استاندار آذربایجان‌غربی:

عشایر نقش موثری در تامین امنیت مرزها دارند

استاندار آذربایجان غربی گفت: عشایر غیور در طول انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن در تامین امنیت مرزهای این استان نقش مستقیم و اثرگذاری داشته‌اند.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار با عشایر و روستاییان «گندملاعیسی» بخش مرکزی شهرستان مرزی اشنویه با قدردانی از نقش عشایر در عرصه‌های مختلف گفت: عشایر هر جا نیاز بوده بیشترین ایستادگی را پای این نظام و انقلاب داشته‌اند و هر جا خطری در مرز‌ها و کیان ایران اسلامی بوجود آمده بلافاصله حضور پیدا کرده‌اند.

او با بیان اینکه عشایر با برخورداری از کمترین امکانات نقش مهمی در تولید برعهده دارند، می گوید: با توجه به اهمیت و نقش عشایر در حوزه‌های تولید، وظیفه مسوولان فراهم کردن زمینه‌های بهره‌مندی آن‌ها از امکانات و خدمات است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: شورای عشایر برای شناسایی کمبود این قشر زحمتکش جامعه باید در فرمانداری اشنویه در اسرع وقت تشکیل و به صورت مرتب با برگزاری جلسات مختلف خدمات مورد نیاز آن‌ها را فراهم شود.

معتمدیان گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با عشایر نیز باید در این شورا عضویت داشته و تمام تلاش خود را برای تامین امکانات مورد نیاز آن‌ها از جمله راه دسترسی، تامین نهاده‌های دامی، فراهم ساختن شرایط لازم برای عرضه و فروش تولیدات و در اختیار قرار دادن پنل‌های خورشیدی بکار گیرند.

او با تاکید بر فعال شدن صندوق خرد زنان عشایر در این شهرستان گفت: باید زمینه خرید محصولات تولیدی عشایر باید با ایجاد بازارچه‌های محلی فراهم شود تا دغدغه‌ای برای فروش محصولات خود و عرضه آن به بازار نداشته باشند.

معتمدیان با تاکید بر این امر که امکانات مورد نیاز عشایر و رسیدگی به مشکلات آن‌ها در کمترین زمان ممکن فراهم شود، می گوید: مردم باید آثار حضور مسوولان را در مناطق مختلف لمس کنند تا اعتماد خود را نسبت به نظام حفظ کرده و نتایج این سفر‌ها و مطالبات به حق خود را به عینه مشاهده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.