بازگشایی بیش از ۱۵ کیلومتر بستر مسدود شده رودخانه+فیلم

از ابتدای امسال ۱۵ و نیم کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان بازگشایی و رفع انسداد شده اند.

پورجعفر معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات متمرکز ملی پارسال در شهرستان طبس و روستای امیر آباد بیرجند لایروبی و بازگشایی رودخانه ها انجام شد.

او گفت: هم اکنون نیز عملیات لایروبی رودخانه شاهرود حدفاصل بلوار شهید ناصری تا بالاتر از پل هفت دهنه فرودگاه بیرجند به طول تقریبی ۴ کیلومتر در حال انجام است.

پور جعفر گفت: این رودخانه به دلیل تخلیه نخاله‌های ساختمانی چهره شهر را زشت کرده و از مردم تقاضا داریم از تخلیه این نخاله در بستر رود خودداری کرده و به مکان‌هایی که شهرداری مشخص کرده منتقل کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در شهرستان قاین، شهر سه قلعه سرایان و همچنین شهرستان نهبندان امسال و پارسال بازگشایی مسیر رودخانه‌ها را داشتیم.

تخصیص بیش از یک میلیارد اعتبار برای لایروبی در شهر بیرجند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مسیر‌های رودخانه بعد تعیین حد حریم بستر، رپرگذاری و به مردم اطلاع رسانی می‌شود همچنین قسمت‌هایی که برای عبور سیلاب مشکل دارند نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بازگشایی می‌شوند.

او گفت: پارسال ۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای بازگشایی رودخانه‌ها دریافت کردیم و توانستیم برنامه عملیاتی خود را محقق کنیم، امسال نیز پیگیر اخذ اعتبارات هستیم.

پور جعفر گفت: در هر قسمت از استان با توجه به حجم کار پروژه مبلغی هزینه می‌شود، در شهر بیرجند امسال یک و نیم میلیارد در زمینه لایروبی هزینه شده، در شهرستان قاین نیز یک میلیارد تومان و در شهر سه قلعه نیز بعد از اخذ احکام قضایی بخش زیادی از اعتبارات هزینه خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: لایروبی ۳ کیلومتر رودخانه شاهرود حدفاصل روستا‌های امیرآباد تا حاجی آباد شهرستان بیرجند، لایروبی و بازگشایی رودخانه‌های فصلی روستای چاهدراز شهرستان نهبندان به طول تقریبی ۷ کیلومتر و لایروبی رودخانه دهنه شهرستان قاین به طول تقریبی یک و نیم کیلومتر از پروژه‌هایی است که توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

برچسب ها: رودخانه ، آب منطقه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.