چالش‌های حوزه ورزش بانوان آذربایجان غربی چیست؟

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۸هزار ورزشکار زن در استان وجود دارد.

پیامی گفت: طبق آخرین آمار در سال جاری تعداد جمعیت ورزشکار سازمان یافته بانوان استان ۱۸هزار و ۹۴۹نفر است که از این تعداد ورزشکار ۳۲نفر در سال جاری در رشته‌های گوناگون ورزشی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

پیامی خاطر نشان کرد: در سال جاری توسط ورزشکاران استان ۲۶مقام ملی و ۳مقام بین المللی کسب شده است.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص مدال‌های کسب شده بین المللی توسط بانوان استان نیز اظهار کرد: در سال جاری الینا رحیمی در رشته تنیس روی میز جوانان آسیای میانه، مقام اول و در رشته تنیس روی میز مسابقات جهانی زیر ۱۷سال عراق، مقام دوم را کسب کرد همچنین رومینا زینالی نیز امسال در رشته تنیس خاکی تور جهانی زیر ۱۸سال، مقام دوم را کسب کرد.

پیامی با اشاره به اینکه ۲۱سالن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان ویژه بانوان در استان وجود دارد، یاد آور شد: تعداد ۱۰۶باشگاه خصوصی ویژه بانوان در سطح استان وجود دارد.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص مشکلات ورزش بانوان نیز افزود: کمبود وجود کارشناس ورزش بانوان در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان با توجه به نیاز، کمرنگ شدن گرایش بانوان به ورزش به علت ایجاد موانع توسط آقایان در هیات‌های ورزشی از جمله مشکلات پیش روی ورزش بانوان استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.