اجرای طرح آتش نشان داوطلب در اراک

با برگزاری دوره‌های آموزشی، طرح آتش نشان داوطلب در اراک وارد مرحله اجرایی شد.

طرح آتش نشان داوطلب در اراک آغاز شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی این طرح اکنون وارد مرحله اجرایی شده است.

آتش پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در این خصوص گفت: طرح آتش نشان داوطلب از یک ماه گذشته در اراک آغاز شده و تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان در تارنمای (سایت) این سازمان ثبت نام کرده اند.

فضلی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت آموزشی سازمان از این عزیزان برای شرکت در دوره آموزشی دعوت به عمل خواهد آمد افزود: در صورت نیاز در هنگام بحران می‌توان از آتش نشانان داوطلب در موضوع ایمنی و آتش‌نشانی کمک گرفت.

او اضافه کرد: به منظور افزایش مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت نیرو‌های داوطلب آتش نشان، اولین دوره آموزش عمومی به مدت ۳۶ ساعت به صورت تئوری و عملی در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: این دوره با حضور تعدادی از علاقمندان به صورت نیمه‌وقت با هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، ترویج سطح ایمنی، آشنایی با انواع آتش‌سوزی و روش‌های اطفای حریق برای شهروندان برگزار شد.

او ادامه داد: این دوره با سر فصل‌های تئوری حریق خاموش‌کننده‌های دستی، نردبان‌های دستی، لوله‌کشی و آب‌رسانی، کار با پمپ‌های آتش‌نشانی، دستگاه تنفسی و ست‌های امداد و نجات هیدرولیک سنگین و نیمه سنگین زیر نظر اساتید و مربیان حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک به مدت چهار روز برگزار شد.

فضلی تصریح کرد: شهروندان با آموزش و ارتقای سطح فرهنگ و ایمنی، در صورت بروز هرگونه حادثه یا آتش‌سوزی با داشتن اطلاعات لازم در لحظات اولیه آتش‌سوزی اقدامات اولیه مؤثری را خواهند داشت و از بروز خسارات بیشتر نیز جلوگیری می‌شود.

او تاکید کرد: تقویت آتش نشانان داوطلب و افزایش این جمعیت ارزشمند و پر تلاش، با ایجاد بستری مناسب توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در جهت پرورش نیرو‌هایی کارآمد، این مجموعه بزرگ را به هدف خود و رسیدن به شهری ایمن و بدون حادثه نزدیک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.