معاون اجرایی رئیس جمهور:

مردم در مقابله با فتنه اخیر خوش درخشیدند

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم با وجود مشکلات، سخاوتمندانه به میدان آمدند و در راهپیمایی‌ها در برابر فتنه اخیر خوش درخشیدند.

سید صولت مرتضوی اجرایی رییس جمهور در جلسه قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر درمردم در مشهدگفت: از طرفی براساس اظهارات برخی اعضا احزاب منحله در اقلیم شمالی عراق دیدیم آن‌ها لحظه به لحظه برای این فتنه برنامه ریزی کرده اند، اما مردم با وجود همه مشکلات پای این انقلاب ماندند.

 او افزود: این موضوع وظیفه ما را در قبال مردم سنگین می‌کند و اگر جان ناقابل خود را تقدیم ملت کنیم کاری نکرده ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور  ادامه داد: ۱۳ ماه از فعالیت دولت آقای رئیسی می‌گذرد، دولتی که کمبود‌های مالی زیادی از جمله بدهی سنگین دولت در قبال صدور اوراق خزانه را تجربه کرد، این بدهی که شامل اصل و فرع تعهدات اوراق خزانه بود تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

مرتضوی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ بودجه ریزی کشور، در سال ۱۴۰۰ بودجه جاری نسبت به سال قبل آن ۱۰۷ درصد افزایش داشت، یعنی دولت رئیسی با منابع خالی هزینه‌های جاری زیادی در آغاز کار تعهد داشت.

 او تصریح کرد: آقای رئیسی با توکل به خدا و پشتیبانی ملت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، بدون سیاه نمایی گذشته و ورود به حاشیه ها، وارد متن کار و میدان عمل شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، تأکید کرد: صادرات نفت که پیش از آن امری سخت و دشوار بود در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و دولت در نهایت به سلامتی از بحران‌های مالی گذشت.

مرتضوی به ۳۱ سفر استانی موفق دولت اشاره و اظهار کرد: سفر‌های خارجی موفقی نیز آقای رئیسی انجام داد که حضور افتخار آمیز در مجمع عمومی سازمان ملل و حضور در اجلاس شانگ‌های و پذیرش کشورمان در این پیمان و دیدار آیت الله رئیسی با روسای جمهور روسیه و چین از نکات مهم این سفر‌ها بود.

او افزود: همه این توفیقات این پیام‌ها را می‌داد که دشمنان به دنبال فتنه هستند و متولیان امر باید ابعاد پیدا و پنهان فتنه اخیر را روشن کنند.

معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه جلسه قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد ادامه داد: با کار‌های انجام شده الگوی عملی از مدیریت جهادی در دهه آخر صفر در خراسان رضوی به ثبت رسیده و قرارگاه شبانه روزی، زیر نظر مدیریت استاندار فعال است و آمادگی وجود دارد تا هر مشکل احتمالی را در کمترین فرصت حل کنیم.

مرتضوی بیان کرد: تامین وسیله حمل ونقل ناوگان اتوبوسرانی، افزایش پرواز‌ها و رام قطار و کوتاه کردن سرفاصله حرکت قطارشهری و ناوگان اتوبوسرانی از جمله اقدامات انجام شده است.

او تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز هر آنچه نیاز بوده در شهر و مسیر مواصلاتی در کنار ۲ بیمارستان سیار در سطح مشهد بنا شده است و کادر پزشکی بطور کامل در خدمت زائران هستند. هلال احمر نیز نسبت به تکمیل و توسعه ایستگاه‌های امداد و نجات مسیر‌ها اقدام کرده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی پویش هر خانه یک زائرسرا هم تأکید کرد: این یک حرکت منحصر به فرد و یک اقدام مبارکی است و کار بزرگی از سوی بانوان در این راه برداشته شده است که با تراکم جمعیت زائر و برنامه ریزی، مردم محور کار‌ها شوند.

مرتضوی درخصوص بودجه زیارت هم اظهار کرد: انشالله بودجه زیارت را سال آینده خواهیم داشت.

بر اساس گفته مسئولان، پیش بینی می‌شود در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۶ میلیون نفر به مشهد مشرف شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.