مقامات انگلیس خواستار رسیدگی به پرونده فعال سعودی شدند

سران انگلیس بدون اشاره به جنایات حقوق بشری این کشور، از وزیر خارجه این کشور خواستند تا نسبت به پرونده فعال زن سعودی اقدام کند.

به تازگی «سلمه الشهاب» یک کاندیدای دکترای دانشگاه «لیدز» انگلیس، به ۳۴ سال زندان در عربستان سعودی محکوم شد.

به گزارش گاردین، اکنون برخی مقامات انگلیس بدون توجه به آنکه این کشور خود از پرچمداران جنایات حقوق بشری است، از «لیز تراس» وزیر خارجه این کشور، خواستند در در باره این محکومیت اقدامی بکند.

«هیلاری بن» نماینده حزب کارگر در حوزه انتخابیه لیدز مرکزی، در نامه‌ای خطاب به لیز تراس گفت: «این وظیفه انگلیس است که کاری برای سلمه الشهاب کند که رفته بود خانواده خود را در سفر به عربستان ببیند، اما بازداشت شد. این پرونده کاملاً با ادعای عربستان سعودی مبنی بر بهبود حقوق بشر در تضاد است.

این مقام انگلیس در ادامه نوشت: «به نظر می‌رسد تمام کاری که او انجام داده استفاده از حساب توییتر خود برای حمایت از حقوق زنان و آزادی بیشتر و درخواست برای آزادی زنان بوده است. عربستان سعودی می‌گوید ما کشور را اصلاح می‌کنیم. شما نمی‌توانید از یک طرف بگویید ما آزادسازی می‌کنیم و از طرف دیگر یک زن را به خاطر ابراز عقایدش در توییتر به زندان بفرستید.»

حکم دادگاه عربستان چند هفته‌ پس از سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی صادر شد. فعالان حقوق بشر پیش از این سفر هشدار داده بودند که این می‌تواند پادشاهی را برای تشدید سرکوب مخالفان و دیگر فعالان دموکراسی جسورتر کند.

این در حالیست که انگلیس در کنار آمریکا بار‌ها به جنایات حقوق بشری متهم شده است. به طور مثال، در پرونده «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس، چین این دو کشور را متهم به ریاکاری در مورد آزادی بیان دانست.

خرداد ماه سال جاری «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس، با استرداد آسانژ به آمریکا موافقت کرد، جایی که با وجود مخالفت وکلای مدافع خود به دلیل خطرات سلامتی، با محکومیت احتمالی ۱۷۵ سال زندان روبه‌رو خواهد شد.

ویکی لیکس هم تصمیم پاتل را «روز تاریکی برای آزادی مطبوعات و دموکراسی انگلیس» توصیف کرد و وعده داد که سیستم را به چالش خواهد کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
انگلیس ذر مورد ترور دختر فیلسوف روسی چه نظری ذارد ؟ حتما تاییدش میکند . حقوق بشر بی حقوق بشر .
آخرین اخبار