معاون اجرایی رئیس جمهور در یاسوج ؛

تحقق ۹۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد

صولت مرتضوی امروز با هدف بررسی روند اجرای مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ، وارد یاسوج شد.

 
معاون اجرایی رئیس جمهور ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج، به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
شرکت در نشست شورای اداری استان، بهره برداری از کمربندی یاسوج و چند طرح آموزشی در شهرستان دنا  وهمچنین بازدید از کارخانه قند ، مجتمع بازی‌های آبی ، طرح اصلاح شبکه آب  در یاسوج و بازدید از جاده یاسوج - سی سخت و طرح ملی جاده پاتاوه به دهدشت، سد کوه برد دهدشت (شهید دلنسب)، تصفیه خانه شهر چرام، پتروشیمی گچساران، طرح آب رسانی به شهر لیکک، و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی لیکک از برنامه‌های پیش بینی شده سفر یک روزه مرتضوی اعلام شده است.
 معاون اجرایی رییس جمهور  در بدو ورود به یاسوج گفت:  ۳۱ سفر استانی و ٧ سفر موضوعی رییس جمهور به داخل کشور در مجموع بیش از ٩٠٠ مصوبه در برداشته است که حدود پنج هزار و دو طرح عمرانی که بیشتر آنها نیمه تمام هستند را در بر می‌گیرد.
رئیس جمهور نهم مهرماه ۱۴۰۰ در پنجمین سفر خود به استانها ، به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که در مجموع ۲۱۷ طرح به تصویب رسید.
بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح پارک آبی یاسوج؛
معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای پارک آبی یاسوج گفت: بیش از ۹۰درصد مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور کهگیلویه و بویراحمد اجرایی و به سرانجام رسیده است .
 صولت مرتضوی افزود: همه مصوبات سفر رییس جمهور به استان در حال پیگیری هستند و تعهدات از محل منابع عمومی بالغ بر ۱۲۵ درصد اجرایی شده  و از سایر محل ها نیز تامین منابع می شود و تسهیلاتی که برای ازدواج دیده شد بیشتر از ۱۵۰ درصد پرداخت شده است.
وی به اقدامات جهادی و جهشی در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال ها راکد مانده بود اشاره کرد و افزود: از جمله این طرحها کارخانه قند یاسوج بوده که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طبق مصوبه دولت با ۶۵درصد پیشرفت کاری در حال آماده سازی است . 
به گفته مرتضوی کارخانه قند یاسوج  سال ها بود که با مشکل مواجه شده بود  که با سفر رئیس جمهوری به استان گره گشایی انجام شد و رو به پیشرفت است.
بازدید از مرحله دوم جاده گردشگری یاسوج به سی سخت
معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد مرحله دوم جاده گردشگری و کوهستانی یاسوج به سی سخت را به طول هشت کیلومتر افتتاح و بر تکمیل این طرح زیربنایی تاکید کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: برای تکمیل این طرح  ۳۰ کیلومتری که در منطقه کوهستانی در دست اجرا است ۴۰۰میلیارد تومان طی سه سال در نظر گرفته شده است.
محمد راستا افزود: ۷۹میلیارد تومان این اعتبار تخصیص و جذب شده است و مابقی در ۲ سال آینده اختصاص و جذب می شود.
به گفته وی از مجموع طرح ۳۰ کیلومتری یاسوج به سی سخت که ۲ تونل با هزار و ۵۰۰ متر در آن جانمایی شده ۱۴ کیلومتر در سال های قبل افتتاح شده و هشت کیلومتر آن نیز امروز به بهره برداری رسید و مابقی نیز هم در دست اجرا است.
بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح اصلاح شبکه آب یاسوج
معاون اجرایی رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت طرح اصلاح شبکه آب شهر یاسوج از این طرح بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت های انجام شده قرار گرفت.
 صولت مرتضوی گفت: اقدامات خوبی برای اصلاح شبکه آب شهر یاسوج صورت و فعالیت های انجام شده رضایت بخش است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: یکی از مشکلات موجود در استان موضوع تنش آب و هدر روی آب در یاسوج بود.
اسفندیار برخه افزود: شبکه آب این شهر متعلق به حدود ۴۰ سال پیش است و از این رو بخشی از آب این شهر به دلیل فرسودگی شبکه توزیع، هدر می رود.
وی تاکید کرد: ۱۵ طرح اصلاح شبکه آب در مرکز استان در دست اجرا است و با اتمام آن بخش عمده ای از مشکل تنش آبی در شهر یاسوج رفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از شبکه توزیع آب این شهر که معاون اجرایی رئیس جمهور از آن بازدید کرد برای پنج هزار نفر جمعیت لوله گذاری شده بود اما اکنون جمعیت تحت پوشش به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده و با همان لوله سه اینچ آب رسانی انجام می شد.
برخه بیان کرد: در سفر ریاست جمهور طرحی برای اصلاح شبکه آب پیش بینی شد که با اتمام آن آب آشامیدنی حدود ۴۰ هزار نفر تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:  ۲۲۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری اعتبار پیش بینی شده بود و از این میزان، ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.
وی بیان کرد: با جذب ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته ۲۸ کیلومتر شبکه گذاری اجرا و ۲ هزار انشعاب هم وصل شده است.
بهره برداری از کمربندی یاسوج با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور
معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح در دست ساخت و تکمیل کمربندی شهر یاسوج بازدید و پنج کیلومتر آن را افتتاح کرد.
این طرح به طول ۱۵ کیلومتر یکی از حادثه خیزترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود که سالانه تلفات زیادی در این جاده وجود داشت.
بازدید مرتضوی از کارخانه قند یاسوج
معاون رئیس جمهور گفت: این کارخانه که به مدت هفت سال تعطیل شده بود هم اکنون به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حال احیا و ۶۵ درصد پیشرفت کاری داشته است.
به گفته مرتضوی در این کارخانه که به زودی به چرخه تولید باز می گردد روزانه ظرفیت مصرف هزار تن چغندر قند را دارد که در مرحله دوم آن این ظرفیت به بالای ۲ هزار تن در روز خواهد رسید.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج در این دیدار با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات این واحد تولیدی در گذشته به سرقت رفته بود گفت: اینک به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در حال بازسازی و نوسازی دوباره این کارخانه هستیم تا بتوانیم اولین و نخستین واحد صنعتی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را برای اشتغال و تولید راه‌اندازی کنیم.
بازدید معاون رئیس‌جمهور از سد کوهبرد/مرتضوی: کهگیلویه و بویراحمد کارگاه عمرانی شده است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اظهار رضایت از عملکرد مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
 کهگیلویه و بویراحمد کارگاه عمرانی شده است
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه بازدید یک روزه خود از پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه ساخت سد کوهبرد در شهرستان کهگیلویه بازدید کرد و گفت: خوشبختانه این سد آنگونه که مسئولان جهاد کشاورزی اعلام کردند پیشرفت کاری خوبی دارد و با آبگیری آن ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه آبیاری خواهد شد.
مرتضوی با اظهار رضایت از عملکرد مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار و معاون عمرانی یادآور شد: امروز از هرکجای کهگیلویه و بویراحمد که بازدید کردیم آن چیزی که مشاهده شد کار و کار بود و استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.