لطیفی:

قوه قضائیه نقش مهمی در تأمین امنیت کشور ایفا کرده است

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: قوه قضائیه به عنوان پاسدار حقوق مردم، نقش اساسی در تأمین امنیت کشور ایفا کرده است.

لطیفی گفت: کارکنان خدوم قضائیه قوه تلاش خود را به احقاق حقوق مردم اختصاص داده و با اجرای قوانین متعددی که در حمایت از حقوق شهروندان تدوین شده زمینه را برای دسترسی به عدالت، حق دادرسی منصفانه، احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی بخوبی مهیا کرده اند.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان می گوید: بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه در اثر عدم آگاهی کافی از مباحث حقوقی و قضایی اتفاق می‌افتد که در این بخش نیاز به اطلاع رسانی مبسوط‌تر احساس می‌شود.

او گفت:  رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما می‌توانند با کارکرد حقوق، فرهنگ و رسانه در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و همچنین کاهش پرونده‌های قضایی کمک شایانی کنند.

به گفته مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان رسانه استانی چه در رادیو و چه در تلویزیون مخاطبان قابل توجهی داشته و در موضوعات مرتبط با معضلات اجتماعی، فرهنگی و آموزش قوانین حقوقی و شهروندی کار‌های خوب و اثرگذاری را تولید نموده و بستر لازم برای تداوم این مسیر مهیا است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان هم گفت: توزیع عادلانه و اطلاع رسانی از تمامی نقاط استان و توجه ویژه به شهرستان‌ها از سوی صداوسیما شایسته تقدیر بوده و درکنار مدیریت جهادی، تلاش شبانه روزی مدیران و برنامه سازان نیز عامل موفقیت این رسانه درمقایسه با سایر مراکز است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی می گوید: ارزش آگاه‌سازی جامعه همگام با ارزش امر به معروف و نهی از منکر است و این امر خطیر در صداوسیما به خوبی محقق می‌شود.

او گفت: یکی از اولویت‌های اصلی که برای مجموعه دادگستری استان زنجان معین شده آموزش مباحث حقوق عامه است.

به گفته رئیس دستگاه قضایی استان زنجان دادگستری استان در مواردی که حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی تضییع شود به صورت جدی ورود پیدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.