تصفیه خانه کرج به علت کدورت آب از مدار خارج شد

تصفیه خانه آب شماره یک کرج به علت بارش‌های شدید و کدر شدن آب رودخانه کرج به طور موقت از مدار بهره‌برداری خارج شد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب البرز گفت:  با تداوم بارش‌های جوی به خصوص در محدوده جاده کرج - چالوس، حجم کدورت آب ورودی از رودخانه کرج که منبع تامین کننده آب شرب تصفیه خانه آب شماره یک کرج است بالا رفته و به ناچار این تصفیه خانه از مدار بهره برداری خارج شد؛ بنابراین گزارش حجم آبی این تصفیه خانه معادل ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده که تامین کننده آب شرب بخش‌های مرکزی و شرقی کرج است.

همچنان با تداوم کدورت آب رودخانه مواجه هستیم و حتی اگر کدورت هم برطرف شود، حدود پنج ساعت زمان نیاز است که تصفیه خانه به حالت متعادل و متعارف برای فعالیت بازگردد.

آبفای البرز از مردم استان البرز خواست ضمن صرفه جویی در مصرف آب با این شرکت همکاری بیشتری کنند.

برای جبران قطع آب تصفیه خانه شماره یک کرج مدیریت شبکه و تامین آب از سایر خطوط و شبکه در حال انجام است که میزان کافی برای جبران کامل آب این تصفیه‌خانه نخواهد بود بنابراین صرفه جویی جدی مردم ضروری است.

اداره کل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بارش‌های تندری تا روز دوشنبه هفته جاری در استان البرز ادامه دارد و برهمین اساس تیم‌های امدادی و اجرایی استان در آماده باش و خدمات رسانی به سر می‌برند.

بارش باران و جاری شدن سیل طی ۲ روز گذشته تاکنون خساراتی به تعدادی از روستا‌های شهرستان طالقان و ابنیه استان البرز وارد کرده است.

این بارش‌ها سبب از بین رفتن ۴۰ دستگاه خودرو گردشگران در شهرستان طالقان شد، اما خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از تلفات انسانی در استان گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار