قیام اربعین؛ اوج اقتدار شیعیان اسلام

یک کارشناس مذهبی گفت: قوام عاشورای امام حسین علیه السلام در اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، کارشناس مذهبی، در رابطه با اهمیت قیام اربعین و تفاوت امروزی آن با گذشته بیان کرد:اربعین راجع به هیچ‌کدام از ائمه اطهار (ع) نیست و صرفاً متعلق به سیدالشهدا (ع) و چهل عدد پختگی و قوام است؛ یعنی قوام عاشورای امام حسین علیه السلام در اربعین است و اوج آن چیزی که از عاشورا باید نصیب کسی شود در اربعین حسینی است.

به گفته این کارشناس مذهبی، اربعین امام حسین (ع) از ابتدا، یعنی از زمان خود اهل بیت (ع) که نخستین اربعین را به مرقد مطهر سیدالشهداء علیه السلام رفتند و درواقع، با این بزرگواران و جابربن عبدالله انصاری شروع شد و در رسم و سنت اربعین حسینی به زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رفتند تا به امروز، شیعه اقتدار خود را با اربعین نشان می‌دهد و درود خدا بر تک تک شیعیان واقعی. بنابراین، در حال حاضر، دیگر نباید گفت زیارت اربعین بلکه الان باید گفت نهضت و قیام اربعین. 

او ادامه داد: این قدم‌های پیاده روی اربعین که شیعیان می‌گذارند و می‌روند و هرجا که تشنه می‌شوند آب و هر جا که گرسنه می‌شوند غذا است و موقع خستگی، استراحت می‌کنند و زائرین را ماساژ می‌دهند و کفش آن‌ها را واکس می‌زنند و همه چیز فراهم است با اربعین اهل بیت (ع) تفاوت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به تفاوت اربعین امروز با اربعین اهل بیت امام حسین (ع) ادامه داد: اربعین اهل بیت سیدالشهداء (ع)، شکل دیگری داشت و اربعین عشاقی بود که بدون آداب و تشریفات برگزار می‌شد. زیرا غسل، اذن دخول و... در آن نبود و اهل بیت (ع) به صورت خاکی به زیارت امام حسین علیه السلام رفتند و کنار مرقد سیدالشهداء (ع) قرار گرفتند و در حقیقت، «موسیا آداب‌دانان دیگرند/سوخته جان و روانان دیگرند» چراکه زیارت دلسوخته‌ها و حضرت زینب (س) و خاندان امام حسین (ع) بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
صلوات بر حسین و یارانش، انشاءالله به معرفت برسیم، و سفر رفتن خالی نباشه.
آخرین اخبار