دو هزار بیمه‌شده جدید به تامین اجتماعی همدان

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: ۲ هزار بیمه شده جدید امسال به تامین اجتماعی اضافه شد.

جواد جمور گفت:در استان همدان ۱۳ شعبه تامین اجتماعی فعال است که از این تعداد سه شعبه تیپ یک ممتاز شناخته شده است.

او گفت: پنج کارگزاری در کنار شعبه ها فعالیت‌متفاوتی دارند که چهار شعبه در همدان و یک شعبه در شهرستان ملایر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت : سازمان تامین اجتماعی طرحی را به نام ۳۰۷۰ آغاز کرد و ۳۰ خدمت غیرحضوری شد و ۷۰ میلیون بار مراجعه ها کاهش یافت.هم اکنون هم ۳۰ خدمت به بیش از ۴۰ خدمت ارتقا یافته و رویکرد سازمان این است که تمام خدمات را غیرحضوری کند.

جمور  با اشاره به اینکه  ۴۶ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: ۲۵۵ هزار و ۳۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ افراد تبعی هستند که اگر به این رقم، ۱۳۹ هزار و ۳۶۹ نفر مستمری‌بگیر و افراد تبعی را اضافه کنیم به عدد ۷۹۲ هزار و ۷۸۶ می‌رسیم که تمام جمعیت زیرپوشش سازمان در استان است.

او گفت: سازمان تامین اجتماعی پارسال در استان بیش از ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت به بیش از ۱۸ نوع خدمت ارائه و هزینه کرده  که امسال این مبلغ قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی همدان به طرح‌های امسال سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای افزایش بیمه‌شدگان بیمه فراگیر خانواده ایرانی که زنان سرپرست خانوار، زنان خانه‌دار، دختران و پسران مجرد، دانشجویان و گروه‌های دیگر را شامل می‌شود اجرایی شده تا افرادی بتوانند در قالب نرخ‌های مشاغل آزاد بیمه و از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.

جمور گفت:هزار و ۸۷۲ نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند که مدت مشابه سال قبل ۶۴۵ نفر یعنی ۲۵ درصد کمتر شده است و یکی از علت‌های کاهش بیمه بیکاری، عادی شدن فعالیت‌ها بعد از ایام کرونا است.

او  بدهی کارفرمایان را به تامین اجتماعی ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.