تلاش دادگستری آمریکا برای انتصاب محافظ اسناد عمارت ترامپ

دادگستری آمریکا و وکلای ترامپ در حال رایزنی برای انتصاب فردی به عنوان محافظ اسناد عمارت ترامپ هستند.

دادگستری آمریکا و وکلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، تاکنون نتوانستند با یکدیگر به توافقی برای انتصاب فردی مطمئن برای حفاظت از اسناد کشف شده در عمارت فلوریدای ترامپ برسند.

به گزارش گاردین، وکلای ترامپ و دادگستری مهلت معینی برای رسیدگی به این پرونده دارند، اما تاکنون نتوانستند بر مسائلی همچون انتصاب فرد ویژه برای محافظت و همچنین دیگر مواردی مانند مسئولیت پرداخت هزینه‌های اضافی و دامنه کار به توافق برسند. هر دو طرف اکنون نامزد پیشنهادی خود را معرفی کرده و گفتند که تا آخر هفته فرد نهایی اعلام خواهد شد.

وزارت دادگستری دو قاضی فدرال بازنشسته را پیشنهاد داد: «باربارا جونز» قاضی سابق دادگاه منطقه‌ای این کشور که پیشتر هم به عنوان محافظ ویژه خدمت کرده است و «توماس گریفیث» قاضی سابق دادگاه تجدید نظر برای حوزه دی سی و مدرس دانشکده حقوق هاروارد.

وکلای ترامپ نیز در مقابل یک قاضی فدرال و یک وکیل را در فلوریدا پیشنهاد کردند: «ریموند دیر» قاضی سابق دادگاه منطقه‌ای این کشور و یکی از چهار قاضی که مجوز استراق سمع از کارتر پیج، دستیار سابق مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ را صادر کردند، و «پل هاک» معاون سابق دادستان کل فلوریدا.

ماه گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به عمارت مار-آ-لاگوی ترامپ یورش برد تا اسناد مختلف را از آنجا جمع‌آوری کند. پس از آن اعلام شد که در جریان یورش پلیس فدرال آمریکا به محل اقامت ترامپ در فلوریدا، بیش از یازده هزار سند محرمانه کشف و ضبط شده است.

هفته گذشته هم اف‌بی‌آی از کشف اسنادی مربوط به دفاع هسته‌ای یک کشور خارجی در عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا خبر داد. در حال حاضر برخی از بلندپایه‌ترین مقامات امنیت ملی دولت بایدن به دلیل محدود بودن برخی از اسناد مجاز به بررسی برخی از اسناد نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار