عباسی مطرح کرد؛

ویلاسازی، از آفات زمین‌های روستایی گیلان

استاندار گیلان گفت: ویلاسازی به یکی از آفت‌های اراضی کشاورزی و روستایی این استان تبدیل شده است.

اسدالله عباسی گردشگری را یکی از مزیت‌های گیلان اعلام کرد و گفت: این بدان معنا نیست که مردم اراضی خود را ارزان در اختیار گردشگران قرار داده و آن‌ها با ساخت ویلا‌های مجلل، سبک زندگی روستایی را تغییر و باعث تولید انبوه زباله در این استان شوند.

او یکی از آفت‌های این استان را ویلاسازی‌های بسیار زیاد دانست و افزود: اگر فرد روستایی بخواهد برای فرزند خود در اراضی مربوطه منزل مسکونی احداث کند این مجوز را دارد و بنده این مصوبه را به تمامی شورا‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ کردم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تبدیل روستا به ویلانشینی مورد تأیید و پسند دولت نیست و با آن برخورد می‌شود، تصریح کرد: روستاییان، ولی نعمتان این نظام مقدس هستند و باید بهترین امکانات رفاهی برای آنان فراهم شود.

به گفته آقای عباسی، اگر عضو شورا، دهیار و یا عضو کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ خلاف مقررات پروانه‌ای را امضا کند، در صورت تأیید تخلف، تمامی هزینه‌ها و خسارات وارده از آن عضو گرفته می‌شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

او همچنین با اشاره به نقش ویلاسازی در افزایش مصرف آب شرب در روستا‌های گیلان تصریح کرد: یکی از معضلات استان افزایش مصرف آب در روستا‌ها و آن هم به دلیل ویلاسازی‌های بی مورد است، حال آنکه اگر ویلاسازی نباشد میزان آب توزیع شده در آن روستا کفاف جمعیت را می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.