جلوگیری از قاچاق ۲۵۰ تن مواد معدنی در شهرستان طبس

فرماندار طبس گفت: در طی چند ماه گذشته از قاچاق ۲۵۰ تن مواد معدنی در بخش دستگردان شهرستان طبس جلوگیری شده است.

حیدری فرماندار طبس گفت: به طور کلی بخش دستگردان ۱۰ هزار و ۲۲۸ کیلومتر وسعت دارد که ۴۰۰ کیلومتر این منطقه دارای مواد معدنی مهم و ارزشمند است.

او با اشاره به اینکه در طی سال‌های قبل مواد معدنی از این بخش به دیگر استان‌های کشور قاچاق می شده است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع از چند ماه گذشته قوه قضائیه، نیروی انتظامی و وزارت کشور به این موضوع ورود پیدا کرده اند.

رحیمی با اشاره به اینکه تاکنون از خروج ۲۵۰ تن مواد معدنی از این بخش جلوگیری شده است، ادامه داد: همچنان روند پیگیری و برخورد با قاچاقچیان در این منطقه ادامه دارد.

فرماندار طبس عنوان کرد: هم اکنون ماده روی بیشترین ماده معدنی است که در این منطقه یافت می‌شود و به طور کلی پیش بینی می‌شود حداقل ۲ میلیون تن ماده معدنی ذخیره شده در منطقه دستگردان طبس وجود داشته باشد.

او افزود: از سرمایه گذارانی که تصمیم دارند به صورت قانونی در این بخش فعالیت کنند حمایت می‌کنیم و در روند گرفتن مجوز‌های لازم همکاری‌های مربوطه را برای سرعت بخشی به این امر انجام می‌دهیم.

رحیمی تصریح کرد: البته تاکنون سرمایه گذارانی مراجعه و اعلام آمادگی برای استخراج مواد معدنی کرده اند که در حال بررسی درخواست هایشان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار