افشای اسناد پنهانی شرکت تاکسی آنلاین اوبر و مکرون

روز گذشته، نمایندگان اپوزیسیون ارتباط پنهانی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و شرکت حمل‌ونقل آنلاین اوبر را محکوم کردند.

نمایندگان اپوزیسیون روز یکشنبه گزارش‌های مبنی بر توافق محرمانه بین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و شرکت حمل‌ و نقل آنلاین اوبر را محکوم کردند.

به گزارش سایت؛ این اتهامات در آخرین تحقیقات مبتنی بر داده‌ها توسط خبرگزاری‌های بین المللی پیشرو بر اساس افشای فایل‌های پنهانی که در رسانه‌های اجتماعی با نام UberFiles انتشار یافتند، مطرح شدند. روزنامه فرانسوی لوموند با استناد به اسناد، پیام‌های متنی و شاهدان ادعا می‌کند که اوبر در زمانی که مکرون وزیر اقتصاد بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بود، به یک معامله محرمانه رسیده است.

گزارش لوموند می‌گوید که وزارت مکرون برای تحکیم موقعیت خود در فرانسه، کمک به اوبر را برجسته کردند. مانند پیشنهاد این شرکت که اصلاحات آماده را به نمایندگان ارائه کند تا به پرونده آن‌ها کمک کنند.

نمایندگان اپوزیسیون، همکاری نزدیک ماکرون و اوبر هنگامی که این شرکت در تلاش برای دور زدن مقررات سختگیرانه دولتی در بخش آن‌ها بود را محکوم کرده اند. شرکت اوبر تایید کرد که دو طرف در تماس بوده اند. ملاقات با ماکرون در جریان وظایف وزارتی او بود که بخش خصوصی را پوشش می‌داد.

دفتر رئیس جمهور فرانسه گفت که در آن زمان ماکرون به عنوان وزیر اقتصاد به طور طبیعی با بسیاری از شرکت‌های خدماتی، در تماس بوده که باید مسائل اداری در آن زمان به آسانی افشا شود.

ماتیلد پانو، رهبر پارلمانی حزب اپوزیسیون چپ تندرو فرانسه، در توئیتر خود مکرون که وزیر اقتصاد در زمان ریاست جمهوری (فرانسوا اولاند) بود را محکوم  و همچنین او  را یک لابی گر برای شرکت چندملیتی آمریکا با هدف مقررات زدایی دائمی قانون کار توصیف کرد.

ارتباط  شرکت تاکسی آنلاین اوبر و مکرون


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار