۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در تکاب امحا شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب گفت: ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی و خوراکی فاسد در این شهرستان امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

عباس بایرام زاده گفت: این میزان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته امسال از ۵۰ واحد صنفی، فروشگاه و مراکز عرضه و توزیع توسط بازرسان و کارشناسان واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان تکاب کشف و جمع آوری شده بود.

او می گوید: رُب گوجه فرنگی، ماکارونی، انواع سس، عسل، چیپس، پفک و فرآورده‌های لبنی از مهمترین مواد غذایی فاسد بود که از بازار جمع آوری و با حضور نمایندگان دادستانی، انتظامی و شبکه بهداشت و درمان به طور اصولی امحا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب گفت: در راستای ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی، نظارت بر تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی و خوراکی به صورت مستمر و روزانه توسط کارشناسان این شبکه در سطح شهر انجام می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی تکاب می گوید: ۱۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی طی ۲ هفته اخیر از مراکز عرضه در این شهرستان کشف و ضبط و از چرخه مصرف‌های انسانی خارج شد.

احمد بهرامی گفت: این میزان گوشت فاسد که ۲۴۰ میلیون ریال ارزش ریالی آن برآورده شده توسط گشت‌های مشترک بازرسی شامل دادستانی، انتظامی، اتاق اصناف، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان جمع آوری و به صورت بهداشتی معدوم سازی شد.

او می گوید: شهروندان و خانواده‌ها هرگونه تخلف در قصابی‌ها و مراکز عرضه و فروش گوشت و فرآورده‌های خام دامی را که اقدام به توزیع گوشت فاسد می‌کنند را به طور سریع به شبکه دامپزشکی تکاب اطلاع دهند تا از عرضه آن جلوگیری شود.

مدیر شبکه دامپزشکی گفت: همچنین ۴۷ کیلوگرم آلایش دامی غیربهداشتی و فاسد شامل جگر، دل و روده گاو و گوسفند با تلاش ماموران انتظامی در ایست بازرسی محور تکاب - بیجار از یک خودرو کشف و ضبط شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.