نعمت عقل رو داده، و با یه دودوتا چهارتای ساده، می توتیم به راحتی به صحیح و جامع و کامل بودن تعالیم اسلام پی برد و میشه به راحتی متوجه شد که اگر انسان واقعا به دنبال پیشرفت هست و رسیدن به لذت واقعی هست، غیر از مسلمونی واقعی راه دیگه ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
من دهه هشتادیم از نسل جدید این چرت و پرت نیست چرت پرت افکار غربزده تو هست که موفقیت راددر پول شهرت و پیشرفت و مدرن غرب می بینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جامعه اسلامی ما این نوع حرکات را بر نمی تابد قوه محترم قضائیه و نیروی محترم انتظامی بنا به خواست مردم بایستی مقتدرانه با چنین حرکاتی برخورد کند . در دوران رژیم گذشته مردم بدلیل افزایش ابتذال و فحشا و بی بند و باری در جامعه قیام کردند و حکومت را عوض کردند در جامعه بایستی حرمت خون شهدا و خانواده شهدا و حرمت خانواده ها حفظ شود اگر کشی می خواهد حجاب نداشته باشد در خانه خودش بی حجاب باشد نه در انظار عموم مردم ، که چشم و گوش نوجوانان را باز می کند . بعضی ها از این حرکت خوشحال نباشند افزایش بی بندو باری و ابتذال فحشا در جامعه ، دودش به چشم عموم جامعه و از جمله خودشان خواهد رفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز بله شهدا رفتند برای حفظ دین و عزت و شرف و حفظ وطن ولی وظیفه مسئولان چه شد جز غارت اموال ملت و خوشگذرانی به سبک جوامع غربی و کارابی که الآن اگه شاه زنده بشه بیاد پیش این آقایون کم میاره پس تا این مسائل ریشه ای حل نشه و دست مسئولین فاسد از اداره کشور کوتاه نشه وضع از این هم بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خواست مردم خیلی چیزای دیگه هم هست . الکی از مردم مایه نزار . من هم مردمم و خواستم اینکه این همه فساد اقتصادی تو همین دولت و حکومت جمع بشه

با چهار تا موی دختر و چرت پرت الکی مردم رو بازی ندین . شکمت سیره از گشنه خبر نداری . بیا از راه آهن تا تجریش با اتوبوس برو ببین چند تا خانم بچه به بغل

میبینی دارن دستفروشی میکنن یا حتی گدایی یا زباله گردی . اینها اذیتت نمیکنه اما همین خانم اگه موی سرش بیرون باشه رگ گردنت باد میکنه

چاپ کن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شما که واقعیته پخش نمیکنید ولی این پاسخ را پخش کنید وقتی در جامعه به خصوص جامعه جوان ایران با این همه گرانی وتورم ونبود شغل استرس وترس از اینده هیچ گونه نشاط وبرنامه های سرگرم کننده هدفمند ومطابق با اداب ورسوم خانوادها وجود ندارد ودولتهای بی هدف یکی بعد از دیگری زندگی را بر مردم سخت میکند باید انتظار چنین اتفاقاتی در جامعه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به دلیل فحشا مردم انقلاب کردند و رژیم را عوض کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از طرف مردم حرف نزنید یه رأی‌گیری کنید ببینید چند درصد با حجاب اجباری موافقن بعد از طرف اکثریت مردم حرف بزنید چیزی که من تو جامعه میبینم اینه که اکثریت قریب به اتفاق مردم با آزادی حجاب موافقن و به عنوان کسی که با حجاب موافقه من هم مخالف حجاب اجباریم واقعاً الان کسایی که حجاب کامل هم دارن معلوم نیست با چه هدفی چادر سر میکنن و این اصلا خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بابی حجابی وبی بندوباری مشکل فساد و گرونی حل مبشه آیا یا درد از دست رفتن فرهنگ هم به بقیه چیزها اضافه میشه؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
منفی دهندگان چرا مسائل را قاطی می کنند نه کشف حجاب شرعیه و نه اختلاس و دزدی و گرانفروشی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مخالف حجاب اجباری هستی باش کسی مانعه بی حجابی شما در خانه و چهاردیواری خوددتان نیست عقاید شما تا زمانی که در ذهنتون محفوظ باشه برای همگان محترمه اما اگر بخواهد به رفتار تبدیل بشه اونم مغایر با شرع و قوانین جامعه اسلامی خیر دیگر محترم نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شما هم توخونه مخالف دزدی و اختلاس و کلاه سر مردم گزاشتن و پول این مملکت رو به باد دادن باش چرا از بیت المال میدزدی
آخرین اخبار