استقبال کاشانی‌ها از محرم با شعار «یا حسین! در پای پرچمت همگی نسل حیدریم»

آیین چاووش‌خوانی محرم و رونمایی از شعار محرم امسال کاشان با عنوان «یا حسین! در پای پرچمت همگی نسل حیدریم» در این شهرستان برگزارشد.

شهردار کاشان در مراسم چاووش‌خوانی محرم و رونمایی از شعار محرم امسال گفت: زادگاه محتشم کاشانی با شعار «یا حسین! در پای پرچمت همگی نسل حیدریم» ویژه‌برنامه‌ها و فضاسازی محیطی ایام سوگواری سالار شهیدان را برگزار می‌کند.

حسن بخشنده امنیه، پیوند ناگسستنی شیفتگان و پیروان مکتب علوی با فرهنگ عاشورا را نکته اصلی شعار محرم امسال کاشان دانست و اظهار کرد: بر این مبنا، ترویج معارف و آموزه‌های حسینی یکی از وظایف اصلی هر شیعه و پیرو آیین اسلام ناب محمدی به شمار می‌آید.

او در خصوص رویکرد شهرداری کاشان در محرم امسال گفت: توجه به رویداد‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت هنر در ادبیات عاشورایی، آماده‌سازی شهر از منظر بصری و مبلمان شهری، حمایت از برنامه‌های آیینی در دستور کار است.

شهردار کاشان با اشاره به نامگذاری روز اول محرم به عنوان روز بزرگداشت محتشم کاشانی و شعر آیینی در تقویم کشور گفت: از این فرصت حسن استفاده شده تا ضمن یادآوری منزلت و مرتبه محتشم در مقام پرچمدار شعر آیینی، مناسک آیینی در فرهنگ کاشانی‌ها به همگان معرفی شود.

بخشنده با اشاره به آثار ثبت شده متعدد کاشان با موضوع محرم، استفاده از این ظرفیت را برای ارائه ظرفیت‌های فرهنگی کاشان خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار