رقابت بیش‌از ۸ هزار داوطلب کنکوری در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رقابت هشت هزار و ۸۷۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها امروز همزمان با سراسر کشور در گروه آموزشی هنر در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

نماینده سازمان سنجش در سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب در پنج رشته تحصیلی از هشتم تا ۱۱ تیر در آزمون سراسری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۵۹ درصد خانم و ۴۱ درصد آقا هستند.

فرهاد شهرکی گفت:  رقابت علمی با حضور ۲۷ هزار و ۳۹۶ داوطلب پسر و ۳۹ هزار و ۴۴۵ داوطلب دختر در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

او گفت: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه هشتم تیر، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه نهم تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یازدهم تیر برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در سیستان و بلوچستان گفت:  در رشته ریاضی ۲ هزار و ۸۶۰ نفر، هنر؛ هشت هزار و ۸۷۰ نفر، تجربی؛ ۱۷ هزار و ۳۲۸ نفر، زبان؛ هفت هزار و ۴۱۷ نفر و علوم انسانی؛ ۳۰ هزار و ۳۶۶ نفر به رقابت می‌پردازند.

شهرکی گفت: آزمون‌های نوبت صبح از ساعت هشت و نیم آغاز شده، اما در‌های حوزه‌های آزمون از ساعت ۶ و نیم صبح باز است و در نوبت عصر ساعت ۲:۳۰ داوطلبان حضور داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار