آتش سوزی چند ساعته تریلی حامل کارتن در کنارگذر شمالی اراک

آتش سوزی یک دستگاه خودروی تریلی با بار کارتن و ضایعات در کنارگذر شمالی اراک با تلاش ۴ ساعته آتش نشان‌ها مهار شد.

آتش‌پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش سوزی یک دستگاه خودروی تریلی با بار کارتن و ضایعات در عصر روز جمعه چهارم شهریور ماه، با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد و از سرایت آن به اتاقک خودرو جلوگیری شد.

فضلی افزود: با تماس رانندگان خودرو‌های عبوری و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک بی درنگ آتش نشانان ایستگاه‌های شماره ۱، ۲ و ۱۱ اعزام شدند.

او اضافه کرد: آتش نشانان به ترتیب از کوی شهید مصطفی خمینی، کوی صنعتی و کوی الغدیر در ساعت ۱۶:۰۹ دقیقه عصر روز گذشته (جمعه  چهارم شهریور ماه) به صدا درآورد و آتش نشانان به محل حادثه در کنار گذر شمالی، روبروی جاده فرودگاه اعزام شدند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: با رسیدن نیرو‌های عملیاتی به محل حادثه مشاهده شد که یک دستگاه خودروی تریلی با بار پرس ضایعات و کارتن به علت نامعلومی طعمه حریق شده و دود زیادی از آن بلند شده بود.

او ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق خودرو و قراردادن علائم هشداردهنده در جاده، اتاقک خودرو را جهت جلوگیری از سرایت آتش به آن از قسمت بار تریلی جدا کرده و سپس با بکارگیری تجهیزات ویژه و چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی، عملیات مهار و خاموش سازی شعله‌های آتش را آغاز کردند.

فضلی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴ ساعت این عملیات به طول انجامید، گفت: با توجه به خام سوزی و نیاز به جابجایی لوازم سوخته، آتش نشانان با استفاده از یک دستگاه لودر، اقدام به عملیات جابجایی کارتن‌های نیمه سوخته کرده و پس از تلاش فراوان و یک عملیات نفس گیر آتش سوزی را خاموش و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کردند.

او افزود: خوشبختانه این حادثه مصدومی در پی نداشت و علت بروز آن توسط کارشناسان ایمنی این سازمان در دست بررسی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.