ایران در هشت رشته ورزشی یونیورسیاد دانشجویی جهان شرکت می‌کند

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: با به تاخیر افتادن زمان برگزاری مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین، ایران در هشت رشته این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

هادی بشیریان در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های دانشگاهی آذربایجان‌غربی در دانشگاه ارومیه گفت: حضور ۸ رشته ورزشی از جمله تیراندازی با کمان، تیراندازی، ووشو، شمشیربازی، دو ومیدانی، جودو و قایقرانی از کشورمان در این یونیورسیاد قطعی شده و از آبان ماه مسابقات انتخابی برای معرفی نفرات اعزامی برگزار خواهد شد.

او می گوید: شهریور ماه امسال نیز تیم‌های کشورمان در رشته‌هایی چون کشتی آزاد و فرنگی، سه گانه، قایقرانی، ووشو و شطرنج به مسابقات بین المللی که در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، بلژیک و لهستان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شود.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: یکی از برنامه‌های مدنظر فدراسیون، برنامه‌ریزی برای برگزاری المپیاد و جشنواره‌های استانی با تاکید بر رشته‌های اعزامی به یونیورسیاد است که از مهرماه امسال برگزار شود.

بشیری گفت: برگزاری لیگ‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است که امسال لیگ بسکتبال ۳ نفره راه اندازی شده و یک برنامه دیگر فدراسیون، تلاش برای دریافت مجوز باشگاه‌های دانشگاهی هستیم.

او همچنین رتبه فدراسیون ایران را در بین ۱۸۰ کشور جهان، نهم اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.