مشاهده گونه‌ای کمیاب از خانواده راسوسانان در تایباد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: گونه‌ای کمیاب از خانواده راسوسانان موسوم به زرده‌بر در تایباد توسط شهروندان مشاهده و گزارش شد.

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد گفت: وضعیت حفاظتی گونه «زرده بر» در طبقه آسیب‌پذیر فهرست سرخ قرار دارد و برای چهارمین بار به صورت مستند توسط شهروندان گزارش شده است.

او افزود: این گونه دارای جثه کوچک، پوزه کوتاه، گوش‌ها نسبتا بلند با انتهای سفیدرنگ، پا‌ها کوتاه، دم بلند و پشمالو با انتهای تیره است و در اطراف چشم‌ها نیز نوار قهوه‌ای رنگی دیده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد ادامه داد: زرده‌بر یا پلنگ موش که به آن (ساری سوسار) نیز می‌گویند، پستاندار کوچکی از خانواده راسوسانان است که در زیستگاه‌های بیابانی، نیمه‌بیابانی، مناطق استپی، بوته‌زار‌ها و خارستان‌ها زندگی می‌کند.

اربابی بیان کرد : طعمه‌های این جانور، جوندگان مختلف همچون سنجاب زمینی،  همستر، جربیل بزرگ، موش خانگی، به همراه انواع کوچکتر پرندگان، خرگوش صحرایی، مارمولک‌ها، ماهی‌ها،  قورباغه، حلزون، حشرات و علف‌ها است.

او تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش از نزدیک شدن به آن خودداری کنند و مراتب را سریعا به این اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ان شاءالله ازش مراقبت بشه که منقرض نشه