استاندار آذربایجان غربی:

تکمیل زیرساخت‌ها و ساماندهی بازارچه مرزی کیله سردشت در اولویت است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مرز کیله از شرایط مناسبی برای تجارت و مبادلات مرزی برخوردار است، گفت: تکمیل زیرساخت‌ها و ساماندهی بازارچه مرزی به عنوان یکی از بازارچه‌های مهم استان در اولویت قرار دارد و بزودی انجام می‌شود.

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان غربی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی و فرماندار سردشت و جمعی از مقامات و مسوولان محلی از بازارچه مرزی کیله و معبر مرزی غیر رسمی اشکان در سردشت بازدید کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و هیات همراه در این بازدید ضمن بررسی روند مبادلات مرزی، از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این مرز قرار گرفته و برای حل آن‌ها قول مساعد داد.  

محمدصادق معتمدیان در حاشیه این بازدید با اشاره به موانع رویه مبادلات مرزی گفت: رفع موانع صادرات و واردات در این بازارچه مرزی و ایجاد مکانی برای تردد مسافر جهت رونق بخشی و توسعه منطقه بسیار حائز اهمیت و ضروری است و تلاش داریم اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.

فرماندار سردشت نیز در توضیحاتی در خصوص فعالیت این بازارچه مرزی گفت: در این شهرستان ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول رویه کولبری و ۸۹۰ کارت پیله وری نیز برای فعالان این بخش صادر شده است.

خسروپور می گوید: علیرغم وجود حجم بالایی از تبادل کالای صادراتی و وارداتی، مردم شهرستان حداقل انتفاع را از رویه موجود داشته و ان هم فعالیت کولبری است.

او دغدغه اصلی مردم را بازگشایی معابر «اشکان و قاسم رش» و ایجاد گذر مسافری در مرز کیله دانست و گفت: بسته شدن این معابر مشکلات جدی برای معیشت مردم ایجاد کرده است.

فرماندار سردشت با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این شهرستان جهت رفع موانع و توسعه مبادلات مرزی و تردد مسافر خواستار نگاه ویژه مسوولان به این موضوع مهم شد.

حسین پور نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سردشت دارای یک بازارچه و دو معبر غیر رسمی «اشکان و قاسم رش» است، گفت: با توجه به اینکه  واردات برای ۱۰۰ قلم کالا با ۸۲۶ ردیف تعرفه جزو مصوبه هیات وزیران است، اما واردات عملا برای ۶ یا ۷ قلم کالا انجام می‌شود ضمن اینکه واردات کالا از سال ۹۶ از طریق این ۲ معبر غیر رسمی قطع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.