ارمنستان: مذاکرات با جمهوری آذربایجان به بن بست نرسیده است

یکی از مقامات بلند پایه ارمنستان تایید کرد مذاکرات جاری با جمهوری آذربایجان ادامه دارد و به بن بست نرسیده است.

یک مقام بلند پایه دولت ارمنستان امروز (سه شنبه) تاکید کرد مذاکراتی که دولت این کشور با مقامات باکو دارد به بن بست نرسیده و درحال حاضر جاری است.

براساس گزارش خبرگزاری آکا، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان، ادعا‌ها مبنی بر به بن بست رسیدن مذاکرات ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خطر جنگ جدید را رد کرد.

بر اساس این گزارش، این اتهامات پس از شکست جمهوری آذربایجان در دیدار برنامه ریزی شده بین گریگوریان و یکی از دستیاران ریاست جمهوری جمهوری آذربایجان مطرح شد. عدم اطلاع از جلسات بعدی کمیسیون‌های تعیین حدود مرز‌ها نیز به بروز این ادعا‌ها کمک کرده است.

گریگوریان در این خصوص گفت: نه، نمی‌گویم که مذاکرات به بن بست رسیده است. اولین جلسه کمیسیون‌های تعیین حدود در مرز برگزار شد. جلسات بعدی باید در مسکو و بروکسل برگزار شود و امیدواریم به زودی توافق حاصل شود و جلسات برگزار شود.

چندی پیش نیز وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور حامی و آغازگر عادی سازی روابط میان باکو و ایروان است.

شایان ذکر است ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. در یک جنگ شش هفته‌ای در سال گذشته قبل از امضای آتش‌بس با میانجیگری روسیه، کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف منطقه را پس بگیرد. حال پاشینیان به دلیل موافقت با این توافق با واکنش شدید در داخل کشور مواجه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار