معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی :

می توانیم بازارهای جهانی را به طراحان مد و لباس ایرانی معرفی کنیم

روزبه گفت: ما آمادگی داریم تا استعدادهای بسیار زیاد موجود در کشور را شناسایی و با فضای بین المللی موثر، آشنا کنیم.

حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: از جمله اقداماتی که سازمان فرهنگ و ارتباطات می‌تواند در حوزه مد و لباس درمورد مجموعه های فعال صنعت مد و لباس ایرانی داشته باشد شناساندن بازارهای موجود در منطقه است.

روزبه گفت: با ظرفیت و امکاناتی که صنعت مد و لباس ایرانی دارد، سازمان فرهنگ و ارتباطات می تواند بازارهای جهانی به ویژه بازارهای کشورهای همسایه را، هم به طراحان مد و لباس ایرانی معرفی کند و هم این که عملاً شبکه متأثر را به وسیله رایزن های فرهنگی به کار بگیرد تا بتواند بازارهای هدف را مورد شناسایی قرار دهد و به طراحان مد و لباس ایرانی در آن فضاها ارائه کند تا طراحی ها مبتنی بر آن فضای موثر فرهنگی صورت بگیرد و بدنبال آن، صنعت مد و لباس ایرانی و مجموعه طراحان، حضور موثر و قوی تری در عرصه بین المللی داشته باشند. از اینرو، سازمان فرهنگ و ارتباطات، این آمادگی را دارد تا استعدادهای بسیار زیاد موجود در کشور را شناسایی و با آن فضای بین المللی موثر مرتبط کرده و زمینه لازم برای آن ها را فراهم کند.

به گفته معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اگرچه فضای فرهنگی و هویتی جهان اسلام از نظر فضای فرهنگی و هویتی به ایران نزدیک تر است. امّا این بدین معنی نیست که صنعت مد و لباس ایرانی، کارهای خود را منحصراً در فضای اسلامی تولید کند چراکه با دیدن پتانسیل و توانایی های موجود، می توان با اندکی حمایت، حضور موثر و پرقدرتی در بازارهای جهانی داشت. البته به طور طبیعی، به دلیل درهم تنیدگی هویتی در منطقه، کشور ما از نظر سنتی، دینی و فضای جغرافیایی که دارد، بدون شک، گام های نخست این رقابت ها را در بازارهای کشورهای منطقه انجام می دهد.

روزبه می گوید: وضعیت اقتصادی ما در کشور و هزینه های مقرون به صرفه تمام شده در زمینه تولید، این امکان را به فعالان صنعت مد و لباس می دهد تا بتوانند براحتی با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازند. یعنی اگرچه قیمت های تمام شده در تولیدات داخلی پایین هستند ولی طراحی های این نمایشگاه مناسب هستند و در حقیقت، ترکیبی از کیفیت تمام شده در سطح بالا و قیمت پایین تمام شده در تولید، این امکان را به فعالان صنعت مد و لباس می دهد تا موثر و قوی در بازارهای منطقه حضور داشته باشند؛ به طوری که نمایشگاه مد و لباس فجر باعث می شود که فعالان این حوزه، بازارهای کشورهای همسایه را تسخیر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار