بسته شدن ورودی‌های کاظم‌رود عباس‌آباد با دستور دادستان

ورودی‌های رودخانه کاظم‌رود عباس‌آباد برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه با دستور دادستان این شهرستان بسته شد.

بهنام شجاع‌شفیعی رئیس اداره منابع آب شهرستان عباس‌آباد گفت: به منظور جلوگیری از ورود برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه کاظم‌رود با دستور دادستان شهرستان عباس آباد راه ورودی ماشین‌آلات سبک و سنگین برداشت شن و ماسه به این رودخانه در محدوده روستا‌های کاظم‌کلا، پلنگ‌کلا و پسنده علیا بسته شد.

او افزود: با توجه به این‌که برداشت‌ها معمولا در تاریکی شب انجام می‌شود تصمیم بر این شد که با حکم دادستان راه‌های ورودی به رودخانه بسته شده و دپوی شن و ماسه متخلفان نیز جمع‌آوری شود.

شجاع‌شفیعی گفت: خوشبختانه دادستان شهرستان همراهی لازم برای انجام اقدامات قانونی را دارد و بلافاصله پس از درخواست برای مسدود کردن این مسیرها، دستور اجرای درخواست را صادر کرد.

او افزود: پرونده‌های متعددی برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز از بستر رودخانه کاظم‌رود تاکنون تشکیل شد که برخی از این پرونده‌ها منجر به صدور حکم جریمه برای متخلفان شد.

شجاع‌شفیعی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز از بستر و حریم رودخانه‌ها موجب تشدید فرسایش آن می‌شود بر ضرورت مشارکت مردمی برای حفاظت از منابع آبی و رودخانه‌ها تاکید کرد.

او گفت: از همه شهروندان و مسافران می‌خواهیم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل موضوع را به شماره ۱۸۲۱ اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار