تب دنگی در کوبا بالا گرفت

شرایط فعلی کوبا، تلاش همگانی را جهت مقابله با ابتلا به تب دنگی را می‌طلبد.

وزیر بهداشت کوبا گفت: جمعیت کوبا در معرض افزایش خطر ابتلا به تب دنگی است.بیماری تب دنگی، با نام دیگر تب استخوان شکن هم شناخته می‌شود و عامل انتشار آن پشه آئدس است. این بیماری معمولا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رخ می‌دهد. بیماری دنگی خفیف، باعث تب شدید و علائم شبیه آنفولانزا می‌شود. ولی در موارد شدیدتر می‌تواند خطرناک‌تر باشد و زندگی فرد را تهدید کند.

او کاریلدا پنیا گارسیا، نسبت به افزایش تب دنگی ناشی از پشه ابراز نگرانی کرده است.سه سروتیپ از چهار سروتیپ تب دنگی موجود در آمریکای لاتین و کارائیب در کوبا هستند. گارسیا به مردم هشدار داد که اگر فردی به بیش از یک سویه از بیماری مبتلا شود، احتمال ابتلای او به دانگ خونریزی‌دهنده افزایش می‌یابد.

به گفته گارسیا، افزایش موارد تب دنگی تنها یک مشکل کوبا نیست، زیرا اخیراً بیش از دو میلیون مورد دنگی، زیکا و چیکونگونیا در چند هفته گذشته در قاره آمریکا شناسایی شده است. از ماه مه و ژوئن، کوبا به دلیل فصل بارانی و چرخه زندگی این پشه شاهد افزایش موارد دنگی بوده است.انتظار می‌رود این روند تا نوامبر ادامه یابد.

دکتر مادلین ریورا، مسئول مبارزه ضد وکتور در وزارت بهداشت، گفت که ۷۱ شهرداری کوبا افزایش تب دنگی را گزارش کرده‌اند و اظهار داشتند که در این شرایط باید تلاش همگانی برای جلوگیری از همه‌گیری انجام شود.


منبع: سایت جامائیکا آبزرور

برچسب ها: کوبا ، تب دنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.