نقش آموزش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ارتقاء کیفیت فرآیند مشاوره و توجه به زمینه‌های جدید بروز طلاق در جامعه به کاهش رشد طلاق کمک خواهد کرد.

مهدی مدرسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست با برخی مراکز مشاوره منتخب مورد تائید دادگستری و بهزیستی ضمن تبیین و بررسی سنخ شناسی طلاق گفت: فرآیند‌های آموزش پیش از ازدواج و ارتقاء کیفیت این آموزش‌ها که توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود در فرآیند همسر گزینی مورد تاکید است و باید آموزش‌های پیش از انتخاب همسر، جایگزین آموزش‌های پیش از ازدواج شود.

وی نقش آموزشی نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه را در این عرصه بی بدیل دانست و به اصلاح برخی از فرآیند‌ها در رویه مشاوره که در حال حاضر اجرا می‌شود اشاره کرد و این موضوع را در کاهش روند طلاق موثر بیان کرد.

در این نشست همچنین نقطه نظر مسئولان و مشاورین ۱۳ مرکز حاضر در زمینه نحوه عملکرد سامانه کنترل و کاهش طلاق (سامانه تصمیم) مطرح و پیشنهاداتی در زمینه ارائه مدل‌های اثر بخش روانشناختی، ارتقا کیفیت فرآیند مشاوره و در نهایت مکانیسم علمی و تجربی که افزایش پرونده‌های منجر به سازگاری را در پی دارد مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار