برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم سوگواره شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (ع) در بیمارستان شبیه خوانی کاشان برگزار شد.

سرپرست اداره روابط عمومی و امور فرهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: محفل معنوی سوگواره شیرخوارگان حسینی با حضور آذرنوش مدیر درمان تامین اجتماعی شهرستان، دارچینی مدیر بیمارستان شبیه خوانی، روسای ادارات ستادی و جمعی از کارکنان و بیماران بیمارستان با اجرای آیین عزاداری و مرثیه خوانی در سوگ شهادت کوچکترین سرباز سیدالشهدا (ع) حضرت علی اصغر (ع) برگزار شد.

 

برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

اکرم باغ شیخی افزود: عیادت از بیماران بستری در بخش و اهدای بسته فرهنگی شامل لباس شیرخوارگان حسینی برای نوزادان توسط مدیر درمان تامین اجتماعی در کاشان علاوه بر سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از جمله برنامه‌های سوگواره بود.

او تصریح کرد: سوگواره شیرخوارگان حسینی با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت علی اصغر (ع)، بیان مظلومیت شیرخواره امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ عاشورا در بیمارستان شبیه خوانی کاشان برگزار شد.

برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

به گفته او، مادران ۲۰ نوزاد تازه متولد شده دیروز و امروز در بیمارستان شبیه خوانی در سوگواره شیرخوارگان حسینی با توسل به حضرت علی اصغر (ع) که حتی برخی از آن‌ها نیز نامشان علی اصغر بود نوزادان خود را متبرک و بیمه طفل رضیع کربلا کردند.

برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

همچنین هجدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰ محل در شهرستان کاشان و روستا‌های اطراف و ۱۲۰ نقطه در منطقه فرهنگی شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و در شهر‌های بادرود، قمصر، نیاسر، برزک، مشکات، سفیدشهر، نوش آباد، ابوزید آباد و ده‌ها روستا و بارگاه ملکوتی امامزاده سلطانعلی از جمله مسجد صادقیه کاشان در حسینیه اعظم سوریجان، امامزاده هادی در فین، امامزاده عبدالله در لتحر، دارالشفای امام رضا (ع) در راوند و مراکز دیگری با حضور مادران و سربازان ظهور برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار