هشدار صنعا به ائتلاف:

با تداوم نقض آتش بس بدست ائتلاف اهداف جدیدی را هدف قرار خواهیم داد

مقامات دولت نجات ملی در صنعا به ائتلاف متجاوز به یمن هشدار دادند در صورتی که این ائتلاف به نقض آتش بس ادامه دهد، صنعا اهدافی مهم را هدف قرار می‌دهد.

صنعاء بار دیگر بر عدم پایبندی ائتلاف متجاوز عربی-عبری-غربی به مفاد آتش بس و اصرار آن بر تشدید تنش تاکید کرده و هشدار‌ داد   پیامد‌های تداوم فریب و طفره رفتن دشمن و آمادگی برای انجام عملیات و حملات تکان دهنده در چارچوب یک بانک اهداف فرامرزی گسترده و جدید خواهد بود.

براساس گزارش وبگاه «انصارالله»، «محمد النعیمی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در این خصوص گفت: «ائتلاف متجاوز قصد ندارد مسیری را برای برقراری صلح در یمن و منطقه ایجاد کند و عدم پایبندی دشمن به تعهدات آتش بس بشردوستانه به خودی خود مقدمه‌ای برای انفجار اوضاع است».

در همین راستا ائتلاف متجاوز همچنان در مسیر پروازهای هوایی از و به فرودگاه بین‌المللی صنعاء مانع‌تراشی می‌کند و به توقیف کشتی‌های سوخت و جلوگیری از رسیدن آن به بندر الحدیده، ادامه می‌دهد. همچنین از تعامل و انعطاف در قبال طرح‌های ابتکاری بازگشایی راه‌ها خودداری می‌کند، در حالی که تخلفات نظامی آن در میدان، علیرغم تعهد سازمان ملل به تلاش برای اجرای بند‌های آتش‌بس در طول دوره تمدید، به طور مداوم در حال افزایش است.

پیش از این نیز درپی نقض چند صد باره آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز به یمن محمد طاهر انعم، مشاور شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی در صنعا به این ائتلاف هشدار داد که صبر مقامات یمن دربرابر نقض آتش بس و تداوم دزدی و توقیف نفت گاز یمن از طرف سعودی‌ها و اماراتی ها، طولانی نخواهد بود.

اواسط فروردین ماه امسال برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ و پس از حمله ائتلافی متجاوز به یمن آتش بس سراسری میانجیگری سازمان ملل میان دو طرف برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد و فرودگاه‌ها برای انجام پرواز‌های خارجی باز شود. این در حالی است که ائتلاف با نقض آتش بس بار‌ها هواپیما‌های جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز در آورده و کشتی‌های حامل سوخت به یمن را متوقف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار