استاندارد وسایل سنجش اجباری است

رییس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد مازندران از اجباری بودن استاندارد وسایل سنجش خبر داد.

محمد رضاپور از اجباری بودن استاندارد وسایل سنجش و توزین خبر داد و گفت:۵۵۹۷ دستگاه سنجش اوزان سبک و ۷۶ دستگاه سنجش اوزان سنگین از ابتدای امسال تاکنون در مازندران مورد آزمون قرار گرفتند.

او می‌گوید: براساس این آزمون ها، تمامی ترازو‌ها، وزنه‌ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستد‌های عمومی به کار برده می‌شوند توسط مجری طرح آزمون دوره‌ای سالی یک بار مورد بررسی و آزمایش صحت عملکرد قرار گرفته و در صورت تایید برای این گونه وسایل گواهی صحت عملکرد صادر و همچنین بر چسب تصدیق روی وسیله توزین و سنجش الصاق خواهد شد.

به گفته رضاپور همه واحد‌های صنفی ارائه دهنده کالا و خدمات موظف هستند ضمن استفاده از وسایل سنجش استاندارد، از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده خود مطمئن شوند

او می‌گوید: شهروندان به برچسب صحت عملکرد برای اطمینان از کارکرد درست وسایل سنجش که حاوی شماره شناسایی، شماره گواهینامه، تاریخ آزمون، کد بازرس و نام آزمایشگاه آزمون کننده می‌باشد، توجه کنند.

دارندگان وسایل سنجش باید همکاری لازم را با بازرسان استاندارد به عمل آورند و صاحبان وسایل سنجش موظف به پرداخت هزینه آزمون برابر تعرفه مصوب هستند.

به صاحبان وسایل سنجشی که نتایج آن‌ها مردود گزارش شده است، فرصت داده می‌شود تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم وسایل سنجش معیوب توسط تعمیرکاران مجاز، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شد؛ به چرخه داد و ستد باز گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار