مناطق بحرانی و پرخطر سنندج احصا می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سنندج مشخص و اخطار‌های لازم در راستای نوسازی و بازسازی به مالکان داده شد.

امید جعفری گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصد از جمعیت شهر سنندج در مناطق حاشیه و بافت فرسوده ساکن هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: براساس قانون بالادست تذکرات لازم از سوی شهرداری سنندج به مالکان بافت فرسوده در مرکز شهر و سایر نقاط داده شده است.

او می گوید: رویکرد در بافت فرسوده، نوسازی، بازآفرینی و بهسازی است که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در راستای تحقق این مهم باید تلاش کنند.

به گفته جعفری یکی از مشکلات در این حوزه مالکان ساختمان هایی هستند که دربافت تاریخی قرار گرفته و با محدودیت هایی از سوی میراث فرهنگی در ساخت و ساز مواجه هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: بخشی از ساختمان ها نیز در لیست آثار ملی ثبت شده و جزء آثار با ارزش محسوب می‌شوند در نتیجه اجازه هیچگونه دخل و تصرفی در آنها وجود ندارد.

او می گوید: نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر مشخص و تذکرات لازم نیز به مالکان داده شده است و  با توجه به حادثه متروپل دستورالعمل جدید برای احصای مناطق بحرانی و پرخطر شهر داده شده است.

جعفری گفت: در همین راستا طرح بروزرسانی اطلاعات و بازطراحی محلات سرتپوله،آقا زمان، قطارچیان و ...در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک به مشاور داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.