روسیه عملیات اوکراین تحت نظارت ناتو را خنثی کرد

سرویس امنیت فدرال روسیه از خنثی کردن یک عملیات نظامی اوکراین علیه جنگنده روسی خبر داد.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که عملیات نیرو‌های نظامی اوکراین برای ربودن جنگنده روسی را خنثی کرده است.

به گزارش اسپوتینک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد این عملیات تحت نظارت پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) در حال انجام بود و آن‌ها قصد داشتند تا هواپیمای جنگی نیرو‌های هوافضای روسیه را بربایند.

در بخشی از بیانیه این نهاد روسیه آمده است: «سرویس امنیت فدرال روسیه توانست عملیات اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین برای ربودن جنگنده روسی را خنثی کند. این نهاد اوکراینی تلاش کرد تا خلبان‌های روسی را با وعده پول و اعطای شهروندی یک کشور اروپایی به استخدام خود در آورد و می‌خواست آن‌ها را متقاعد کند تا در یک بخش از خاک که متعلق به اوکراین است، فرود آیند.»

در ادامه این بیانیه اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی که در صدد انجام این اقدام بودند، شناسایی شدند و افزود: «انگلیس در این عملیات کمک رسانی اصلی را به اوکراین  بر عهده داشت.»

گفته می‌شود «کریستو گروزف» خبرنگار تحقیقی در سازمان روزنامه‌نگاری «بلینگ‌کت» (Bellingcat) هم در این عملیات سهیم بوده است.

ویدئو کلیپی هم که در این زمینه منتشر شد نشان می‌دهد نیرو‌های اوکراینی به خلبان‌های روسیه پیشنهاد مبالغی تا ۲ میلیون دلار می‌دهند تا جنگنده‌های  Su-24, Su-34, or Tu-22 این کشور را بربایند.

این در حالیست که شب گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خطاب به اعضای اتحادیه عرب اعلام کرد نمی‌توان به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اجازه سلطه‌گری داد و گفت: «از موضع متعادل، منصفانه و مسئولانه اتحادیه عرب در قبال تحولات اوکراین قدردانی می‌کنیم.»

از طرفی به تازگی «چارلز کیو براون جونیور» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا، هم گفت در راستای برنامه بلند مدت آمریکا برای بازسازی و تقویت نیروی هوایی اوکراین، در حال حاضر واشنگتن و متحدانش به صورت تمرینی قصد آموزش خلبان‌های اوکراینی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
یه چرت و پرت جدید!!!
ما که تا الان حتی یه راست از روسیه نشنیدیم
آخرین اخبار