امام جمعه بوشهر:

مساجد استان بوشهر محل پرورش و تربیت دانشمندان و نخبگان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ مساجد، گفت: مساجد استان بوشهر محل پرورش و تربیت دانشمندان و نخبگان هستند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر دوشنبه در اولین همایش استانی روز جهانی مسجد در بوشهر گفت: کسانی که در عرصه مساجد فعالیت دارند و اموال خود را خرج می‌کنند و وقت می‌گذارند بیانگر ایمان به خدا و آخرت است.

او با اشاره به اینکه فعالان حوزه مساجد خشیت الهی دارند، اعلام کرد که اگر می‌خواهیم بدانید بدانید اهل ایمان و تقوا چه کسانی هستند باید سراغ مسجد بروید. هر کس در مساجد تلاش می‌کنند دارای ایمان به خدا و آخرت، اراده و جدیت در نماز و زکات و خشیت الهی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه خداوند کعبه را در مسجد الحرام قرار داده است تصریح کرد که اولین کاری حضرت محمد (ص) در مدینه انجام داد، ساخت مسجد بوده و سفارش‌های اکیدی برای ساخت مسجد داشته است چراکه مسجد نماد دین خدا و حضرت رسول است.

او به کارکردهای متنوع مساجد اشاره کرد و افزود که عبادت الهی، دعا، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت، زیارت مؤمنان از همدیگر، اجتماع مؤمنین، علم و معرفت به احوال یکدیگر، آموزش معارف دین، حفظ قداست دین در محیط پیرامونی، محلی برای خدمت از کارکردهای مساجد است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد که باید یک شورای مصالحه و حل مشکلات در مساجد ایجاد و راه‌اندازی شود تا مشکلات مردم را حل کنند تا به حوزه‌های قضائی نرسد.

او با اشاره به اینکه مساجد محل انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی بوده است ادامه داد که همانگونه که امام خمینی فرمودند، مسجد سکولار نداریم و مسجد محل نظام اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.