خسروبیگ:

ارتقای فرهنگ دینی به صورت علمی و حرفه‌ای انجام شود

یک مدرس دانشگاه گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ دینی در میان نسل جدید، ارتقای فرهنگ دینی باید علمی و حرفه‌ای انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول خسروبیگ معاون فرهنگی- اجتماعی مؤسسه عطرک گفت: نیاز امروز و فردای ما در کنار آموزش، توجه بیشتر به فرهنگ دینی و اسلامی برای فرزندانمان است چرا که بدون پرورش و آموزش فرزندان در این حوزه، در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات اجتماعی فراوانی روبه‌رو خواهیم شد.

او گفت: به منظور جامع‌نگری و بسط فرهنگ دینی و اسلامی در مراکز غیر دولتی استان باید نکاتی بسیار حائز اهمیت مورد توجه قرار گیرد، از جمله در نظر گرفتن روحیات لطیف و شاد کودکان و تعریف کردن محتوای آموزش‌های فرهنگی در قالب‌هایی شاد و بانشاط.

معاون فرهنگی- اجتماعی مؤسسه عطرک در پاسخ به این سؤال که نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و گسترش فرهنگ دینی در مراکز غیر دولتی چگونه افزایش پیدا می‌کند، گفت: جامع‌نگری درسیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، همراه با متناسب بودن این برنامه‌ها با شرایط و اقتضای سنی مخاطب در مؤسسات و مراکز غیردولتی، می‌تواند سبب ارتقای سطح عقلانیت و مهارت‌های فردی و اجتماعی نونهالان شود.

خسروبیگ گفت: ارتقای فرهنگ دینی باید علمی و حرفه‌ای انجام شود چراکه ممکن است برداشت‌ها متفاوت باشد و خواسته ما که همان استفاده از محتوای دینی است، انجام نشود.

این مدرس دانشگاه گفت: پژوهش‌محوری سیاست‌ها، تصمیمات و اقدامات در حوزه فرهنگ دینی، باید دارای اهداف و چشم‌انداز‌هایی باشد که مورد تایید صاحبان فکر و اندیشه قرار گرفته تا بتوان نسبت به تعمیق و نشر ارزش‌های این مهم گام‌های موثری برداشت، به عنوان مثال ترویج و اقامه احکام الهی، تقویت اخلاق و فضائل اسلامی از جمله اهدافی است که باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که با کودکان در ارتباط هستند.

او گفت: ایجاد مکان مناسب در مراکز و مؤسسات غیردولتی تحت عنوان نمازخانه، یکی از راه‌های گرایش نوآموزان به مسائل دینی و مذهبی است که خوشبختانه موسسه علمی، آموزشی و فرهنگی عطرا و عطرک با اختصاص مکانی مناسب به نمازخانه در بعضی از نمایندگی‌ها، نسبت به این امر مهم اهتمام داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار