رفع مشکلات معادن فسفات و بوکسیت لنده در دستور کار سازمان انرژی اتمی

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره شرکت ایمیدور گفت: سازمان انرژی اتمی مشکلات معادن فسفات و بوکسیت لنده را رفع خواهد کرد.

وجیه الله جعفری در بازدید از معادن فسفات و بوکسیت در روستای قیام شهرستان لنده گفت: سرمایه گذاری در حوزه این و توجه ویژه سازمان انرژی اتمی به آن‌ها امری ضروری است.

او بر بهره برداری از این معادن با اکتشاف‌ها تاکید کرد و افزود: بوکسیت یکی از اولویت‌های مهم کاری این وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در ٢٠ روز آینده سازمان انرژی اتمی رفع مشکلات معادن لنده را در دستور کار قرار خواهد داد.

جعفری می‌گوید: اکتشاف‌ها مورد توجه ویژه ما است، اما باید ظرفیت و میزان ذخیره معدن و توسعه منطقه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جلال دانش، فرماندار لنده بر بررسی مطالعه‌های انجام شده روی معادن بوکسیت و فسفات قیام تاکید کرد و گفت: براساس بررسی‌های کارشناسان و نتایج به دست آمده از طرح‌های مطالعاتی، معادن فسفات این روستا و بوکسید این معادن ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارند و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری شرکت ایمیدور در این معادن باشیم.

او یکی از مهمترین مطالبه‌های مردم لنده را توجه ویژه به معادن گچ طبی و صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: با تحقق آن زمینه تولید و اشتغال جوانان این منطقه فراهم می‌شود.

حجت الاسلام موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن فسفات و بوکسیت لنده نیازمند یک همت جهادی هستند و امیدواریم در دستورکار ویژه دولت و شرکت ایمیدرو قرار گیرد.

او اضافه کرد: موضوع سرمایه گذاری و استخراج معادن فسفات و بوکسیت منطقه قیام در لنده ۲ مطالبه مهم مردم است که می‌تواند باعث رفع محرومیت این شهرستان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.