امسال بیش از ۱۶۳ میلیون دلار کالا از مرز بازرگان وارد کشور شده است

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در سه ماه نخست سالجاری، ۱۶۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۹۰ دلار کالا از طریق این مرز وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ رشد داشته است.

رامین ظهیری گفت:میزان کالای وارد شده به کشور در این مدت از نظر وزنی ۱۵۰ هزار و ۷۴۱ ت S ن است که از این لحاظ نیز نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد دارد.

او می گوید: محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه بوده است.

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در این خصوص چهار هزار و ۳۰ اظهارنامه صادر شده که از این نظر هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

ظهیری به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۷۵ هزار و ۴۶۶ تُن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندان تغییری نداشته است.

او در ادامه با بیان اینکه ترانزیت داخلی در این مدت ۳۵هزار و ۴۷۱ تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشته است، گفت:: در این راستا نیز یک هزار و ۷۵۲ مورد اظهار نامه صادر شده که ۱۷۷ درصد بیشتر از سال قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.