خطبه های نمازجمعه شهرستان های هرمزگان

امامان و خطیبان شیعه و سنی در شهرستان‌های هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه به بیان موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی پرداختند.

نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

 شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: روز عرفه از ایام الله ویژه خداوند است و در ایام عید باید به سنت قربانی توجه داشت.

او گفت؛ اهل سنت هرمزگان نماز عیدقربان را روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور اقامه می‌کنند.

او از خدمت رسانی مسئولان در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و از مردم خواست یارگیر زلزله زدگان باشند.

نماز جمعه میناب

امام جمعه موقت میناب با بیان اینکه امامت و ولایت یک مسئله کلیدی برای جهان اسلام است، گفت: اساس اتحاد و همبستگی مسلمانان مسئله امامت و ولایت است.پ

حجت الاسلام محمد زارعی در خصوص تامین آب شرب شهر میناب با تشکر از مسئولان آب و فاضلاب، گفت: آب سد از آب چاه بهتر است و اگر کمی بو دارد مردم تحمل کنند، آب کاملاً بهداشتی است و نگرانی نداشته باشند.

 نماز جمعه رودان

امام جمعه رودان کاهش قیمت لیمو ترش را از مهم‌ترین مشکل باغداران این شهرستان عنوان کرد و گفت: مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند و دست دلالان را کوتاه کنند.

حجت الاسلام مهدی دری با اشاره به اینکه تعدادی از کارگران معدن فاریاب استان کرمان از شهرستان رودان هستندگفت: از استاندار کرمان مدیر کل اداره صمت وفرماندار ان شهر‌های کهنوج ومنوجان خواست با اتخاذ تصمیمات مناسب موجبات بازگشت این کارگران را به کار فراهم کنند.

 نماز جمعه قشم

امام جمعه قشم با بیان اینکه منطق عفت عمومی حیات بخشی به جامعه انسانی است گفت: ما برای امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی نیازمند جهاد عفاف هستیم.

حجت الاسلام غلامرضا جاجبی گفت: تلاش‌های هماهنگ و مستمر هم استانی‌ها و مسئولان استانی در تسکین آلام مردم زلزله زده استان، نمایش بزرگ خدمت خالصانه و انقلابی بود.

نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم با گرامیداشت فرا رسیدن دهه نخست ذی الحجه و اعیاد پیش رو گفت: عید قربان و همه اعیاد مسلمانان منشا و سرچشمه یکپارچگی و وحدت است بنا براین بر همه ما فرض است که بر اساس قانون رایج و تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران اعیادمان را برگزار نماییم و از هرگونه تفرقه افکنی بپرهیزیم.

نماز جمعه حاجی آباد

امام جمعه حاجی آباد گفت: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است، تلاش دشمن بر این است تا با دروغ سازی و شایعه سازی، احساس ناامنی را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهند.

حجت الاسلام ابراهیم شریفی گفت: قوه قضاییه باید با برهم زنندگان امنیت روانی برخورد قاطع کند.

 نماز جمعه سیریک

امام جمعه سیریک گفت: امروز بیشتر از هر زمانی دیگری مردم سیریک در تشنگی و مشکلات بی آبی دچار مشقت و گرفتاری هستند.

حجت الاسلام محسن سالاری گفت: ما مسئولان تحمل یک روز بی آبی نداریم در حالی که مردم در خیلی از روستا‌ها و حتی شهر‌های شهرستان بالای ۵۰ روز آب ندارند.

 نماز جمعه بشاگرد

حجت السلام علی ابراهیمی امام جمعه موقت بشاگرد با تبریک عید سعید قربان گفت: با توجه به برگزاری رسم همه ساله مردم شهرستان در زیارت سید نجمه الدین مسئولان در مشکلات، آب، برق و بهداشت را رفع کنند.

 نماز جمعه بوموسی

امام جمعه بوموسی گفت: ما باید آمادگی لازم برای مقابله با هجوم رسانه‌ای دشمن داشته باشیم و از قوه قضاییه می‌خواهیم که با برهم زنندگان امنیت اجتماعی و روانی مردم قاطعانه برخورد کند.

حجت الاسلام پاک نژاد گفت: رعایت عفاف و حجاب از سفارشات مهم در وصیت نامه‌های شهیدان است و بانوان ما باید با حفظ حجاب اسلامی ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

 نماز جمعه هرمز

امام جمعه هرمز با ابراز گلایه مندی در محقق نشدن مصوبه سفر ریاست جمهوری به جزیره هرمز در ساخت مسکن جوانان گفت: در این سفر قول ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی برای جوانان این جزیره داده شد، ولی متاسفانه هنوزنه کلنگی زده شد ونه عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به عنوان عید بندگی خداوند متعال گفت: این روز، روز پرعظمت و نماد عبودیت و تسلیم در برابر پروردگار است که باید در نماز عید سعید قربان، حضور پرشوری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.