مهر تایید انگلیس بر استفاده از واکسن به روز شده فایزر علیه اُمیکرون

پس از اتحادیه اروپا، انگلیس نیز استفاده از واکسن فایزر علیه یکی از زیر سویه‌های اُمیکرون را تایید کرد.

«آژانس نظارتی دارو‌ها و محصولات بهداشتی» انگلیس (MHRA) که رگولاتوری دارویی در انگلستان به شمار می‌رود، روز شنبه تزریق واکسن به روز شده «فایزر- بایون تک» را برای هدف قرار دادن یکی از زیرسویه‌های اُمیکرون کرونا مورد تأیید قرار داد.

طبق گزارش پایگاه مدیکال اکسپرس، این واکسن فایزر که به آن دو ظرفیتی نیز می‌گویند، هم نوع اصلی ویروس کرونا که در سال ۲۰۱۹ در ووهان چین پدیدار شد را هدف قرار می‌دهد و هم می‌تواند زیر سویه «BA.۱» اُمیکرون را هدف بگیرد.

بنابراین گزارش، این آژانس دارویی انگلیس، پس از بررسی دقیق شواهد و مدارک، تزریق واکسن فایزر را به عنوان «دوز تقویتی» برای افراد ۱۲ سال به بالا تایید کرد.

رگولاتوری دارویی انگلیس ماه پیش نیز به یک واکسن دو ظرفیتی مشابه که توسط شرکت مدرنا تولید شده نیز مجوز داد.

جون راین، (June Raine) مدیر اجرایی آژانس نظارتی دارو‌ها و محصولات بهداشتی انگلیس گفت: خوشحالم که اعلام کنم ما اکنون دومین واکسن را نیز برای برنامه [تزریق دوز]تقویتی در پاییز در انگلیس تایید کرده ایم.

تایید این واکسن در انگلستان در حالی انجام می‌شود که «سرویس بهداشت ملی انگلستان و اسکاتلند» از روز دوشنبه قرار است تا برنامه تزریق دوز تقویتی را راه اندازی کند. این برنامه ابتدا برای خانه‌های سالمندان اجرایی می‌شود و سپس از تمامی افراد بالای پنجاه سال برای تزریق دعوت خواهد شد.

پیش‌تر نیز آژانس دارویی اروپا مجوز استفاده از دو واکسن شرکت‌های «فایزر- بایون تک» و «مدرنا» را برای مقابله با این زیرسویه اُمیکرون کرونا صادر کرده بود. آژانس دارویی اروپا اعلام کرده بود این واکسن ها، نسخه‌ای تعدیل شده از نسخه اصلی واکسن‌های «فایزر- بیون تک» و «مدرنا» هستند تا بتوانند علاوه بر سویه اصلی کرونا، زیر سویه امیکرون «BA.۱» را نیز هدف قرار دهند.

منبع: مدیکال اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار