افزایش خرید گندم از کشاورزان استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : خرید گندم از کشاورزان استان به مرز ۴۹۵ هزار تن رسیده است.

ماشاءالله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۹۴ هزار و ۹۷۲ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده، گفت : ۴۳۷ هزار و ۲۳۵ تن از این میزان در مراکز خرید تضمینی گندم خریداری شده و ۵۷ هزار و ۷۳۷ تن دیگر به خرید گندم دروم از سوی کارخانجات ماکارونی از کشاورزان گندم کار مناطق گرمسیر استان اختصاص دارد.

ارویسی افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خرید گندم در مراکز خرید تضمینی و ۱۳ درصد افزایش خرید در مراکز خرید توافقی گندم داشته ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان امسال برآورد می‌شود میزان تولید گندم در استان به حدود ۵۵۰ هزار تن برسد که امیدواریم این هدفگذاری محقق شود.

ارویسی سپس اشاره‌ای هم به پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندمکارانی که تا یازدهم تیر ماه محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده‌اند، داشت و گفت: تاکنون ۱۳۴۶ میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان وجه گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته قرار شده بقیه مطالبات گندمکاران استان نیز در اسرع وقت پرداخت شود.

وی با اشاره به فعالیت ۶۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان، گفت: این مراکز تا اتمام برداشت کار خرید گندم از کشاورزان را ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار